graag advies

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

graag advies

Bericht door skippybal »

hallo allemaal,

ik huiver een beetje om dingen op het internet te gooien maar ik moet wel omdat ik overal al geweest ben. huisarten, smd, kinderggd, you name it .

situatie: getrouwd voor lange tijd en 2 opgroeiende kinderen op de basis school.
mijn vrouw is vermoedelijk borderline achtige en slingert om het minste geringste allerlei wilde verhalen en verdraaide feiten naar mijn hoofd waar mijn kinderen bij zijn die kinder oren niet horen te horen.
Met als kern "vreemdgaan" met anderen die steevast "hoeren" zijn. Elk gesprek wat omdraait naar een discussie is plop "same old story." Ze heeft een geheugen die er voor zorgt dat haar argumenten telkens meer haar kant op praten. En zelfs als ik met de feiten kom waar uit blijkt dat ze het fout heeft, draait ze die langzaam om naar "feiten" die juist bewijzen dat ze gelijk heeft......

Nu heb ik na jaren "training" met vallen en opstaan een zelfbeheersing en onverschilligheid ontwikkeld zodat ik persoonlijk nog denk "ben even weg val je moeder maar lastig, doei zoek het uit!" (Ook om te voorkomen dat ik na uren schelden, zuigen en zeuren zelf ontplof met alle gevolgen van dien wat daarvoor nog wel eens gebeurde.) maar mijn kinderen worden getiraniseert en ik zie ze qua persoonlijkheid steeds meer veranderen in schichtige wezentjes die als mams ontploft op de commando's van mams alles doen om maar niet ook het slachtoffer te worden van haar woede, Mams vind dat het haar kinderen zijn dus ik heb geen rechten.(wel plichten) Ze is een controlfreak van het zuiverste water en alles moet zoals zij wil. Nu is dat eh niet altijd het geval en ik ben ook nogal koppig/ eigengereid aan mijn vrijheid gehecht dus dat botst nogal vaak wat weer resulteert in .....

De vreemde stemmingswisselingen die van "rij tegen een boom" en nog meer van die doodverwenzingen in 24 uur naar totaal anders en "lief gedrag" is niet meer vol te houden. Elke afspraak die in die "liefgedrag periode" gemaakt is zal backfire-en in mijn gezicht.

Al haar beschuldigingen zijn onjuist al ben ik wel zo eerlijk te moeten zeggen dat ik ondertussen alleen uit verantwoordelijkheid naar de kinderen toe nog in 1 huis woon. En door mijn onverschilligheid en afstandelijkheid naar haar, haar angsten en waanideeën nog meer trigger.

Ik heb al meerdere malen aangegeven te willen scheiden maar ze weigert dit pertinent. Elke keer als ik de druk er op zet en stappen neem om het te regelen dan schakelt ze in een ander persoon en is ze weer even de oude van vroeger die ik aardig en van hield. Gevolg: schuld gevoel naar de kinderen die dan eindelijk rust hebben, dus dan wil ik niet de man zijn die de strijdbijl opgraven houd.
Ik heb zelfs een financieel plan laten opmaken voor de alimentatie en dergelijke maar dat was uiteraard niet goed en ze eiste meer. Maar op mijn verzoek dit dan uit haar visie uit te (laten) werken is nooit iets voortgekomen. :wink:

De angstige blikken en de verschrikte konijntjes bewegingen van mijn kinderen tijdens haar uitbarstingen snijden door mijn ziel maar ik kan niks doen:
+ vol de ruzie aan gaan en de kinderen proberen te beschermen voor de controlefreak acties? hmm als ik naar mn werk ga of weg ben dan krijgen ze het alsnog te verduren.( En ik loop het risico dat ze fysiek geweld gebruikt naar mij of de kinderen "in de heat of the moment" waar door ik in reflex reageer en dingen doe waar ik spijt van krijg.)
+ rol over en jaknikken op alles wat ze zegt? sorry ik beken geen dingen die ik niet gedaan heb (heb ook zo mijn trots en eergevoel) En heb ook mijn eigen leven te leven.
+ praten met anderen zoals haar familie? ik moet nog steeds alle "messen uit mijn rug halen" die daarna onverhoeds er in gestoken zijn. (ze is zeer bedreven in slachtoffertje spelen) Vrienden hebben het geprobeerd en branden hun handen er niet meer aan.
+ ggd/ smd/ huisartsen? tja als ze zelf niet erkent dat ze hulp nodig heeft mogen ze het niet opdringen of dwingen.
+ Kinderbescherming? pffff, is als kiezen tussen de wolf en de beer.... :?
+ relatie therapie? vreemd genoeg elke keer als het er op aan komt kan ze even niet of is "alles vergeten en vergeven" tot de volgende uitbarsting....
+ ik heb zelfs geluidsopnames van haar uitbarstingen naar een psychiater in de buurt gestuurd met de vraag hoe ik in hemelsnaam dit moest oplossen of waar ik naar toe moest voor hulp. Ze heeft geweigerd er naar te luisteren en me doodleuk verteld ga maar scheiden.....

Scheiding afdwingen? pff dodelijk voor de leefomgeving van de kinderen:
financieel is het belachelijk duur voor de man. (word 2x bijstand-leven)
kinderen komen in een gevecht terecht waar ze geestelijk door vermorzeld kunnen worden of hun vader kwijt raken om dat ik afstand hou uit zelfbescherming.

Ik wil niet meer dat mijn kinderen in deze shit zitten en dat ze in een zo veilig mogelijke omgeving opgroeien maar ik ben het strijden moe na 8 jaar.

Vrienden verklaren me voor gek dat ik na al die jaren nog "thuis" kom maar ik kan gewoon niet opgeven. Ik pak mijn spaarzame momentjes met mijn kinderen alleen om ze te knuffelen en te zeggen dat ik ondanks alles wat ze zeggen en doen in opdracht van mams van ze hou.

WAAR MOET IK ZIJN OM MIJN VROUW TE LATEN INZIEN DAT ZE HULP NODIG HEEFT en dat ze haar kinderen geestelijk mishandeld?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: graag advies

Bericht door Casper »

Sterkte, skippybal. Wat zegt de huisarts ervan? Die heeft bij uitstek de positie om te begrijpen, te praten en eventueel te handelen. Zijn zulke huisartsen er nog?

Lees ondertussen deze topic: www.dwazevaders.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=1118 en zie of je het boekje "Leven-met-een-borderliner" dat daarin aangeraden wordt op de kop kunt tikken.
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

Re: graag advies

Bericht door skippybal »

Zoals ik al zei, ze kunnen niks behalve adviseren waar je heen kan. daar ben ik dus al geweest.
Die link heb ik al een beetje door gebladerd en er staan links en rechts wel wat overeenkomsten.
Mijn probleem is dat ik een beetje moe ben van het proberen hulp te vinden die niet meteen over te top is ten aanzien van de kinderen. (zij kunnen er niks aan doen dat ze de pech hebben in deze puinhoop te zitten.)
Het kost zoveel energie elke keer weer opnieuw proberen en die grens van facade over te steken om de situatie duidelijk te maken.

Waarom willen hulpverleners geen geluidsfragmenten luisteren? want dit is een redelijke accurate benadering van de situatie want een "gesprekje" ergens is bij uitstek een toneelstukje waardoor het lijkt of het wel meevalt.

Het lijkt wel of er altijd achteraf gehandeld moet worden en niet preventief.
"Als ze geen gevaar voor zichzelf of andere" is dan is er geen dwang mogelijk voor therapie. Maar wat is gevaar? moord en doodslag? geestelijke mishandeling door stelselmatige intimidatie en manipulatie?
overspannenheid is het kwadraat?
waar ligt de grens en word er wat gedaan ook al vind de "client" ieder ander toe is aanbehandeling maar zichzelf niet?
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: graag advies

Bericht door Macamba »

"WAAR MOET IK ZIJN OM MIJN VROUW TE LATEN INZIEN DAT ZE HULP NODIG HEEFT?"

Dat moet ze zelf inzien en willen anders is het zeker kansloos.

Zijn jullie samen naar de huisarts geweest om hulp te vragen voor de moeilijke thuissituatie? Ook die van de kinderen dus.
Als ze dat al weigert weet je voldoende. Zeker als ze al zo lang weigert samen hulp te zoeken (je benoemt relatietherapie die ze ontloopt).

Heel herkenbaar allemaal overigens.

Ben jij al eens bij een GGZ instelling geweest voor een omstanderscursus?

Bij GGZ kun je ook advies krijgen van GGZ medewerkers die met jeugd werken waarvan de ouders psychische problemen hebben en kun je praktische voorbeelden voorleggen en bespreken met een deskundige hoe jij je kinderen daarin kunt helpen/beschermen.

Op school met intern begeleid(st)er je zorgen uiten over de thuissituatie van de kinderen en vragen of het mogelijk is dat je kinderen bijvoorbeeld aan een KOPP programma kunnen meedoen via school. Piep zei de muis .. zo'n soort programma.
Laten zien dat het je om het belang van de kinderen gaat.

Dit betrekken van school lokt uiteraard wel een gesprek uit met moeder erbij op school of zo maar dat kan een mooie signalerende werking hebben naar de buitenwereld als ze losgaat of een beetje apart gaat doen in zo een gesprek. En misschien begint de scheidingsprocedure daar want de vuile was buiten hangen wordt vaak niet gewaardeerd door "borderline-achtigen".

Buitenwereld (school, ggd, jeugdzorg) heeft geen flauw benul van wat voor dynamiek er kan spelen in een huishouden met een of meerdere ouders met b.v. een borderlinestoornis.
En als er geen diagnose is doe je er heel verstandig aan om geen label aan de moeder van je kinderen te hangen (zeker niet met een mogelijke echtscheiding in de nabije toekomst) want dat zal je waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen door de instanties die toch geen waarheidsvinding doen. Werkt alleen maar in jouw nadeel.
Verontrustend gedrag benoemen bij huisarts, school. En zelf wellicht hulp zoeken maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

Re: graag advies

Bericht door skippybal »

Bedankt voor de reactie's.

Op school tijdens een "zorg" gesprek over de prestaties van een van onze kinderen heb ik achter af gesproken met de GGD/Z vertegenwoordiger haar de situatie uitgelegd en gevraagd hoe ik de impasse kan doorbreken en hulp kan krijgen de situatie te veranderen ongeacht de gevolgen voor mijn relatie.
Antwoord: AMK benaderen, gedaan, doorverwezen naar ggd in de buurt en kom via een site bij een ongeïnteresseerde psychiater/therapeut terecht. :evil:

Mijn huisarts, niet de hare, heb ik ook een serie geluidsfragmenten gegeven met het verzoek te luisteren en me te helpen.
(resultaat: Dit klinkt niet goed ze heeft hulp nodig maar ze moet zelf willen.)

Zal me verdiepen in dat KOPP programma verhaal.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: graag advies

Bericht door johannes »

Mensen met een persoonlijkheidsstoornis creëren een sfeer waardoor iedere levensblijheid van hun naasten wordt ontnomen. Zoiets had ik ooit in een boek over psychiatrie gelezen en ik kan het helemaal beamen! Ik heb in een gelijksoortige situatie gezeten. Blijven is geen optie, je hebt geen leven, en weggaan is ook geen optie omdat je kinderen dan de bliksemafleider worden van de psychische problemen van je vrouw. Het zijn haar eigen demonen, maar zij denken dat het van buiten komt. Alhoewel ik dat laatste vaak betwijfel, diep van binnen realiseren ze zich het denk ik wel degelijk. Ik vrees dat je dit niet vol zult houden tot je kinderen groot zijn. En ook dat je vrouw geen therapie zal accepteren; ze zal er geen enkele noodzaak of belang bij hebben. En ook al gaat ze in therapie, dan nog zal dat jaren duren. Het heeft bij mij een paar jaar geduurd, maar als regelmatig het bloed onder je nagels wordt weggehaald kan het gebeuren dat je een keer over de schreef gaat en je vrouw een paar klappen verkoopt.

Wat je ook doet of gaat doen, bereid je voor op een scheiding. En zorg dat je dan al zoveel mogelijk bewijsmateriaal hebt. Ik vind het een goed idee om deze emotionele incontinentie (uitspraak van psychiater over mijn vrouw) zoveel mogelijk op te nemen. Maar anders dan jij zou ik het ook zwart op wit zetten, met een samenvatting van de belangrijkste punten. Niet iedereen zal dit soort dingen willen aanhoren. Hoe meer van dit soort bewijzen je hebt hoe sterker je staat. Ook kan je proberen een kinderpsychiater een stuk te laten schrijven over wat zich voordoet en wat dat voor gevolgen heeft voor de kinderen. Mijn verhaal kan je vinden onder gewonnen gevecht van de RvdK hier. Gaat het zonder scheiding lukken, met therapie of zo, des te beter, maar ik zou me wel voorbereiden. Reken ook niet op medewerking van RvdK en jeugdzorg e.d., maar als je dit soort bewijsmateriaal hebt dan kunnen ze er mogelijk niet zo makkelijk onderuit.

Sterkte
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

Re: graag advies

Bericht door skippybal »

Johannes, bedankt voor je advies ik al zeker gebruik maken van je ervaring.
Dat probleem van geweld is een serieuze exponent in haar flipmomenten omdat ze waarschuwingen dat ze moet ophouden met schreeuwen van allerlei onzinnigheden en bij het oorspronkelijke onderwerp moet blijven negeert en zelfs nog extra doorgaat om maar die explosie te triggeren.(kan ze weer uithuilen bij iemand en slachtofferrol toe eigenen om zo te bewijzen dat ik de veroorzaker ben.)
Dus ik loop weg en als ze me volgt om verder te gaan met ruzie zoeken loop ik het huis uit. (Er zijn weken geweest dat ik alleen thuis was om te slapen en als ik geluk had te eten zonder ruzie of als ze zelf weg was.)
Ik ben zelf al een paar keer in gesprek geweest met een hulpverlener en heb met hem/haar in alle openheid gesproken over wat me dwars zit en zat en dat ik niet verder kan op deze manier, dit hielp me om weer op koers te komen en mijn eigen conclusies te staven met een "professional" al bleek dit persoon eh opeens uit zijn functie gezet te zijn toen ik eindelijk zover was dat mijn vrouw meewilde onder het mom van dat ik psychische hulp nodig had en ze kon helpen daarin.... :shock: Dan is je vertrouwen in de kwaliteiten van de hulpverlening lichtelijk weg zegmaar. (om wéér alles opnieuw te bespreken enzo..) pff ik moet ook gewoon werken overdag.)

Dat lijstje met todo bij scheiding heb ik uiteraard gemaakt.
financien, huisvesting, huisraadverdeling, persoonlijke spullen, budget voor dubbele kinderkamers ed.
pensioenverdeling,
hypotheek en eigen huis (wel of niet houden of verkopen aan derden)

Er zijn zoveel factoren die dan veranderen dat ik moeite heb met overzien wat de gevolgen zijn bij een scheiding. (op een houtje bijten op een flatje van 38m2 terwijl zij door gratis advocaten aan alle kanten geholpen is, is niet wat ik voor ogen heb als toekomst dus ik moet goed inventariseren wat en hoe te gaan scheiden. (echt leuke kost en leesvoer is het niet overigens, als man ben je eigenlijk altijd de klos.)
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: graag advies

Bericht door johannes »

In een klein flatje op een houtje bijten. Inderdaad geen leuk vooruitzicht. Maar van de andere kant, het is wel een basis voor een nieuwe start. Ik heb het destijds ook moeten doen en was er achteraf toch blij mee, er viel ineens een hoop spanning weg toen alles achter de rug was en voor een paar jaar is het wel uit te houden. Maar het gaf wel een ander probleem: mijn ex zou het huis houden en bleef van mijn pensioen af. Dan ben je wel los van elkaar. Maar toen de door de Raad voor de Kinderbescherming ingeschakelde psycholoog kwam interviewen kraakte hij het – nog maar half ingerichte - flatje als toekomstige woonsituatie voor mijn dochter volkomen af. Bij moeder was het natuurlijk veel beter, en het was bijzonder belangrijk dat ze in haar vertrouwde ‘nestje’ kon blijven. Dat het huis een te zware financiele last zou vormen daar had hij geen boodschap aan, het was niet zijn taak om dat te onderzoeken. Hij zag overigens geen aanwijzingen dat mijn dochter tekort kwam. Nee, logisch, omdat ik tijdens de voorlopige regeling de hypotheek moest blijven betalen. Kortom, een aanwijzing dat ze tekort zou kunnen komen werd niet onderzocht omdat hij geen aanwijzingen zag dat ze tekort kwam. Psychologenlogica! Later kreeg ik ook nog het probleem dat de hypotheekverstrekker geen boodschap had aan onze deal, ik bleef nog wel mede aansprakelijk voor de hypotheek! Gelukkig kan ik terug zien op ‘eind goed, al goed’. Dus al met al ook zaken om rekening mee te houden.

Vroeg of laat klapt het natuurlijk een keer als er altijd spanning is. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren wat het betekent om met zo’n halfpsychopaat te moeten samenleven. Als iemand gedragsproblemen heeft dan is dat aan de buitenkant ook wel te zien, maar emotionele problemen niet altijd. Dat blijft vaak achter de voordeur verborgen voor de buitenwereld. Het zijn elke dag kleine zaken, maar het vreet, de kans dat je door vergeetachtigheid en gebrek aan concentratie ook nog eens problemen op het werk krijgt is groot. Mijn ex leed aan hysterische conversie, de conversie van psychische problemen naar lichamelijke problemen. Maar zelf hield ze vol dat anderen haar energie afnamen, dat mijn gebrek aan liefde de oorzaak was, dat ze geen aandacht genoeg kreeg, dat ik te weining in het huishouden deed om haar op te vangen en ga maar door. Er moest maar geaccepteerd worden dat ze vaak weg was naar alternatieve genezers en dat dat bakken geld kostte. Het alternatieve circuit, daar kan ik boeken over schrijven, wat een onzin zit daartussen. Alle amalgaan uit de tanden laten boren (dat vergiftigde haar hersenen), met snorkel uit een bad gehaald worden om het geboorteproces opnieuw te beleven (rebirthing), wichelroedlopers om aardstralen in huis op te sporen, geestuitdrijvers, helderzienden en nog veel meer heb ik langs zien komen. Het meest belachelijke vond ik nog wel de man met 24 flesjes energetisch geladen water, van A t/m Z. Een geneesmiddel tegen bijvoorbeeld hoofdpijn werd dan gemaakt door eerst een scheutje H in een flesje te doen, vervolgens een scheutje O en zo alle letters van het woord hoofdpijn. Tweehonderd gulden, plus 400 km rijden! En als dat een tijdje doorgaat kost het veel geld! Maar uiteindelijk bleef ik als enige oorzaak over, en daar werd uiteindelijk ook het bewijs voor gevonden. Een regressietherapeut ging terug in haar leven om de oorzaken van haar problemen daar te zoeken. Steed verder terug, tot in haar vorige leven. En daar bleek het probleem te zitten, iemand had haar iets heel ergs aangedaan. En in haar aura kon hij ook zien wie, het was mijn persoon in mijn vorige leven! Koren op haar molen, maar dan wordt zo’n situatie al snel onbeheersbaar. Er komt een moment dat je je realiseert dat weggaan de enige mogelijkheid is om een eind aan een situatie te maken. Ik had me toen niet voorbereid, maar kon gelukkig op korte termijn een klein flatje krijgen. En de RvdK, die snapt echt niet dat als ik weg ben er een andere bliksemafleider wordt gezocht. Je kan het niet aantonen, het wordt ontkent, de scherpe kantjes worden eraf gehaald. En het past niet in hun denken! Kortom, als het even kan, voorbereiden en bewijzen verzamelen voor het te laat is. Jammer dat ik destijds er niet aan gedacht heb dat soort uitbarstingen op te nemen! En de mogelijkheden daartoe zijn tegenwoordig natuurlijk veel groter dan 20 jaar geleden.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: graag advies

Bericht door TrotsePa »

Ik ben vader en niet de klos. Het duurde bij mij 2,5 jaar om een 40/60 verdeling te krijgen en bijna 1,5 jaar mijn zoontje niet kunnen zien. Blijf in wat je doet altijd constructief zoals je al bent en accepteer tijdelijke verliezen. Mijn ervaring is dat het tijdelijk is. Een tijdelijke hel, dat wel.

en overigens niet alleen voor jou en je kinderen, maar ook voor je omgeving en werk. Het kan geen kwaad een vertrouwenspersoon in de arm te nemen want op een gegeven moment raakt er altijd wel iemand in je naaste omgeving de moed op..

erg veel sterkte. Het gaat je lukken. Ze gooit haar eigen ramen in zolang je je niet in haar problematiek, wat doorgaans zijn invloed heeft dmv projectie op kinderen, ingaat. Dat is de hel waar iedereen dan mee te maken heeft..

overigens, ik weet niet hoe/wat maar een vertrouwenspersoon zoeken voor je kids is misschien ook niet zo verkeerd.. Een gesprek met een vertrouwenspersoon op school is misschien wel een idee
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

Re: graag advies

Bericht door skippybal »

Woh! Johannes, ik zeg het niet snel maar totaly wacco komt in me op bij het lezen van je verhaal! En dan heb ik het over de socalt "alternatieve genezers" die misbruik maken van de geestelijke gesteldheid van een persoon.
Dat je niet ze de deur uit gekeild heb!

Ja vroeger moest je veel moeite doen om iets op te nemen nu is een laptop al voldoende. kwestie van memorecorder aanzetten bij een uitbarsting en later opslaan met datum erbij.

Dat van die hypotheek/pensioen heb ik al eens eerder gehoord,
De rechter bepaald en als 2 advocaten/mediators iets afspreken wat niet door een rechter bekrachtigd is het niet rechtsgeldig. (dus een uitkeringsinstantie zoals uwv of leningsinstantie(hypotheek) kan dan gewoon geld bij je komen halen als ze daar brood in zien en hebben schijt aan je "afspraken".

@trotsePa: ik doe mijn best en probeer in de goede dagen "normaal" te doen en te "vergeten of negeren" dat het tijdelijk is. (nadeel: financiële afspraken zijn waardeloos als ze weer omschakelt, lekker misbruik maken van het feit dat ik alle gaten moet dichten in de financiën. Vakantie geboekt op mijn naam? mooi kan ze lekker dreigen niet mee te gaan en de kinderen mogen dan ook niet mee. (jammer ik had graag dat extra bed (lege)betaald voor 2 weekjes met de kids alleen! :wink: )
Vooral dat doelbewust niet nakomen van (financiële) afspraken om mij te pesten, de kinderen beïnvloeden zodat die denken dat ik van alles fout doe, dat manipuleren en zwartpraten waar mijn kinderen bij zijn. Die continue controlemanie en achterdocht!
:evil: :twisted:
Er zijn momenten dat ik denk: in de middeleeuwen flikkerde je zo iemand gewoon s'nachts over de kantelen en probleem opgelost! :mrgreen:
Nee serieus, ik krijg af en toe zin om gewoon haar bewusteloos te meppen om dat geziek en gezeik te stoppen, maar realiseer me terdege dat dit niet de juiste weg is en zelfs mijn kinderen nog meer schade berokken dus wandel ik maar weer beheerst weg of negeer alles doe gewoon mn ding alsof ze er niet is.

Die vertrouwens personen voor kinderen pff, moeilijk een goede te vinden die je kan vertrouwen op het feit dat ze inziet dat er 3 slachtoffers zijn en 1 die hulp nodig heeft en daar je in helpt.

Mijn werk weet al jaren van de situatie, mijn directe vriendenkring ook.
Dus als ik een keertje nogal bot en opgenaaid reageer dan begrijpen ze dat gelukkig.
Ik heb op school laatst enkele key personen (gedeeltelijk) ingelicht in de hoop dat ik op tijd te horen krijg als de kinderen op school niet goed functioneren door de thuissituatie.

word vervolgd.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: graag advies

Bericht door johannes »

skippybal schreef: Dat van die hypotheek/pensioen heb ik al eens eerder gehoord,
De rechter bepaald en als 2 advocaten/mediators iets afspreken wat niet door een rechter bekrachtigd is het niet rechtsgeldig. (dus een uitkeringsinstantie zoals uwv of leningsinstantie(hypotheek) kan dan gewoon geld bij je komen halen als ze daar brood in zien en hebben schijt aan je "afspraken".
Zo werkt het niet helaas... Je zet beiden je handtekening en dan ben je beiden aansprakelijk voor het hele bedrag van de hypotheek. Een uitspraak van een rechter in een scheidingszaak ontbindt dat niet. En ook al neemt één van de twee de verplichting op zich, dan nog is het iets waar de hypotheekverstrekker geen boodschap aan hoeft te hebben. Hij mag het zonodig gewoon bij de ander verhalen, die het dan op zijn beurt maar weer moet zien te verhalen op zijn/haar ex. Maar als dat laatste niet mogelijk is ben je gewoon de klos. Je moet echt een verklaring van de hypotheekverstrekker hebben waarin staat dat je ontslagen wordt van aansprakelijkheid. En dat doen ze alleen bij voldoende garanties van de andere kant.
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

Re: graag advies

Bericht door skippybal »

johannes schreef:Je moet echt een verklaring van de hypotheekverstrekker hebben waarin staat dat je ontslagen wordt van aansprakelijkheid. En dat doen ze alleen bij voldoende garanties van de andere kant.
ok dus zelfs als het in de scheidingspapieren staat die door een rechter is ondertekend is het mogelijk dat je alsnog financieel aansprakelijk gesteld kan worden, :shock:

hierbij genoteerd!
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: graag advies

Bericht door DarthVader »

Mijn advies: Rennen, niet lopen.

Iemand met borderline gaat niet veranderen, gaat niet verbeteren.

Ze voelen een leegte van binnen die ze opvullen met loyaliteitstestjes die continue op iedereen in de omgeving worden afgevuurd. En als je er een keer niet voor haar bent dan behoor je zomaar opeens tot de groep vijanden en niet meer tot de groep hechte vrienden (iets anders is er meestal niet voor een borderliner).

Een groot gedeelte van de kinderen van borderliners ontwikkeld zelf psychische problemen. Als het even kan met bijv je werk zul je als je uit elkaar gaat moeten proberen voor of co-ouderschap, of een situatie dat kinderen de meeste tijd bij jou zijn.

Mijn advies aan je is om je tijd te nemen om een dossier te vormen, hou een dagboek bij met wat er gebeurt, hoe zij reageert, wat jouw gevoel is en hoe je kinderen er onder lijden.

Probeer daarnaast bewijsmateriaal te verzamelen dat ze borderline heeft.

Als je ooit voor een rechter moet komen dan vinden die het vaak niet zo leuk als jij zoals bijna elke vader roept dat je ex borderline heeft maar het niet hard kunt maken.

Borderliners doen alles om anderen de schuld te geven van situaties die zij zelf veroorzaken. Uiteindelijk houden ze weinig mensen in hun omgeving over en raak je zelf, maar ook je gezin, daardoor in een isolement.

Een eye opener voor mij was het boekje 'leven met een borderliner'. Mijn conclusie na het gelezen te hebben is 'nee dat kan en wil ik niet'.
Daarnaast was ik het continue vreemdgaan en de 'enorm goede vrienden' die ze via datingsites leerde kennen spuugzat.
skippybal
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2013, 22:43

Re: graag advies

Bericht door skippybal »

Even weer een update,

ik heb het voor mekaar dat 1 van mn kinderen getest gaat worden.
Nu zit daar ook een psychologische test bij door een kinder psycholoog.
Ik heb de indruk bij het kennismakend gesprek gekregen dat die misschien ook door gaat vragen naar de thuis situatie aan mijn kind.
Ik denk er sterk over die persoon iets wijzer te maken met wat eh bewijs van labiliteit van mijn vrouw. (ik heb voldoende opnames om het vrij duidelijk te maken.)

Wat denken jullie is dit handig of loop ik het risico een beer wakker te maken die ik niet kan sturen of controleren?

Het doel is dat mijn vrouw in de spotlicht komt en zal moeten erkennen dat ze hulp nodig heeft. (Dat zal wat vuurwerk opleveren maar dan zijn in ieder geval de kinder hulpverlening in de buurt of op de hoogte..)
Alle extra's zoals een scheiding en co-ouderschap zijn dan meegenomen.

Ze is weer in de onderzijde van de sinusgolf:
Het begint weer hilarisch te worden, elke vrouwelijke naam die ze ergens tegenkomt, in mn mobiel of op een briefje of gehoord, ze onderzoekt alles waar de hand op kan leggen, is meteen mijn nieuwe verovering of poging.
Een beetje rockband zou jaloers worden op mijn lijstje veroveringen. :mrgreen:
ik heb zelfs al kinderen bij andere vrouwen, ze heeft een foto gezien als bewijs ergens... :shock:
Ik wordt er niet meer warm of koud van. ene oor in andere oor uit zeg maar.
Alleen een beetje jammer dat ze de kinderen weer benadeeld en commandeert.
en hoe meer ik haar negeer des te meer ze de kinderen gebruikt om een reaktie te ontlokken. en die situaties probeer ik ongemerkt op te nemen.

Ze word echt destructief en probeert alles te manipuleren naar haar wil/wens waarbij ze niet schroomt om dit over de ruggen van de kids te doen. En dat is nu net wat mij triggert om weer door te duwen naar een scheiding en hopelijk rust voor mn kinderen. Alleen die fucking rechten vd man.(of beter gezegd het gebrek er aan.)

Als ik het huis verlaat mag ik dan al mijn bezittingen meenemen en ook alle kosten die voor bewoning niet nodig zijn niet meer betalen/ of zelfs afzeggen?
Kijk hypotheek enz. moet je wel doen anders gaat het je als nog in je reet bijten.
(ik heb dat gezien bij een vriend.)Maar internet/tv/ en gas water licht is dan niet meer mijn probleem toch?

Maar als ik uit mijn huis moet dan wil ik de kosten zo laag mogelijk maken voor het mee betalen aan het huis waar ik niet meer woon. En ook alle spullen meenemen die van mij zijn om te voorkomen dat ze ze verkoopt of sloopt.
Want daar dreigt ze uiteraard mee.
Plaats reactie