Rechtspositie vader bij een OTS?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Rechtspositie vader bij een OTS?

Bericht door EDA »

Het is zaak all the way te blijven lachen. Niet alleen na afloop, maar ook gedurende.....

Dat vraagt om enorm vermogen van Liefhebben van jezelf.

Het kan heel wel zijn dat de ervaring strekt tot het nut het verwerven van een hoge mate van zelfwaardering.

Die eenmaal verworven, valt de noodzaak weg nog langer te moeten ervaren dat via welk jij die hoge mate van zelfwaardering hebt verworven.

Dan maak je je ellende niet langer mee, omdat de noodzaak daartoe niet langer bestaat.
HeyPaps
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2014, 11:17

Re: Rechtspositie vader bij een OTS?

Bericht door HeyPaps »

Ik heb inmiddels een eigen weg gevonden.

Ik ben de vader van mijn kinderen, dat kan iemand mijn kinderen en mij afnemen.
Daarbij heb ik de verantwoording voor hun te zorgen, en vraag mij bij al mijn handelen af of dit in hun belang is.
Als ik ga vechten met bjz dan geeft dat stress bij mijn kinderen, en dat wil ik voorkomen. De stress die zij ervaren door de OTS en de ingreep van BJZ is meer dan genoeg. Door de ingreep van BJZ zie ik mijn kinderen niet, dat komt door hun verdediging mechanisme die zij ontwikkeld hebben door het Passyndroom.
maw het maakt niet uit wat ik doe, ze trekken zich terug, en ik blijf op de achtergrond aanwezig, als een baken waar ze alle twee op terug kunnen vallen.

Bjz voorzie ik van informatie, informatie hoe ik het beleef, zonder een verwijzing naar mijn ex te maken. Ook geeft ik beschrijvende informatie over wat er rond de kinderen gebeurt. bv "er is regelmatig ruzie tussen.... enz" waarbij ik er heel goed op let de kinderen niet uit te spelen of vertrouwelijke gesprekken openbaar te maken.
In het weinige contact dat ik heb, gaan de gesprekken niet altijd over koetje en kalfjes. Voor de band met mijn kinderen is het belangrijk dat wat ze tegen mij zeggen tussen ons blijft :-)
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Rechtspositie vader bij een OTS?

Bericht door EDA »

Helder.

Zo gaat het bij jou dus.
Plaats reactie