Weer een UitBuikplaatsing

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door Dwaze opa »

Bedoel je met ''partijen'' de ons bekende instanties als BJZ e.a?,die bereidwilligheid zouden moeten tonen om te buigen?
Maar zijn deze clubs niet veel te star,veel te hierarchisch,veel te cognitief en hebben ze zich niet veel te veel vast gelegd met protocollen op basis van pseudo-wetenschap?

Ik moet nog zien dat (om)buigen sowieso tot de mogelijkheden behoort;ik zie het eerder breken of afknappen.En dan wil ik refereren aan de uitspraak van de hoogleraar forensisch-psycholoog mevr.Corinne de Ruiter dat BJZ van de grond af opnieuw moet worden opgebouwd,wat dus in de praktijk betekent dat het huidige BJZ tot aan de grond moet worden afgebroken.

Overigens was ik vergeten te melden dat er in deze zaak wel degelijk een Eigen Kracht Conferentie is opgestart en die ook van de grond is gekomen...er zijn een drietal zittingen geweest en er zijn afspraken gemaakt.
Door privé-omstandigheden van enkele deelnemers is het wat op een laag pitje gekomen.

Nu bij Dark Horse;''Kinderrechters volgen blindelings BJZ.

wordt vervolgd
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef:forensisch-psycholoog mevr.Corinne de Ruiter
Dat wijf is niet te vertrouwen.
Maak je geen illusie.
Als er een blik forensisch psychologen moet worden opengetrokken door de media, dan zit wie daar in?????? Juist.
EGO-theater. Kijk mij een forensisch psycholoog zijn..... Bullshit.

En ja, lieden op sleutelplaatsen moeten vanuit zichzelf open staan voor. Anders verandert er nog geen moer. En die openheid is niet af te dwingen.

Wij willen wel een revolutie, maar het zal toch een evolutie zijn.
En daar wil ik niet op wachten, ik wil wel een revolutie.
NA, die zal het eerst IN mij plaatshebben.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door Dwaze opa »

Het maakt mij niet uit of dat wijf nou wel of niet te vertrouwen is,ik stel alleen maar vast dat het ene EGO (mevr. de Ruiter) het andere EGO(Jeugdzorg) op de korrel neemt en die zin is de vijand van mijn vijand mijn vriend.

En natuurlijk zit er een stuk theater in,maar waarom zou je dat niet gebruiken?

En hoe bereik je dat lieden op sleutelposities vanuit zich zelf zich gaan openen?Door tot in lengte van dagen te wachten totdat zij tot de inkeer komen dat hun valse ego hun leidt?

Ik denk dat het hoogste wat te verwachten is dat men misschien een beetje tot inkeer komt dat men verkeerd bezig is en daar kan publiciteit bij behulpzaam zijn.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef: En hoe bereik je dat lieden op sleutelposities vanuit zich zelf zich gaan openen?Door tot in lengte van dagen te wachten totdat zij tot de inkeer komen dat hun valse ego hun leidt?
Wij willen wel een revolutie, maar het zal toch een evolutie zijn.
En daar wil ik niet op wachten, ik wil wel een revolutie.
NA, die zal het eerst IN mij plaatshebben.
Overigens wil ik niet meer mijn lot en toekomst in handen leggen van de mafia ( die we nu onderhand wel kennen en weten waar die uit bestaat. )
DUS: Eigen Kracht conferenties.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door Dwaze opa »

En nu het GOEDE NIEUWS..De gezinsvoogd van de WSG heeft de ouders van Martina toegezegd dat Martina per 30 januari definitief naar de pleegouder Tallie,de oma en er vlak bij de ouders in de buurt wonend,gaat.De toezegging op zich was al eerder gedaan,maar daarbij was geen datum genoemd.
Over mogelijke voorwaarden is mij niets bekend.
Als extra gewenning mogen zij ook Martina in het weekend van 19 januari onder hun hoede hebben.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door EDA »

Ik wil niet te vroeg juichen. Maar wil wel juichen. Dan, later, straks..
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door Dwaze opa »

Tsja...volgens mij is het nog niet ''kat in't bakkie'',maar er is een flinke stap gezet in de goede richting,die op zich weer hoop geeft dat deze zaak zich net zo ontwikkeld als die met Baby Hendrikus,die uiteindelijk ook na zo'n 9 maanden weer volledig bij de ouders terug kwam.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door Dwaze opa »

Update van het Uitbuikplaatsfront

Martina,de dochter van de familie is thuis....nou ja thuis bij oma Tally dan,die tot pleegmoeder is gebombardeerd...en die een paar huizen verder woont dan de familie...
Een typisch voor de betrokken instanties gezichtsverliesbeperkende actie dus,maar met een uitstekend resultaat voor de familie.

In wezen wordt hiermee aangetoond dat die hele uitbuikplaatsing volkomen overdreven en onterecht is geweest en dat het mede te danken is aan de strijdlust van de familie en het feit dat ze het in de publiciteit gegooid hebben dat dochter Martina weer thuis is.
Zoals het baby Hendrikus is vergaan is het dus ook baby Martina vergaan...Jeugdzorg heeft zich dus in elke geval twee keer aan dezelfde steen gestoten en ik vrees dat het daarbij niet zal blijven.

Ben onlangs nog bij de familie op verlaat kraambezoek(de geboorte was in mei 2012) geweest en het was heerlijk om te zien hoe bij binnenkomst Martina op papa's buik lag te pitten;alsof het nooit anders geweest was...verder blijkt uit de gesprekken hoeveel ellende deze mensen is aangedaan door allerlei instanties van vroedvrouw tot GGD,Kinderbescherming en noem maar op...om knettergek van te worden.

Het lijkt erop dat ze met de gezinsvoogd mazzel hebben;die heeft vooralsnog rust voor de familie voorgeschreven en dat betekent dat ''de instanties'' voorlopig even op afstand moeten blijven.Dat mazzeltje komt deze gekwelde,maar dappere en strijdlustige familie wel toe...dit verdienen ze echt.

De EO ...de vijfde dag...is nog bij de thuiskomst van Martina aanwezig geweest en er zijn ook opnamen gemaakt;of en wanneer die uitgezonden gaan worden is niet bekend.

Deze ''uithuisplaatsing'' bij de oma is voor de tijd een half jaar en zal daarna opnieuw beoordeeld worden.

Vooralsnog dus rust in de tent van baby Martina.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Weer een UitBuikplaatsing

Bericht door EDA »

Fijn dat er dan in elk geval NU rust is.
Plaats reactie