Rustig rustig

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Rustig rustig

Bericht door sdwv »

Balance Geplaatst: 08 Mei 2006 02:10 pm Onderwerp: Rustig rustig

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben in 1999 geschieden en had 4 kinderen. Het was een jarenlang drama waar de honden geen brood van lusten. Ben 4 keer voor een rechter geweest. Je hebt de eerste keren geen idee wat je overkomt en de valsheid van tegenpartij is grenzenloos als ze getergd zijn en zonodig voor de kinderen (zichzelf!) op moeten komen.

Ik heb het volgende geleerd en schrijf het hier op als tip voor jullie:

er zijn advocaten die als strategie hebben om jou voor de rechtbank te provoceren. Ze hopen dat je pislink wordt (en daar is niet zoveel voor nodig vaak). Dan hebben ze je bij de staart want dan zeggen ze tegen de rechter (als het gaat om toewijzing van de kinderen en zo) het volgende. 'Edelachtbare' de wederpartij vraagt om een omgangsregeling (ik zelfs toewijzing), maar U ziet dat de man hopeloos emotioneel is. Dat is geen goede omgeving voor opgroeiende kinderen, dus het lijkt me niet goed dat de kinderen hem (vaak) zien.' Als je merkt wat er gespeeld wordt wordt je nog linker en ook dat is wat ze dan graag zien want je bevestigt alleen wat ze al zeiden.

Tip dus: als het een vechtscheiding is: speel voor de rechtbank de evenwichtige goedwillende betrokken moderne vader, die er best wat voor over heeft om zijn kinderen mede te blijven opvoeden. Ook al kook je van woede, laat het niet zien. Neem een pilletje (eerst uittesten want anders ben je weer zo duf als een konijn), laat je hypnotiseren of wat dan ook maar ga niet over de rooie!

Mijn ex speelde met veel succes iedere keer de zielenpoot en gooide er haar slachtofferrol en een potje huilen tegenaan en dat werkt ook nog. Zielenpoten krijgen vaak hun zin. Ziedend word je daarvan.


John Geplaatst: 08 Mei 2006 09:19 pm Onderwerp: Rustig rustig

--------------------------------------------------------------------------------
Ben altijd rustig maar had verkeerde advocaat,het heb er niks mee te maken rustig ,rustig.
Ik ben beleefd gebleven en netjes alleen mijn advocaat was bang om iets te zeggen dus stelde gauw voor een regeling zag ik pas te laat in voorl,voor,zienigen.
Een advocaat wil snel van scheidingen af.
Nu heb ik heel veel opgezocht op dwaze vaders.nl
Als ik dit allemaal wist op rechtbank had ik zeker weten mijn kinderen gehad.
Legt aan de rechter die je krijgt die man bepaalt of je kinderen goed of slecht terecht komen deze man kan je maken of breken.
Maak het nu mee,maar morgen naar een advocaat van dwaze vaders wel stukje rijden naar den haag 1 1/2 uur .


Balance Geplaatst: 10 Mei 2006 10:51 am Onderwerp: Re: Rustig rustig

--------------------------------------------------------------------------------
John schreef:
Ben altijd rustig maar had verkeerde advocaat,het heb er niks mee te maken rustig ,rustig.
Ik ben beleefd gebleven en netjes alleen mijn advocaat was bang om iets te zeggen dus stelde gauw voor een regeling zag ik pas te laat in voorl,voor,zienigen.
Een advocaat wil snel van scheidingen af.
Nu heb ik heel veel opgezocht op dwaze vaders.nl
Als ik dit allemaal wist op rechtbank had ik zeker weten mijn kinderen gehad.
Legt aan de rechter die je krijgt die man bepaalt of je kinderen goed of slecht terecht komen deze man kan je maken of breken.
Maak het nu mee,maar morgen naar een advocaat van dwaze vaders wel stukje rijden naar den haag 1 1/2 uur .


Je hebt gelijk John. Ik heb er 3 gehad en 2 ervan hadden er geen bal verstand van. Maar dat toegeven - ho maar. Een goede advocaat/mediator is essentieel. Maar voor je in de gaten hebt wat een goeie is.....is het soms te laat. En vwb de rechters heb je ook gelijk. Pure willekeur en vooral essentieel of ze zich door een zielenpotenverhaal van de tegenpartij laten inpakken. Je staat erbij, ziet het gebeuren en kunt er geen zak aan doen. Pure onmacht.

Maar dat wat ik eerst aanhaalde heeft ook een rol gespeeld, in elk geval in mijn situatie.
Gesloten