kind nooit gezien

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
robje87
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2013, 14:24
Locatie: rhenen

kind nooit gezien

Bericht door robje87 »

hey ik vroeg me af of er iemand al een soort gelijk verhaal heeft gehad...
ik had een relatie met E. na enkele weken bleek dat ze zwanger was, na ongeveer 8 weken heeft ze het uitgemaakt maar verzekerde mij dat ik betrokken zou blijven bij het kind.
2 weken nadat het uit was was ze boos (waarom echt geen idee) ze zei dat het kind ook best van me beste vriend kon zijn en hoopte daarmee van me af te zijn.
toen ik haar later tegenkwam bij toeval vroeg ik haar of het een jongen of een meisje was, zij belde hierop meteen de politie en voelde zich bedreigd...

ik heb toen contact met een advocaat gezocht en nu ben ik bezig me zoon te erkennen via een vervangend toestemming van de rechtbank. dit proces loopt dus nu nog. ondertussen heb ik me kind nog nooit gezien en zet je zelfs daarom geen enkele info/foto op facebook.

ik vraag me dan ook af hoe dom het is dat als ik haar en me zoon tegenkom om toch even snel te kijken hoe die eruit ziet.
heeft iemand nog tips of advies over hoe ik op korte termijn toch mijn zoon zou kunnen zien via een foto of natuurlijk in real life.

groetjes!
elke vader heeft het recht om op zijn bek te gaan....
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: kind nooit gezien

Bericht door Casper »

Ha Robje87,

helaas, in jouw situatie geldt: geduld hebben en eerlijk duurt het langst. Er is geen korte weg en je kunt geen stappen overslaan. Via rechtbank vervangende erkenning is de eerste stap dus je bent op de juiste weg. Ga je ex of haar kennissen niet stalken, maar wacht rustig (lijdzaam) af, hoe moeilijk dat misschien ook is. Anders vergooi je echt je kansen voor later.
Lance
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2013, 18:56

Re: kind nooit gezien

Bericht door Lance »

Dag Rob,

Ik zit met hetzelfde, tijdens de zwangerschap kwam ik achter veel zaken die niet klopten (ex heeft waarschijnlijk Borderline). Toen ik begon over de kleine begon (zaken regelen met betrekking tot erkening etc) heeft ze alle contact verbroken. Onze dochter is inmiddels 5 maanden oud en ook ik krijg niets te zien of te horen. Toen ik hoorde dat ze bevallen was ben ik gelijk brieven gaan sturen (nul reactie uiteraard en de brieven kwamen gewoon retour afzender). Hierna direct een advocaat aan het werk gezet, ook weer brieven gestuurd zonder reactie. Inmiddels een verzoekschrift ingediend en een bijzonder curator op de kleine gekregen. Binnenkort komt het voor. 1 tip die ik van een bevriende advocaat kreeg, ga niet aan de deur en zorg dat als je wel langsgaat je niet alleen bent, je hebt alle schijn tegen als ze valse aangifte doen. Overigens ben ik mn ex ook tegengekomen met de kinderwagen, hoe moeilijk het ook is, loop door want ze kan zo roepen dat je haar lastig valt. Doe alles via de officiele weg.
robje87
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2013, 14:24
Locatie: rhenen

Re: kind nooit gezien

Bericht door robje87 »

dank je wel voor de tip, dat zei me advocaat ook al, ik heb gister toevallig het advies van de bijzonder curator gehad en die adviseert inderdaad een dna test en als het van mij is ziet die geen problemen met erkening ....
ondertussen blijft me ex maar roepen dat ik een junk ben en dat ik haar mishandelt zou hebben maar aan dat modder gooien doe ik niet mee :)
elke vader heeft het recht om op zijn bek te gaan....
robje87
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2013, 14:24
Locatie: rhenen

Re: kind nooit gezien

Bericht door robje87 »

is het handig om met sinterklaas bijvoorbeeld een zak kadootjes aan de deur te hangen of valt dat weer onder stalken??

me zoontje is dan ongeveer 7 maanden oud....
elke vader heeft het recht om op zijn bek te gaan....
robje87
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2013, 14:24
Locatie: rhenen

Re: kind nooit gezien

Bericht door robje87 »

vandaag naar de rechtbank utrecht geweest, er komt een dna test en mocht het kind van mij zijn dan zal ze of toesteming geven om het kind te erkennen en anders zal waarschijnlijk de rechter mij toestemming geven het kind te erkennen.
redelijk goed nieuws dus... eind januarie hoop ik te weten of het van mij is iig :) als het van mij is een volgende stap natuurlijk de omgang maar dat is wel weer heel erg vooruit denken natuurlijk :)
elke vader heeft het recht om op zijn bek te gaan....
Plaats reactie