wat nu te doen?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

wat nu te doen?

Bericht door sdwv »

tulp Geplaatst: 07 Jun 2006 09:45 pm Onderwerp: wat nu te doen?

--------------------------------------------------------------------------------
wij hebben het volgende probleem er is in het echtscheidingsconvenant vastgelegt dat er een omgangsregeling is van 1 keer per 14 dagen een weekend en de helft van de vakanties. Dit liep allemaal redelijk, tot dat er een nieuwe partner in het spel kwam, toen begon de "ellende".

Ik heb een keer afgebeld omdat dit niet anders kon, daarna heb ik mijn kinderen nog een keer een weekend gehad, de oudste van de twee wilde toen eerder weg, naar de moeder toe omdat zij deze miste. Ik heb ze toen teruggebracht en in de loop van de week kreeg ik toen de mededeling dat ik mijn kinderen niet mee kreeg omdat mijn huidige vriendin in de ogen van de exvrouw niet deugd.

Hierdoor was ik zo van slag dat ik eigenlijk niet gelijk naar een advocaat ben gegaan om dit aan te vechten en heb het dus een paar weken aangekeken in de hoop dat de exvrouw bij zou draaien.

Na een aantal weken kreeg ik een brief van een advocaat dat ik de omgangsregeling niet na kwam, en dat zij hem dus wenste stop te zetten omdat dat in het belang van de kinderen zou zijn.

Ik heb haar gebeld maar kreeg van haar huidige vriend te horen dat alle communicatie verder via een advocaat zou verlopen, het is dus niet als volwassen mensen op te lossen, ten tijden van de echtscheiding werd ik al geregeld gechanteerd en dat gaat nu dus weer verder.

Het probleem is nu eigenlijk wat kan ik doen:

Het aanvechten en een dwangsom oplaten leggen die waarschijnlijk toch niet betaald wordt, maar daarmee zie ik mijn kinderen nog niet dus dat is geen optie, denk ik. dan jaag ik haar alleen nog maar meer in het harnas.

Het aanvechten en hopen dat het weer goed gaat, maar wanneer gaat het dan weer mis?? en hoe vaak moet ik dan naar een advocaat, met alle financiele gevolgen vandien.

Het laten rusten en dan later de boeman zijn.

nu is mijn vraag dus aan jullie:

wat is het verstandigste om te doen. en wat zijn de financiele consequenties? want naar mijn idee trekt moeder met leugens altijd aan het langste eind.

Of is het mogelijk om te laten onderzoeken of het bij mij zijn niet goed is voor de kinderen en zoja hoe doe ik dat dan.


Jenie Geplaatst: 10 Jun 2006 03:45 pm Onderwerp: Wat nu te doen?

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Tulp,

Als eerste zou ik kontakt opnemen met een advocaat en hem/haar de zaak voorleggen.

Tevens kan je een aangetekende brief aan je ex vrouw sturen dat je over een week de kinderen een weekend komt halen en dat je verwacht dat ze, in het belang van de kinderen, meewerkt aan de oorspronkelijke regeling. Je kan ook als je langs je ex gaat om de kinderen te halen de politie (wijkagent) inschakelen of die mee wilt gaan om te bemiddelen zodat het geen strijd aan de deur wordt.

Mijn man heeft na 4 jaar ellende vorig jaar gekozen zijn dochters een tijd niet te zien. Heeft dit samen met zijn advocaat alsmede het AMK besproken en het was gewoon beter dat de kinderen een tijd rust kregen. Wij allemaal trouwens. Hebben doorgegeven dat wij de kinderen 4 maanden niet wilden zien en daarna de omgang weer op wilde pakken.

Natuurlijk was de ex in haar nopjes, de kinderen vonden het heel heel erg. Op een gegeven moment hebben de kinderen na 5 maanden geen omgang zelf tegen hun moeder gezegd dat ze wel graag naar hun vader wilde gaan. Nou dat was natuurlijk snel geregeld. Mijn man en zijn ex hebben de strijdbijl begraven na echt 5 jaar ellende en zijn met een schone lei begonnen.

Zijn ex heeft naderhand wel eens gezegd dat ze dit al veel veel eerder had moeten doen en dat haar negatieviteit alleen maar de kinderen had beschadigd.

En nu komt het mooiste: De oudste dochter is 12 en heeft besloten om volgende maand bij ons te komen wonen !!! YEAH!!!! Zo zie je bij ons een goed einde, ik gun het trouwens iedereen.

Veel succes en bij vragen hoor ik het wel.

Jenie


pvs Geplaatst: 12 Jun 2006 07:31 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Tulp,

Je moet zeker contact opnemen met een advocaat en ook eisen dat er aan de omgangsregeling gehouden wordt. Eigenlijk had je toen meteen toen na het eerste weekend dat je geen omgang meer mocht meteen een kortgeding moeten opstarten. Want hoe langer je de kinderen niet ziet, hoe moeilijker het wordt om ze weer te zien.

Het is ook heel moeilijk wat je moet doen, maar je moet doen wat jij zelf het beste vind. Je kan alles gaan aanvechten. Daarmee kan je later wel laten zien aan je kinderen als je ze een hele tijd niet meer te zien krijgt en ze zoeken later contact dat jij dus alles in het werk hebt gesteld om ze te zien te krijgen en dat het aan je ex ligt dat de kids jouw niet meer gezien hebben. Als je er geen werk van maakt, dan zullen volgensmij je kinderen jouw dat later kwalijk gaan nemen omdat je niet voor hun gevochten hebt.

Veel sterkte!


Sjaak Geplaatst: 13 Jun 2006 09:43 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben het volledig eens met PVS. Als je niet gevochten hebt, heb je bij voorbaad al verloren. Vecht je en je verliest heb je in ieder geval je best gedaan en kun je met redelijk opgeheven hoofd verder (zover dat gaat). In een normale zaak moet je gewoon je kinderen kunnen blijven zien, maar wacht je te lang dan zal dit alleen maar moeilijker worden. Ren naar een GOEDE advocaat, bel er een paar op, neem er een die je een GOED gevoel geeft. Ik ben ook met mijn 3e advocaat bezig en deze vecht voor me heb ik het gevoel. (1e was via mediator en 2e werd ik bloed zenuwachtig van) Laat je niet het veld uit slaan en KNOK voor je kinderen!


pvs Geplaatst: 13 Jun 2006 10:53 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Het is zeker zo dat je een goede advocaat moet zoeken. Ik was eerst bij een advocaat op gesprek en die zei dat ik geen kans had om de kinderen toegewezen te krijgen. Daarna met een andere advocaat gepraat en die zei dat het zeker wel mogelijk was. Op een gegeven moment had ik het idee dat mijn advocaat het allemaal erg sneu voor mijn ex-vrouw vond. Ik heb toen een gesprek gehad met een van de andere advocaten van het kantoor welke over klachten gaat. Daarna ging alles perfect. Maar je moet ook heel goed aangeven wat je zelf wil, een advocaat doet wat jij wil, als je dat te vaag houd, dan werkt het niet goed.
Gesloten