Basisschool

Scholen moeten informatie geven over uw kinderen. Veel scholen doen dit niet en verschuilen zich achter hun eigen regels die niet van toepassing zijn. Heeft u ook deze ervaringen
Plaats reactie
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Basisschool

Bericht door jacmaa »

Hoi allemaal,

Mijn zoon zit sinds 3 maanden op de basisschool. Ik ben er nu achter gekomen dat mijn ex informatie achter houdt voor mij. Ik heb dus een gesprek persoonlijk aangevraagd op school zonder het bijzijn van mijn ex vrouw. Wat heeft de school gedaan die hebben mijn ex ingelicht dat ik een gesprek kreeg. Prima ik heb het gesprek gehad en de afspraak is gemaakt dat de informatie brieven als kopie naar mij komen. Dit verloopt nu Prima, nu is het volgende gebeurt mijn zoon was pas bij mij op een school dag, ik heb netjes mijn zoon naar school gebracht en de juf gemeld dat ik hem uit school haal en dat hij over zal blijven, nu gebeurt er dat mijn zoon ziek is en naar de huisarts moet, wat heeft mij ex vrouw gedaan die is naar school gefietst en heeft tijdens het speel kwartier met mij zoon en de juf staan praten. Mag dit? Ook blijkt mijn ex vrouw informatie voor school achter te houden en te liegen over zaken. Hun hadden ons het advies gegeven om een mediator in de arm te nemen om ons ouders schapsplan aan te passen mijn ex wilde dit niet, want dit was niet nodig het ging wel goed, ik heb er meerdere malen op aan gedrongen, nu was de laatste week van school aangebroken en ging school bij haar na vraag doen of ze zich aan de afspraak had gehouden om een mediator in te schaken, tegen school had ze gezegd dit was niet nodig alles beruste op een misverstand. Tijdens mij gesprek met school had ik de afspraak om de laatste week nog even contact te hebben met de zorgconsulent van de school. Waarop ik dit te horen kreeg van haar. Ik heb haar mijn versie vertelt en hoe het ging, nu moet er na de vakantie een gesprek komen tussen school, ik en me ex. School vermoede al een langere tijd dat mijn ex informatie achter houdt. Zijn er mensen die tips hebben of adviezen wat ik het beste kan doen, ik zit zelf te denken om CJG in te schakelen maar ze weigert alle hulp.

bedankt
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Basisschool

Bericht door Casper »

Jacmaa, goed gedaan. Speel zelf altijd wel open kaart met school, en laat het liegen en draaien aan ex over. Zorg dat je een goede relatie opbouwt met leerkracht en andere betrokkenen. Toon je betrokkenheid.
ex vrouw is naar school gefietst en heeft tijdens het speelkwartier met mijn zoon en de juf staan praten. Mag dit?
Ja, dat mag. Daar doe je niets aan en het is het beste om dit maar positief op te vatten, nl ook als betrokkenheid. Het liegen en achterhouden van informatie is iets anders. Goed dat de school daar doorheen prikt.

Wat betreft CJG inschakelen, dat lijkt me op dit ogenblik geen goed idee. Het gaat nu alleen over de samenwerking tussen jou, ex en de school. Als je er nu een andere partij bij haalt maakt dat de zaak alleen maar gecompliceerder en dan zegt de school misschien "laat die het dan maar oplossen". Ga het gesprek met school aan, en stel je daarin open en betrokken op.
jacmaa
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:32

Re: Basisschool

Bericht door jacmaa »

Hoi Allemaal,

Inmiddels zijn we in het nieuwe school jaar. En ja hoor school heeft het licht gezien, ze gaan eindelijk jeugdzorg inzetten. Allen dan niet voor me ex, maar nee voor mij. Ze zien dat mijn zoon driftbuien krijgt op school op dagen dat hij naar mij toe moet of van mij terug komt. inmiddels wilt mijn zoon niets meer met mijn nieuwe vriendin te maken hebben. Hij gebruikt de zelfde woorden als die ze moeder ook gebruikt. Als we haar daar mee confronteren dan liegt mijn zoon. Het doet me allemaal zo pijn, maar ben blij en hoop dat jeugdzorg wel naar ons wilt gaan luisteren en in wilt gaan zien dat de moeder ook hulp nodig heeft. Me ex is op de hoogte dat school jeugdzorg gaat inschakelen, ze denken dat het probleem bij me zoon ligt en niet aan de situatie, ze denken dat hij een gedrag stoornis heeft, of een vorm van ADHD. Dit omdat hij de driftbuien ook bij mij heeft, en me ex ontkent het maar ik verwacht samen met school dat hij ze bij haar ook heeft.
Al met al als ik wacht komt de hulp van zelf naar me toe.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Basisschool

Bericht door EDA »

Tsja, wie kan de toekomst voorspellen?

Ik niet.

Maar ik zou je willen aanraden om zelf goed geïnformeerd te geraken.
Het is handig om zelf de regie te kunnen blijven voeren en niet alles aan anderen, hulp en instanties over te laten.

Voor je het weet is de regie over jou, je kids en je gezin door een instantie overgenomen. En dan baal je, dat is wel zeker.

Dus lees je in.
Stel vragen, ben kritisch.
En laat je niet als een schaap willoos naar de slachtbank voeren.

Succes,
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Basisschool

Bericht door DarthVader »

Sterkte. Vervelende situatie.

Je houdt het inderdaad niet tegen dat je ex met school praat. Informatie achterhouden is veel schadelijker, misschien is het zinvol om door een advocaat een brief te laten sturen waarin je eist dat zij zou volledig op de hoogte houdt.

Om de regie zelf in handen te houden is het misschien aan te bevelen zelf alvast naar een jeugdpsycholoog te gaan, zodat je in ieder geval laat zien dat je pro-actief bezig bent. Als jeugdzorg dan aankomt dan kun je zeggen dat er jou ook al zaken waren opgevallen en dat je er al mee bezig bent.

Daarnaast heb je dan meteen een second-opinion mocht dat nodig zijn.

De driftbuien kunnen vele oorzaken hebben, te denken valt bijvoorbeeld aan het tussen wal en schip raken doordat de moeder naar hem laat merken het niet fijn te vinden dat jij een nieuwe partner hebt.
Plaats reactie