Misbruik toevoeging RvR

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
steef3434
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012, 20:48

Misbruik toevoeging RvR

Bericht door steef3434 »

12 jaar geleden uit elkaar. 1 kind die nu ruim 13 jaar is. Mijn (h) maakt gebruik van een toevoeging waardoor ze bijna geen kosten maakt voor een rechtzaak. De afgelopen 4 jaar zijn er al 6 rechtzaken of hoger beroep geweest. Nagenoeg alle eisen van mijn (h)ex worden niet toegekend. ik heb de aanvraag voor een nieuwe rechtzaak alweer binnen. Wederom kansloos. Ze wil een hogere alimentatie. Op dit moment betaal ik al iets meer dan de NIBUD berekening. Mijn vraag is: wie kan mij adviseren hoe ik een toevoeging alsnog ongegrond kan krijgen? Tevens wil ik een klacht indienen tegen de advocaat van mijn (h)ex omdat daar ook een controle behoort te liggen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door EDA »

Juridisch loket??
steef3434
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012, 20:48

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door steef3434 »

Dan wordt ik doorverwezen naar de RvR. Heb ik al eerder een klacht neergelegd. Antwoord terug was alsof ik de boeman was en dat ze echt wel goede controles uitvoeren.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door NogEenPap »

Gewoon aangifte doen bij de fiod dat ze fraudeert. Heb ik ook gedaan in overleg met RvR die zeiden dan willen wij wel verslag hebben etc.

Mooi niet krijg je niet van de FIOD.

Gewoon weer droog de Rvr opgebeld onder het mom van ja maar dat kan toch niet dit is geld van de gemeenschap.

Resultaat ach mailt u de gegevens dan maar. Wij geven echter geen feedback. Ach het resultaat zie ik wel weer bij de volgende zitting. En anders ga ik naar de Nationale Ombudsman.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door The Driver »

Laat ze maar procederen, het kost haar toch elke keer Euro 125.- per toevoeging eigen bijdrage, bovendien moet ze in hoger beroep elke keer Euro 295.- eigen bijdrage griffierecht betalen.

Je kan bovendien alleen mondeling verweer voeren tijdens de behandeling, dan hoef je er geen advocaat bij te hebben en ook geen griffierecht betalen, dus gewoon alleen maar naar de zitting gaan en daar persoonlijk verweer voeren zonder advocaat, dat mag ook.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door Casper »

Als een zaak bij voorbaat kansloos is, kun je ook proberen om jouw proceskosten op je ex om die reden te verhalen. Zie voorbeeld http://jure.nl/BJ4995.
steef3434
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012, 20:48

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door steef3434 »

Zojuist contact gehad met de bezwaren commissie van de RvR. Wat een kansloze actie was dat. Hoezo belastinggeld dat weggegooid wordt. Er is niet eens een optie om een klacht in te dienen. Ambtenaren antwoord, dat zegt u, u bent partij, wij onderzoeken elke zaak erg grondig en er kan geen reden zijn om een klacht in te dienen.
d0n
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2013, 11:31

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door d0n »

Is er meer jurispendentie te vinden zover jullie weten over dergelijk misbruik?

Dank je namens een slachtoffer...
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door Metje1965 »

Wij hebben zo zelfde gevalletje, echter hebben we brief gehad van de RvR dat we alle bewijsstukken op moeten sturen. Ja lekker moet ik daar voor de deur gaan liggen of zo en foto's gaan nemen van die meneer die daar inwoond? Wat een instelling.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door The Driver »

Dus eigenlijk wil je tegen de ambtenaren van de RvR zeggen, dat ze hun werk niet goed doen, want als ze hun werk wel goed zouden doen, dan zouden ze bijna overbodig worden.

Tsja, even wakker worden.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door Metje1965 »

Tis toch te gek voor woorden. Je wordt aan alle kanten uitgeknepen terwijl onze overheid met zijn instelling en instituut het geld gewoon weggeeft en niet controleert of het rechtmatig besteed word. Weet van exje o.a. dat ze ook onterecht huursubsidie trekt, en zorgtoeslag heeft. Vriendje heeft tuinhuisje (krot) als woonadres. pff wat een land. En wij moeten bewijzen? Laat je ambtenaren eindelijk het werk eens doen waar ze voor aangenomen zijn, in plaats van alleen achter hun bureau te blijven hangen.
Vader van 2, jongens
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Misbruik toevoeging RvR

Bericht door Casper »

@Steef: "Er is niet eens een optie om een klacht in te dienen"

Dat lijkt me iets voor de Nationale Ombudsman.
Plaats reactie