Hoogte alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Hoogte alimentatie

Bericht door sdwv »

bronson Geplaatst: 07 Apr 2006 07:01 pm Onderwerp: Hoogte alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand enig idee, hoe hoog de alimentatie wordt vastgesteld door de rechter.mijn inkomen is ong 1850 euro p/mnd en mijn vaste lasten ong.900 euro er is dan geen auto en of andere uitgaven mee in berekent het is dus puur huur verzekeringen en vaste lasten van het huis en natuurlijk om me zelf in levens onderhoud te voorzien.

schets,man had relatie sindkort uitelkaar (geen gregistreerde patnerschap dus..) en het kind dat we samen kregen is nog niet erkend, en wil alles op alles zetten om het te doen en voor me kind zijn heeft iemand enig idee hoe hoog de alementaie wordt?????? al is het een schatting van een paar euro,s naast???


Hopeloze vader,die z,n kind niet mag zien,terwijl ik altijd voor me kind heb gezorgd!! de moeder bemoeilijkt alles en ik wil het via de rechter
afdwingen.(omgangsregeling)


Trees Geplaatst: 19 Apr 2006 07:28 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Bronson!

Volgens mij ben jij wettelijk niet verplicht om alimentatie te betalen. Dit is pas je plicht wanneer jij je kind hebt erkend. Erkennen zonder moeder gaat een beetje lastig. Probeer je ex vriendin goed uit te leggen dat het voor jou en jullie kind erg belangrijk is. Jij bent toch de vader!!!
Vind het goed van jou dat je alles op alles zet om je kind te kunnen zien en alimentatie wil betalen. Het zal jullie kind goed doen wanneer hij/zij weet dat je alles voor hem/haar hebt gedaan. Een kind krijgt hier zelfvertrouwen van.....

De hoogte van alimentatie hangt van een aantal factoren af.
- Heeft jullie kind ook bij jou gewoont toen jullie samen woonden of waren jullie al uitelkaar tijdens de zwangerschap?
- De hoogte van de alimentatie hangt af van je draag kracht. Deze kun je gemakkelijk laten berekenen bij de Sociale Raadsleden (dit is gratis) of bij je advocaat.
- Ook wordt er gegeken naar de inkomsten van je ex.

Verder wens ik je heel veel succes!!!

Groetjes,
Trees
Gesloten