Kinderdagverblijf

Scholen moeten informatie geven over uw kinderen. Veel scholen doen dit niet en verschuilen zich achter hun eigen regels die niet van toepassing zijn. Heeft u ook deze ervaringen
Plaats reactie
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Kinderdagverblijf

Bericht door TrotsePa »

Beste vaders.

Heeft iemand een idee of ook het kinderdagverblijf je informatie moet geven indien je gezag hebt? Ik zou ze namelijk willen vragen mij tijdig in te lichten wanneer het contract wordt opgezegd zodat ik niet voor een verassing kom te staan dat mijn ex is verhuisd.

Bedankt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door EDA »

Conform Art 377c bw1: Ook een KDV zijn mensen die beroepsmatig over info je kind betreffende beschikken.
Christa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2013, 02:21

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Christa »

Hallo, nieuw hier. Aangenaam,

Het kinderdagverblijf waar 1 van de kinderen van mijn partner 2 dagen per week verblijft weigert informatie te geven. Zij zeggen dat zij toestemming nodig hebben van de moeder, omdat zij tijdens de werkweken de zorg heeft over dit kind. Moeder heeft volgens het kinderdagverblijf een kopie van de voorlopige voorziening afgegeven. En dat zij geen informatie kunnen geven over de dagen van opvang en de kosten hiervan.

Mijn partner heeft nu (nog) gezamenlijk het gezag over de 3 kinderen. Ziet zijn kinderen 2 weekenden per maand. (Als ze zich aan de voorlopige voorziening houdt, wat niet gebeurt) en wil graag informatie. Hij is ook bereid om zijn zoon op te vangen ipv dat deze naar het kinderdagverblijf gaat. Moeder werkt overigens niet dus er is zelfs geen noodzaak voor betaalde opvang.

Kinderdagverblijf verwijst naar moeder voor de gevraagde informatie over tijden en kosten maar deze wil dat niet geven.

Moet het kinderdagverblijf deze informatie delen? Het gaat dus niet over hoe het met zijn zoon gaat op het KDV. Dit zijn ze wel bereid te verschaffen.

Alvast bedankt!

Christa
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Casper »

Christa, aangenaam.

Ja, het kinderdagverblijf moet deze informatie met vader delen. Het is beter om dat in een vriendelijk gesprek te doen (het is heel begrijpelijk dat het kdv geen partij wil kiezen of deel uitmaken van dit conflict) dan met het wetboek in de hand. Veel kdv's hebben een protocol voor de omgang met gescheiden ouders, zie bijv. http://www.kdvpolderpret.nl/content/138 ... itenaf.pdf Kijk of dat bij jullie kdv ook zo is.

Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat het zeker in het belang van het kind is dat de vader weet wanneer de kinderen daar aanwezig zijn. Als vader met gezag heeft vader een zorgplicht en deze zou in het gedrang kunnen komen als hij niet weet waar de kinderen zijn. De informatie hoeveel moeder daarvoor betaalt is misschien meer privacy-gevoelig, dus ik zou me kunnen voorstellen dat ze daar voorzichtiger mee zijn.
Christa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2013, 02:21

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Christa »

Beste Casper,

Dank je voor je snelle reactie.

We gaan kijken of mijn partner een gesprek met ze kan plannen. Momenteel is hij zeer emotioneel. Ik weet niet of dat voor hem een goede basis is om een gesprek aan te gaan met een voor zijn gevoel, zoveelste instantie die hem onthoudt van informatie. Zijn kinderen had hij afgelopen vrijdag volgens omgangsregeling verwacht en tot op heden heeft hij geen contact kunnen krijgen met zijn ex- vrouw en zijn kinderen.

Christa
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Casper »

Is er al een vastgelegde omgangsregeling? Wordt deze zonder reden niet nageleefd? Wat zegt jullie eventuele advocaat ervan? Het is voor rechters minder en minder acceptabel dat moeders zich niet aan een omgangsregeling houden, dus actie op dat punt is niet bij voorbaat kansloos.

Documenteer alles in ieder geval goed. Stuur bijv. een bericht per email naar moeder (met kopie naar jezelf, en naar advocaat) waarin je puur sec vaststelt dat de omgangsregeling niet is nagekomen. Geen reden of reactie vragen - bouw het dossier maar op. Doe dit elke keer weer.
Christa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2013, 02:21

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Christa »

Casper,

Dankzij dit forum en de hulp van een andere vader zijn wij tijdig op de hoogte gesteld. Wij hebben afgelopen zondag aangifte gedaan van onttrekking aan het ouderlijk gezag. Moeder en haar advocaat aangetekend aangeschreven. Er is een voorlopige voorziening mbt de omgangsregeling. We proberen alles maar dan ook alles te documenteren. Ik moet zeggen, het valt ons heel zwaar. Al 18 maanden vechten vader en ik aan zijn zijde voor de kinderen. Ik lees hier dat de verhalen van anderen niet anders zijn. Soms zo dramatisch dat ik nu begin te denken dat we nog blij moeten zijn met de 4 dagen per maand dat mijn partner zijn kinderen ziet. Wij hebben een gedegen advocaat maar missen actie en daadkracht. Daarom hebben wij contact opgenomen met de heer Sardjoe, op advies van een andere gedupeerde vader. Vandaag hebben wij onze advocaat verteld dat we actie eisen en hebben haar de te nemen stappen voorgekauwd. Hier gaat ze gelukkig goed in mee. Het de klant is koning principe.. Mochten wij toch niet tevreden zijn dan zullen met Sardjoe in zee gaan. We zijn ons er goed van doordrongen dat moeder bezig is met ouderverstoting en we willen de tijd die ze daarvoor heeft beperken. Ik ben heel erg blij met dit forum. Een bron van informatie en naar ik hoop voor mijn partner, een plek waar je je gehoord voelt. Hij kan dit nu zelf niet oppakken, hij is te emotioneel en voelt zich zo aan de kant gezet als vader en niet gehoord door instanties. Ik voel dat ook maar heb gelukkig ook enige afstand. En kan mijn gevoel omzetten in acties. Dat is wat helpt in de slapeloze nachten. Lezen, documenteren, een plan trekken. Vechten voor de kinderen, want naar hun wordt (nog) niet geluisterd. Bedankt in ieder geval voor je advies. We zullen hier vast nog veel om vragen. Fijn dat dat kan.

Christa
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Casper »

Het is inderdaad loodzwaar. Hoe diep kun je iemand raken?

Wat misschien moed geeft: als vader/jullie dit doorstaan, dan kun je voortaan alles aan. En aan deze tijd komt een eind, hoe zwart het nu ook lijkt.

Lijkt me dat jullie de juiste strategie gekozen hebben. Heel veel succes en ik hoop dat je de steun en kennis vindt die je nodig hebt.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Casper »

Nog een keer dit bericht:
Van http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... 289&p=6268

--
Bron: http://www.breakthroughparenting.com/PAS.htm
Het enige devies dat hieruit naar voren komt is: volhouden, volhouden, volhouden. Er is geen andere weg.

----
What is the best way to deal with PAS?
The parents I know who were successful in getting primary custody of their children in a PAS situation shared the following characteristics:
  • They completed a comprehensive parenting course such as Breakthrough Parenting, and stuck with it until they rated excellent in the knowledge, skills and methods taught. Their parenting skills became superior.
  • They were even-tempered, logical and kept their emotions under control. They never retaliated. A person who reacts in anger is proving the alienator's point that he or she is unstable.
  • They certainly thought of giving up but never did. No matter how awful the harassment got, they worried about leaving their daughter or son in that environment. They were driven to continue trying to get the court to understand the seriousness of the issues and to change primary custody to them.
  • They were willing and able to go to the financial expense of seeing it through.
  • They got help from a skilled family lawyer who had experience with parent alienation syndrome.
  • They became good at understanding how the courts work and the law as it applied to their case. In many cases, because of excessive expenses, parents even ended up as pro per (called pro se in some states) where they were representing themselves without a lawyer.
  • They had a case where a forensic evaluator made a strong statement about the alienation and recommend changing legal and primary custody to the alienated parent. Some parents had to go back to the evaluator to demonstrate that his or her earlier recommendations were not working.
  • They persevered in demonstrating that they were rational, reasonable, and had the best interest of the child at heart.
  • They provided the court with an appropriate parenting plan that showed how the child would be well taken care of in their care.
  • They understood the nature of the problem and focused on what to do about it, even though they and their children were being victimized. (Alienated parents who got caught up in "how terrible it all is" and spent time judging the situation, went under emotionally.)
  • They didn't live a victim's life.
  • They were proactive in seeking constructive action.
  • They avoided adding to the problem. One father expressed it like this: "I don't know how to make it better with the mother, but I do know how to make it worse." He was one of the most successful parents I met in fighting the PAS problem because he stayed in the role of the peacekeeper.
  • They kept a diary or journal of key events, describing what happened and when.
  • They documented the alienation with evidence that was admissible in court.
  • They always called or showed up to pick up their children, even if they knew that the children won't be there. This was often very painful, but then they could document that they tried, when the alienator alleged that this parent had no interest in the child.
  • They focused on enjoying their children's company and never talked to their children about their case. They always took the high road and never talked badly about the other parent to their children. They absolutely never showed a child any court orders or other sensitive documents. They didn't let the children overhear inappropriate conversations on the telephone.
  • They didn't violate court orders. They paid their child support on time and proved that they could live within the letter of the law.
  • They were truly decent, principled people. It was obvious that they loved their children.
--
Christa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2013, 02:21

Re: Kinderdagverblijf

Bericht door Christa »

Jouw laatste bericht heb ik uitgeprint en deze zal ik als reminder voor mijn partner en mij ophangen.

Dank!
Plaats reactie