verkorting PA van 12 naar 5 jaar

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
stgd
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013, 12:25

verkorting PA van 12 naar 5 jaar

Bericht door stgd »

Beste lotgenoten,

Het blijft mij onduidelijk hoe het ervoor staat met het initiatief wetsvoorstel om de PA te beperken tot maximaal 5 jaar....
Wie o wie kan mij hierover helderheid geven ?

Beste groeten,
Steven
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: verkorting PA van 12 naar 5 jaar

Bericht door Casper »

Het initiatief wacht op advies en/of behandeling door de Tweede Kamer.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... limentatie (daar ook een link naar de voorgestelde regeling).
Eagle11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011, 14:32

Re: verkorting PA van 12 naar 5 jaar

Bericht door Eagle11 »

Beste vader,

Regelmatig benader ik via de site ww.tweedekamer.nl parlementsleden. Gewoon een tekst schrijven en deze naar onze parlementsleden versturen zoveel mogelijk. Dit antwooord kreeg ik van Diederik ( althans zijn medewerker)
Persoonlijk vind ik dat we als mannen ons echt laten kisten, we moeten ons echt laten horen op dit onderwerp, want dat breekt de financiele macht van de vrouwen die ons in de tang hebben door de huidige feministische wetgeving. Macht breken zou een missie moeten zijn in plaats van hulpeloos en hopeloos berichten plaatsen op deze site.
Juist eerst financieel dan wordt de machtspositie van de vrouwen zwakker. Dan wordt ook het thema kinderen weer zien makkelijker, de hoofd doelstelling van de club.
Motto, breek de macht van de vrouwen, ze zijn nu veel sterker in hun "recht" dan de mannen.

Hieronder de reactie van de PvdA.

Geachte heer Wolers,

Dank voor uw mail aan Diederik Samsom waarin u vraagt naar de stand van zaken met betrekking tot de alimentatiewegeving.Op dit moment wordt er een initiatiefvoorstel van PvdA / VVD / D66 voor herziening van het stelsel in de Kamer behandeld, maar dit is (helaas) een langdurig traject. Wij zijn op dit moment in overleg met het ministerie van veiligheid en justitie. Wij proberen de partneralimentatie zo te wijzigen dat het voor de komende decennia houdbaar blijft. Dat betekent dat wij zorgvuldig te werk moeten gaan. Na de behandeling in de Tweede Kamer moet het initiatiefwetsvoorstel door de Eerste Kamer worden behandeld. Ondanks dat er op dit moment niet veel media-aandacht voo rhet voorstel is, wil dit niet zeggen dat het onderwerp stil ligt. Het is helaas lastig om er een einddatum voor te geven.

http://www.pvda.nl/berichten/2012/06/He ... limentatie

Met vriendelijke groet,


Afdeling Voorlichting PvdA
Plein 2 | Postbus 20018 | 2500 EA Den Haag
Partij van de Arbeid | http://www.pvda.nl
Mar10
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:47

Re: verkorting PA van 12 naar 5 jaar

Bericht door Mar10 »

Goed initiatief om er achter aan te trekken.

De hudiige alimentatieregeling is meer bedoeld als boetedoening voor de man dan dat het een rechtvaardige regeling zodat beide partners verder kunnen. Mijn formele scheiding heeft 2,5 geduurd door het rekken van de advocaat van mijn ex waardoor ik nmu in totaal 14,5 jaar vastzit aan partner alimentatie. Krijg alleen maar gechagerijn terug en zie mijn kinderen niet meer omdat ze zwaar vergiftigd zijn door mijn ex vrouw.

Ben sinds kort werkeloos geraakt waardoor ik het niet meer op kan brengen en het heeft 6 maanden geduurd voordat ik een onderhandse afspraak kon maken met mijn ex van 920 naar 650 maar goed dat valt nog zwaar met een uitkerinkje.

Er moet snel wat gedaan worden aan die regeling, voor ons zal dat wel te laat komen maar voor alle andere vaders die moeten bloeden komt het misschien nog op tijd.
Plaats reactie