waar kan ik terecht wanneer moeder mijn zoontje weghoud

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
dannystel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2013, 18:21

waar kan ik terecht wanneer moeder mijn zoontje weghoud

Bericht door dannystel »

Beste vader , ik heb een vraagje .
Ik ben nu nog samenwonend met de moeder van mijn kinderen en de kinderen en ga weg wanneer er een plekje voor me is om te gaan wonen .
Nou is het du zo dat moeder mijn kinderen nu al steeds bij mij weghaalt en naar bed doet wanneer ik thuis komt uit mijn werk .
Ik zie dat de kinderen daar onder leiden , vooral mijn zoontje .
Die wil steeds maar spelen als die me ziet en moeder maakt het onmogelijk door hem weg te halen .
Ook ging ik op nzondag altijd naar mijn vader met hem en ook dat maakt ze onmogelijk door hem mee te nemen naar haar moeder .
Wat kan ik hiermee .
Ik wordt er zo enorm boos om maar weet dat als ik een keer ontplof dat ik de grote boze boeman bent .
Ze verzint ook momenteel allerlei dingen om mij zwart te maken zoals dat ik drugs gebruik en dat ik haar slaat maar dit is helemaal niet waar , het is enkel een keer voorkomen dat ik haar beetpakte omdat ze mij aanvloog en begon te schoppen , en dat werd nog tegen mij gebruikt ook omdat ze aangifte heeft gedaan en gezzegd heeft dat ik haar mishandelde .
Ik hoop dat iemand weet waar ik terecht kan met mijn verhaal en mij hierbij kan helpen , want kan het niet langer aanzien dat mijn zoontje hier de dupe van is , en natuurlijk doet het mij ook een hoop verdriet .
Ik ben trouwens niet getrouwd en heb mijn kind gewoon aangegeven , het heeft ook mijn achternaam ,
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: waar kan ik terecht wanneer moeder mijn zoontje weghoud

Bericht door Casper »

Dannystel, welkom!
* probeer toch nog eens iets van mediation/gesprek met wederzijdse vrienden/een neutraal persoon. Is de relatie echt niet te redden? Kind is altijd het zwaarst de dupe van een scheiding.
* als je toch uit elkaar gaat, maak dan goede afspraken (alimentatie, omgang, schoolkeuzes, toekomstige verhuizingen) en leg die vast bij een notaris. Hou je er zelf strikt aan en laat het niet verwateren.

Aangezien je niet getrouwd bent, heb je geen gezamenlijk gezag. Daarmee sta je een stuk zwakker dan moeder in het geval van problemen of belangrijke beslissingen. Een van de afspraken die je daarom moet maken is dat aan jou gezamenlijk gezag wordt toegekend. Laat je goed voorlichten en stel je vragen gerust.
Plaats reactie