Kind wordt bewust weggehouden

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
_flea_
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Kind wordt bewust weggehouden

Bericht door _flea_ »

Hallo,

Ik open een topic omdat ik eens wil weten wat ik kan doen aan de volgende situatie.

Mijn ex en ik zijn een tijd uit elkaar. Voor onze dochter is er een ouderschapsplan opgesteld.
Hierin staan alle vakanties en weekenden in geregeld. Ik heb haar in principe elke weekend.
Kinderalimentatie staat er ook in.
Momenteel zit ik financieel in zwaar weer en kan ik de kinderalimentatie niet meer ophoesten zonder zelf verder in de problemen te komen. Ik betaal nu dus ook niks meer. Aan mijn ex heb ik dit geprobeerd uit te leggen om zo tot een oplossing te komen.
Ze blijft me er aan houden en wil elke maand geld zien (ik weet dat ik dit moet betalen). Nu ik dit niet doe houdt ze moedwillig mijn dochter bij mij weg.

Nu is afgelopen weekend het volgende gebeurd. Ik heb mijn dochter, die ik bijna 2 maanden niet gezien heb, opgehaald. Mijn ex was het weekend alleen weg en ik vermoedde dat haar nieuwe partner alleen met mijn dochter was. Aangekomen bij het huis stond zijn auto er wel, maar er werd niet open gedaan. Ik ben daarna naar haar ouders gereden en daar trof ik hem met mijn dochter aan. Mijn dochter vloog me gelijk om mijn nek en zei dat ik niet meer zoveel moet werken. Dat is haar dus wijs gemaakt.
Haar vader was verbaasd en vroeg hoe en wat. Ik zei dat het mijn weekend is en dat ze 1e Paasdag bij mij is. Dit staat ook zo in het plan.
Binnen een uur had ik een bericht met de volgende inhoud:
"Waar haal jij het gore lef vandaan om xxxx op te halen? Of beter gezegd mee te nemen! Kan je wel zeggen dat het jou weekend is maar dat is ieder weekend alleen kijk je al een paar weken niet naar je kind om! Je moet je kapot schamen dat je niet voor je kind kan zorgen en niet eens naar d'r om kijkt oid! Reken maar dat ik morgen stampij ga maken waar xxxx bij is. Ze is slim genoeg als ik vertel dat jij geen geld voor haar wil betalen en dat ze daarom niet kan komen. Dit gaat er nu iig gebeuren, kun je daar rekening mee houden."

Zondags heb ik haar terug gebracht zoals afgesproken. Op een gegeven moment in de auto kwamen de berichten:
Waar blijft ze
Nou????
Eerst m'n kind weghalen, dan ook nog es veel te laat brengen. Heb je 't geld mee????

Tussen door heeft ze me 5x gebeld, maar ik was aan het rijden en kon niet opnemen.

Oh ja, eng he je telefoon opnemen
Vuile gore hufter dat je bent! Hier kom jij niet mee weg!


Aangekomen bij haar huis trok ze mijn dochter meteen naar binnen en zei: "heb je 't geld".
Ze ging dus inderdaad stampij staan maken. Ik heb tegen haar gezegd dat ik geen discussie ga beginnen aan de deur waar mijn dochter bij is.
Ze bleef maar doorgaan, ik kon niet eens een weerwoord geven. Ik heb m'n dochter bij me geroepen en afscheid genomen zoals ik dat normaal met haar doe. Mijn ex bleef maar doorgaan en zei dat ik haar weer niet ging zien. "Ik houd haar bij jou weg".
Ik bleef de discussie vermijden en toen werd mijn partner "dat stomme wijf" (die overigens niet aanwezig was) in het gesprek getrokken.
Toen ben ik weggelopen en heb gezegd dat ik hier niet mee verder ga. Ik hoorde haar nog roepen tegen mijn dochter "je ziet papa niet meer".

Alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst, maar het kon niet korter.

Wat kan ik hier mee doen?
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Kind wordt bewust weggehouden

Bericht door jotem »

Het "makkelijkste" is om weer meer te gaan verdienen. Zodra je ex het LBIO inschakelt ben je nog verder van huis (loonbeslag etc.).

Je kan ook om herziening vragen: kost je geld: advocaat. En het kost tijd.

Verder zou ik alles dat ze heeft ge-smst digitaal (met datum) vastleggen, zodat het eventueel later tegen je ex is te gebruiken.
_flea_
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Kind wordt bewust weggehouden

Bericht door _flea_ »

jotem schreef:Het "makkelijkste" is om weer meer te gaan verdienen. Zodra je ex het LBIO inschakelt ben je nog verder van huis (loonbeslag etc.).

Je kan ook om herziening vragen: kost je geld: advocaat. En het kost tijd.

Verder zou ik alles dat ze heeft ge-smst digitaal (met datum) vastleggen, zodat het eventueel later tegen je ex is te gebruiken.
Ik heb de hele Whatsapp geschiedenis nog. Al vanaf het begin. Daar is genoeg chantage en zwartmakerij in te vinden.
Tevens heb ik het voorval van afgelopen zondag opgenomen met m'n telefoon.

Wat ik nog niet hard kan maken is dat zij samen woont met haar partner.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Kind wordt bewust weggehouden

Bericht door dwazevader »

Beste Flea,

Ik wil je echt totaal niet ontmoedigen. Maar zorg ervoor dat je je hele whatsapp geschiedenis (mocht je een zaak starten) Heel duidelijk en goed benadrukt word door je advocaat!
Ik heb pas het HB gehad met de hele whatsapp geschiedenis erin met het bewust niet communiceren en zwartmakerij over mij.
In de uitspraak heb ik me hele whatsapp niet terug gezien. Het kwam bij mij over alsof ze zich totaal niet hadden verdiept in de stukken.
Me ex kan alles zeggen en roepen en schrijven ik moet maar zien te bewijzen dat het niet zo is.

Ik wens je heel veel succes en sterkte erin. Je bent niet de enige.
Laatst gewijzigd door dwazevader op 02 apr 2013, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
_flea_
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Kind wordt bewust weggehouden

Bericht door _flea_ »

En het feit dat ik het op film heb? De hele overdracht en hoe ze te keer gaat voor de ogen van mijn dochter? Dan ben je toch niet helemaal lekker.
Ik zit er wel over te denken om dit voor te laten komen.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Kind wordt bewust weggehouden

Bericht door dwazevader »

Dat je het op film heb staan ik weet niet of je dat mag gebruiken.? Nee als moeder zijnde geef je niet het goede voorbeeld. In mijn ogen sta je sterk maar ik was stomverbaasd hoe het hof uitspraak deed in mijn zaak.
Als je ziet hoe mijn ex zich gedroeg en zich nog steeds zo gedraagt.
Plaats reactie