Omgangsregeling met oma en opa

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Omgangsregeling met oma en opa

Bericht door sdwv »

pvs Geplaatst: 12 Jun 2006 07:38 pm Onderwerp: Omgangsregeling met oma en opa

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi allemaal.

Ik ben sinds kort gescheiden en heb onze 2 kinderen van 3 en 4 toegewezen gekregen en heb met mijn schoonouders (de ouders van mijn ex-vrouw) een omgangsregeling dat ze elke maandavond daar te eten gaan. Op dit moment is het zo dat de kids er om de week heen gaan. Dus ene maandag eentje en de andere maandag de andere.

Ik heb als enigste voorwaarde gesteld dat mijn ex NIET aanwezig mag zijn. Mijn ex heeft zelf een omgangsregeling en aangezien ze liever gaat feesten en andere dingen dan voor haar kinderen te zorgen zoals er geregeld is bij de rechtbank. Nu hoor ik dus net dat mijn ex dus wel geweest is. Mijn schoonouders hebben dit ook verteld maar ik ben hier totaal niet gelukkig mee. Ze weten wat de consiquenties zijn en hebben ook toegezegt dat als hun dochter op de stoep staat dat ze haar de deur weigeren. Dit is in het verleden al een paar keer gebeurt en toen is dat allemaal goed gegaan.

Nu is het zo dat afgelopen zaterdag onze jongste dochter 3 jaar is geworden. Mijn ex had toen recht op omgang maar ze wilde de kinderen niet halen. Ze belde zaterdag dat ik ze maar zondags de hele dag moest brengen. Ik heb haar toen gezegt dat ze een omgangsregeling heeft en ze op had moeten halen op het tijdstip wat door de rechter is bepaald.

Wat vinden jullie wat ik moet doen met de omgangsregeling van mijn schoonouders? De kinderen kunnen het prima vinden met hun opa en oma en ik ook tot op zekere hoogte. Maar ik vind wel dat ze zicht aan de afspraken moeten houden. Nu is dat vertrouwen geschaad.


Sjaak Geplaatst: 13 Jun 2006 09:32 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Moeilijk te zeggen van een afstand. Grote vraag is denk ik of het de kinderen goed of slecht heeft gedaan. Ik denk dat je de regels als grote lijn moet zien, maar uiteindelijk het belang van de kinderen voorop moet stellen. Jou gevoelens even aan de kant zetten wat niet makkelijk is. In hoeverre zijn je schoonouders in staat aan te geven hoe ver ze kunnen gaan met hun dochter tov jullie kinderen. Niet makkelijk allemaal.


pvs Geplaatst: 13 Jun 2006 12:19 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Onze dochter was vanmorgen de hele ochtend van de kaart. Dit is altijd als ze haar moeder heeft gezien. Allebei de kinderen hebben er behoorlijk last van als ze bij hun moeder zijn geweest of hun moeder hebben gezien dat ze daarna behoorlijk van slag zijn. Ze proberen dan alleen via negatieve aandacht aandacht te krijgen. Ze zijn zeker een halve dag van de kaart voordat de rust weer is weder gekeerd.

De kinderen kunnen het prima vinden met de ouders van mijn ex en als mijn ex er dan niet is (wat normaal het geval is) dan is er ook niets aan de hand. Ook kan ik ze altijd bellen voor op te passen of als er wat anders is.

Dat maakt het allemaal veel complexer dan normaal.


pvs Geplaatst: 15 Jun 2006 10:28 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb toch besloten om mijn schoonouders een email te sturen met daarin de mededeling dat ze zich aan onze afspraken moeten houden en dat ze een laatste waarschuwing krijgen. Bij de volgende overtreding ga ik maatregelen nemen want het is niet in het belang van de kinderen dat ze daar hun moeder zien.
Gesloten