OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Vandaag redelijk in het nieuws dat OTS niet werkt bij vechtscheidingen, je zou bijna zeggen hebben ze er zo lang over moeten doen om daar achter te komen.

Daarnaast wordt er niet geëvalueerd, wat is er anders bij de overheid instellingen wat er in het gewone bedrijfsleven wel gebeurd? Efficiency zou toch zeker in dit soort gevallen gemeten moeten worden. Zeker gezien om in dit soort gevallen de procedures aan te passen. Maar verneem graag jullie mening hierover.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Dwaze opa »

Hallo @Metje 1965
Was dat ''nieuws'' wat jij noemt,misschien een uitzending van BNR gisteren 6 November zo even na twaalven 's middags,waarin de Nationale Ombudsman aan het woord is geweest over diverse problemen waar Bureau Jeugdzorg mee tre makenheeft
Ik heb er wat van opgevangen en probeer via het BNR-archief de radio-uitzending terug te luisteren,maar dat lukt mij voor geen meter...eigenlijk jammer,want die Nationale Ombudsman is goed op de hoogte met de Jeugdzorg-problematiek en zegt er vaak heel zinnige dingen over...
Mogelijk ben jij in staat een werkende link te produceren?...Bij voorbaat dank.
Meestal komt dergelijk nieuws ook wel op Dark Horse,maar ik ben het daar ook nog niet tegen gekomen.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Ik ga ff zoeken kom hier z.s.m. op terug want ik had wel een paar linken e.d. dus waarschijnlijk kan ik die uit de historie thuis terug halen. Ging trouwens over een gecombineerd rapport van de nationale ombudsman en de kinderombudsman.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Het gaat in iedergeval over dit verhaal:
http://www.dekinderombudsman.nl/86/volw ... rs/?id=227

Dat de aanpak welke nu gehanteerd word niet werkt, de link naar het officieele rapport heb ik ook nog wel ergens.

ff Googlen en voila:

http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... blemen.pdf

Hopenlijk kan je hiermee even uit de voeten.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Dwaze opa »

Hatstikke bedankt...ben ik voorlopig wel even zoet mee.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door MadPapa »

Dag Metje1965,

Ik ben het niet met je eens dat een OTS niet helpt in vechtscheidingen.
In mijn geval helpt het namelijk wel. Het zal er best van afhangen welke gezinsvoogd je hebt, en ik denk dat die persoon goed stevig in zijn schoenen moet staan om de zaken wel goed te laten verlopen. Maar het is dus niet per definitie zo, dat het niet werkt bij vechtscheidingen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door EDA »

Toe ZICHT...

Daar zit ZIEN in.

Tuurlijk, als geZIEN wordt wat er werkelijk speelt, dan zal dat helpen.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Heel juist gezegd Eda wanneer er gezien word wie en wat doet, zal er zeker verbetering mogelijk zijn. Maar ja dan ben je wel afhankelijk van een voogd die ook wel wat voor zijn geld wil doen.

En werkelijk e.e.a. uitzoekt, heb ze nu na ruim 6 maanden eindelijk zover dat ze met de hulpverleners van de jongens willen gaan praten, ten minste de intentie is er. pfff.

Daar bij die instelling is ze al door de mand gevallen, ze is daar zelf ook een tijd aantal jaren geleden behandeld. En mede het feit dat er een gezinsbehandelaar zit wie door mevrouw al 2x hard tegen de schenen is geschopt.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Nog ff dit aan @MadPapa,

Ik heb niet zelf verzonnen, het is een stuk van de Nationale ombudsman in samenwerking met de kinderombudsman. Het zal vast werken in sommige gevallen. Bij mij helaas niet, maar meer omdat de voogden nog niet het Borderline gedrag herkennen.

Uitzonderingen bevestigen de regel?

Sorry bedoel dit niet kwaad of persoonlijk, maar er zal vast een reden zijn dat 2 zulke mensen met een complete organisatie dat rapport opzetten en publiceren. Neem dan ook dus aan dat het meer niet werkt dan wel.Gezien het rapport.
Vader van 2, jongens
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door MadPapa »

Ik zeg ook zeker niet dat je ongelijk hebt Metje1965. Ik zeg enkel dat het een enkel keer wel KAN werken. En dus niet ALTIJD, niet werkt. In mijn geval werkt het dus wel. En ik mag hopen dat er snel iets verandert, waardoor een OTS bij meer welwillende ouders helpt. En iedereen bij wie het niet werkt wens ik heel veel sterkte.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Ik kom even terug op mijn eerste post hier, krijg vandaag ineens bericht dat ze volgende week een evaluatie gesprek willen!? MOET NIET GEKKER WORDEN. JZ blijft je ook verbazen. nu zien of ze het advies van de RvdK erin meenemen. Maar ja advies 1 evaluatie na 3 maanden zijn er een flink paar meer geworden.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Net overleg met een van de voogden, wij hebben er twee namelijk. Ze zeggen dat ze niet aan de uitspraak van de rechter kunnen voldoen in onze vechtscheiding en het geheel dan ook terug gaan geven aan de rechter. Met daarnaast en daar komt die het verzoek erbij tot eenhoofdig gezag, en dat zou dan bij mij komen te liggen. Geen UHP oid waar eerst wel over werd gesproken bij de RvdK en JZ.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

De stukken zijn binnen UHP is geschrapt in de zaak tot beeindigen OTS, advocaat vraagt zich af waarom deze rechtzaak is over kleine 2 maanden verloopt OTS van zelf hoeven ze niets voor te doen. Hoppa weer een bekje gemeenschapgeld eruit. Enne ik weer meer schuld bij advocaat. pff 4 tot 6 weken voor we weer eens voor de rechter staan.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: OTS helpt niet bij vechtscheidingen

Bericht door Metje1965 »

Zo de OTS is beeindigd ff wat geld van de gemeenschap weg, gelukkig ging mijn rechtsbijstand hierin wel in mee, scheelt voor mij ook weer even in de advocaat kosten. Ook aardig wat commentaar van de RvdK in de rechtszaal. pfff. Het gedrag van ex neemt wel gelijk toe zeg. Maar wel weer blij met het vertrouwen van JZ.
Vader van 2, jongens
Plaats reactie