School moet nieuwe school bekend maken

Scholen moeten informatie geven over uw kinderen. Veel scholen doen dit niet en verschuilen zich achter hun eigen regels die niet van toepassing zijn. Heeft u ook deze ervaringen
Plaats reactie
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

School moet nieuwe school bekend maken

Bericht door EDA »

De rechtbank zal het verzoek van de vader toewijzen op grond van art. 1:377c BW en zal de school opdragen om aan de vader mede te delen naar welke school de minderjarige is gegaan.

Op basis van art 1:377c BW moet een school / deze school een vader zonder gezag mededelen naar welke nieuwe school zijn kind is gegaan.

Wow, en daar ben ik nu al 1,5 jaar naar het zoeken.

In het midden van het land heb ik een scholengemeenschap ervaren die fraude niet schuwen om een vader die een gang naar de klachtencommissie in dit kader wil maken de toegang tot die klachtenprocedure te ontzeggen.

Deze uitspraak laat mij weten dat ik het toch bij het rechte eind had…. Al si het meer dan 1,5 jaar terug..
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: School moet nieuwe school bekend maken

Bericht door EDA »

Hela....

Ik heb een gesprek op school met de juf van mijn kind....


Ik heb ze bij de ballen... En knijp hard en laat niet los.


Wordt vervolgd.... ( komt nog een uitspraak na klacht(en) LKC...)
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: School moet nieuwe school bekend maken

Bericht door EDA »

De juf was heel tevreden over ons gesprek.

HAAAAA :-)

En met mijn kind is alles prima de luxe.

Niks aan het handje mee dus.

Van Papa die zich op school melde ( en een school die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk doet ) heeft mijn kind geen enkel negatief effect gehad.

Mijn kind is altijd heel blij als mijn kind op school komt en is.

Dus van belemmeringen opgeworpen door de aanwezigheid van vader ( op school, of in het leven van kind ) kan niet gesproken worden, daar niet aanwezig.....

Resteert een moeder die dwarsligt....... iets wat ik al een aantal jaartjes opper, zou ik willen zeggen.....

Wie weet heb ik nu aan tafel gezeten met lieden die eens de schellen willen afwerpen.... En een open vizier in de plaats willen zetten.

Je weet niet hoe een haas een koe vangt.. :-)

Maar ik weet wel hoe ik een school vang.. Haha

To be continued ( of hoe je het ook schrijft... )
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: School moet nieuwe school bekend maken

Bericht door The Driver »

Tsja, EDA, dat zei ik toch anderhalf jaar geleden al, de oude verlatende school moet dat bekend maken.

Maar ja, machtswellustelingen heb je overal, met een school ( het ROC ) ben ik anderhalf jaar bezig geweest om toegang te krijgen tot met magister computersysteem zodat ik de punten en afwezigheid ook kon in zien, anderhalf jaar hebben ze dat geweigerd en uiteindelijk is het toch losgekomen en bij een andere school werd dat direct terwijl ik ze aan de lijn had, binnen 15 seconden geregeld.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: School moet nieuwe school bekend maken

Bericht door EDA »

Informatievoorziening rondom gescheiden ouders

In het geval van een scheiding rekenen wij erop dat u onderling regelt hoe de informatie vanuit school uitgewisseld wordt. Indien u hier onderling niet uitkomt, is voor onze werkwijze op de eerste plaats leidend hetgeen daarover wettelijk is vastgelegd (Burgerlijk Wetboek, boek 1 artikel 377c). Daarnaast spelen ook praktische overwegingen een rol, zoals bijvoorbeeld de beperkte hoeveelheid tijd waarin alle oudergesprekken moeten worden gevoerd. Tot slot laten wij ons, in specifieke oudersituaties waarin dat aan de orde is, leiden door eventuele rechterlijke uitspraken omtrent ouderlijk gezag en omgangsrecht. De school hanteert een protocol wat betreft de informatievoorziening rondom gescheiden ouders. Dit protocol is opvraagbaar bij de directie.
Wat denken de dames en heren van bovenstaand extract uit de nieuwe schoolgids?

Ik ben benieuwd of jullie wakker zijn?
Plaats reactie