Hoe verder?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
vlinder
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2014, 22:16

Hoe verder?

Bericht door vlinder »

Hoi Allen,

Ik ben de vriendin van een lieve papa die zijn zoon 2 uur per 2 weken mag zien, omdat mevrouw zijn ex alles tegenhoudt. Ze gaat zover dat ze hem beschuldigd van huiselijk geweld. Hij is overal erg verdrietig over. Hoe kun je zoiets tegen gaan? Hoe kun je jezelf nog verdedigen tegen zo'n type?

Daarnaast verdient hij zoveel dat zijn ex heel veel partner allimentatie krijgt.. maar zelf houdt hij niks over.. we leven van mijn salaris terwijl ik express niet hier ingeschreven sta om maar geen fiscaal partner te zijn. Hij houdt niks over.. moet ook zijn advocaat zelf betalen.. Hij kan niet meer is uitgeput. En zij leeft van de partnerallimentatie samen met haar nieuwe vriend!! mijn vriend krijgt meerdere epilepsieaanvallen door haar, elke keer als ze een mail stuurd gaat het mis. Hij verdient teveel voor een toevoeging, maar is er geen ander fonds ofzo? is er iemand die iets weet?

Vlinder.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Hoe verder?

Bericht door Casper »

Vlinder, welkom en sterkte gewenst!

Nee, er is helaas geen fonds. Juridische veranderingen om de uitwassen van dit soort gedrag tegen te gaan, komen er (tergend langzaam) aan. Tot die tijd: volhouden! Als je kunt aantonen dat zij samenwoont als waren zij getrouwd, dan kun je naar de rechter stappen om van de partneralimentatie af te komen - dat heeft wel heel wat voeten in de aarde. Rustig blijven, laster kalm weerleggen. En vooral: sta er (mijlen- en mijlenver) boven. Doe niet mee aan het liegen en bedriegen. Karma is a bitch - dat merkt zijn ex dan nog wel een keer.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Hoe verder?

Bericht door Jeroen2102 »

Beste Vlinder,

heel veel sterkte ermee, mijn advies leg alles vast, alle beschuldigen en wat zij zegt, zorg desnoods dat je alle mailtjes, telefoontjes ed bewaart, maak een dossier aan. Zoek op internet eens op lotsbestemming en een uitspraak in een zaak in Friesland, daar hoefde de man geen alimentatie te betalen nadat zijn ex hem ook diverse malen valselijk beschuldigd had. Hoe zwaar het ook mag zijn (ik zit er nog middenin), sta er boven, wees verstandig. Kijk of er vrienden of bekenden zijn die de ex niet goed kent waarmee je kunt afspreken om na te gaan of zij samenwoont, het aantonen daarvan via een detective is erg kostbaar.

Heel veel succes en sterkte, laat jullie niet gek maken !!!!!
vlinder
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2014, 22:16

Re: Hoe verder?

Bericht door vlinder »

Als het geld voor een procedure er zou zijn geen probleem... maar wij toveren geen 750 euro zomaar ergens vandaan na 2,5 jaar strijden zijn de spaarrekening en leeg.
vlinder
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2014, 22:16

Re: Hoe verder?

Bericht door vlinder »

Tijd voor een update.... Mw weigert nu ook een deel vd hypotheek schuld op haar naam te zetten...
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Hoe verder?

Bericht door Jeroen2102 »

@Vlinder, wat is hierover afgesproken aangezien de alimentatie ook vastligt en is hypotheek gezamenlijk afgesloten ?
Het lijkt dan weer niets anders dan hierover te rechteren, hoe waardeloos het ook is.

succes
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Hoe verder?

Bericht door The Driver »

Als gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd is, maakt het niet uit of de hypotheek alleen of door beiden getekend is. De hypotheekverstrekker gaat het geld halen waar ze denken dat het te halen is.
vlinder
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2014, 22:16

Re: Hoe verder?

Bericht door vlinder »

haar advocaat vindt dat ze financieel geen draagkracht heeft, en omdat wij het huis overnemen moet wij de restschuld dan maar mee fininancieren zodat zij geen enkele schuld overhoud.

Het draait dus uiteindelijk alsnog uit op een kort geding..
vlinder
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2014, 22:16

Re: Hoe verder?

Bericht door vlinder »

Help! Het gaat verder! Haar advocaat dreigt mijn inkomen mee te nemen bij een volgende zitting. We wonen officiëel niet eens samen ik ben chronische ziek heb een wajong. Waar moet ik mijn extra medicatie van betalen ?
Plaats reactie