dwaze bij jeugdzorg

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
ingrid1965
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:11

dwaze bij jeugdzorg

Bericht door ingrid1965 »

Afgelopen vrijdag 11 mei hebbenme man ik en de ex van me man een gesprek gehad bij bjz met de toeziendvoogd van me stiefdochtertje.

De ex van me man schrok zich de pleuris toen ze me in de wachtkamer binnen zag komen.Tja we liggen elkaar niet gek he.Zij is jaloers dat haar dochter me alles in vertrouwen vertelt met me knuffelt en me uit eigen beweging mama noemt 8) En ik moet haar niet omdat ze voor mijn gevoel medeplichtig is aan geestelijke en lichaamlijke mishandelingen die door haar huidige man op me stiefdochtertje plaats vinden(met de dood bedreigen schreeuwen slaan haren trekken zonder eten naar bed sturen.Haar blootstellen aan illegale wapens in huis blowen wietplanten onhychnische wanorde huisdieren met extra huisdieren enzenz)

Het was tussen me man zijn ex en de toeziendvoogd geen gemakkelijk gesprek,zoals altijd.Me mans ex blijft de zooi besodemieteren beliegen en bedriegen.Ze blijft ook stug volhouden dat me stiefdochtertje niet bij ons maar bij haar wilt wonen.Terwijl er in alle rapporten en naar alle instanties door me stiefdochtertje 2 dingen worden gezegt ik wil niet en ik durf niet meer bij bio en stiefpa te wonen ik wil bij biopaps en 2de mama wonen........ze is daar heel stellig in maar biomoe blijft ontkennen :twisted:

Na dat gesprek kregen me man ik en de toeziendvoogd een gesprek.Tuurlijk werden me wat vragen gesteld hoe ik vondtdat hetnu ging met me stiefdochtertje in het door ons aangevraagden pleeggezin,waarom de ex van me man jaloers op me is en waarom em s tiefdochtertje mij mama noemt.Ikheb de vragen dan ook rustig beantwoord en ook op de laatste vraag gezegt dat ik haar zelf de keuze heb laten maken en dat ze me bij me voornaam of mama met me voornaam of gewoon mama mag noemen tis maar waar zij zich lekker bij voelt.De uitspraak was dan ook van die kleine ik noem je mama want zo voelt het ook :oops:
De toezienvoogd was het hier absoluut niet mee eens en ik moet haar dan ook dwingen om me alleen bij me voor naam te noemen om verwarring met 2 mama's te voorkomen.Me man sprong meteen voor me in en zei dat dit niet aan de orde was want dat zijn dochtertje haqar biomoe bij haar voornaam noemt en geen mama noemt.De toeziendvoogd begon zich te irriteren en ons te bedreigen,we waren van stomheid geslagen :twisted: Ikheb dan ook gezegt ik ga haar niet dwingen simpel waarom de voogd zei een 9 jarig kind heeft niets te willen en te wensen ze heeft maar gewoon te doen wat volwassen mensen zeggen.En toen werdt ons de boodschap duidelijk.............Mijn mans dochtertje mijn stiefdochtertje heeft een zeer grote kans om teruggeplaatst te worden naar een onveilige niet stabiel woonomgeving.

Ik heb de voogd aangekeken en zei...................Als jij een fout rapport schrijft dit bij de rechter komt en me stiefdochtertje wordt terug geplaatst zal zij net zo eindigen als mij buurjongentje Lucas van B (die is vermoord door zijn biomoe vandaag 2 weken geleden)Als er een terug plaatsting plaats gaat vinden zal ik elke werkdag van je hier voor de deur staan om je te verzoeken om de zaak terug te draaien.Ze schrok hier van,maar ja bjz speelt ook toneel.

Ook hebben wij gevraagt waar de orignele brieven zijn die we al tijden geleden terug zouden krijgen van de 1ste voogd.Brieven brieven waar hebben jullie het over was haar antwoord.Wij hadden namelijk ons bruilofts gasten een brief laten schrijven over hoe hun bevndingen waren van/over me stiefdochtertje...................In deze brieven stond in alles duidelijk dat het niet pluis was in het huis van bio moe en stiefpa........maar ja die bewijzen zijn dan ook zomaar verdwenen :twisted: Dit getuigt dus weer van zeer grove fouten en nalatigheid van bjz .
En dat er naar me stiefdochtertje niet geluisterd wordt de voogd gezegt gewoon ze vertelt haar verhaalen wel maar we doen er niets mee want we kunnen er niet mee.
Tja bjz voor wie behartig je nou de belangen en veiligheid.............juist voor een liegende bedriegende bedreigende en onstabiel biomoe en stiefpa.

Laat ik amar gewoon zeggen wat ik denk..............Mocht mijn stiefdochterje ook maa riets overkomen zal ik jullie vervolgen net zolang tot jullie eens gaan toe geven dat je behoorlijk geblundert heb!!!
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Treurig verhaal moet ik zeggen! Persoonlijk ben ik wel van mening dat een kind maar 1 vader en 1 moeder heeft, want toen mijn ex vertrok bij mij en introk bij haar nieuwe vriend, zeiden mijn kids ook vrij snel papa tegen de vriend. Als er iets dwars door je hart gaat dan is dat het wel. Ik vind het ook verwarrend voor kinderen aangezien zij op een gegeven moment ook niet weten wat ze er mee aan moeten. 1 papa en 1 mama.
ingrid1965
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:11

Bericht door ingrid1965 »

Sjaak schreef:Treurig verhaal moet ik zeggen! Persoonlijk ben ik wel van mening dat een kind maar 1 vader en 1 moeder heeft, want toen mijn ex vertrok bij mij en introk bij haar nieuwe vriend, zeiden mijn kids ook vrij snel papa tegen de vriend. Als er iets dwars door je hart gaat dan is dat het wel. Ik vind het ook verwarrend voor kinderen aangezien zij op een gegeven moment ook niet weten wat ze er mee aan moeten. 1 papa en 1 mama.

Ja sjaak ik ben het wel ook met je eens........Maar toen me stiefdochtertje aan me vroeg van hoe moet ik je eigenlijk noemen ingrid mamai ngrid of alleen mama.Ik heb toen gezegt van doe wat je zelf het lekkerste vindt op dat moment.Toen zei ze dan is het gewoon mama,ik kom dan wel niet uit jouw buik vandaan maar je geeft mee meer liefde en vertrouwen als me echte mama. :(
Kijk ik bedoel.........ze kan dan wel 1 echte mama hebben,maar als deze niets zegt en onder neemt terwijl je nieuwe vent zijn handen vuil maakt aan je biokind je biokind met de doodbedreigt enz enz dan kan je natuurlijk iets pijnlijks terug verwachten.Tuurlijk is het niet leuk,ik ben ook moeder van 2 zoons en tuurlijk zou ik het ook niet leuk vinden als bv me ex een nieuwe partner heeft en zij haar mama zouden noemen.Maar ik ben wel ingesprongen voor me ex die net zo'n tiran was als de stiefvader van me stiefdochtertje.En dat zeggen me kinderen ook jij bent tenminste een moeder die het opneemt voor haar kinderen.Ook in dit geval van me stiefdochtertje ze is niets meer en niets minder als me eigen kinderen.En dat is dus bij me stiefdochtertje dus anders.Die heeft nog een half broertje en die wordt werkelijk overal vor en tegen beschermt en die doet nooit wat fout,sorry hoor maar hoe kan je als moeder zo zijn denk ik dan.
Maar het feit dat bjz de angstige verhalen van me stiefdochertje wel hoort maar gewoon weg tegen ons zegt we doen er niets mee.Daarom was afgelopen dinsdag aan de telefoon de voogd zo ook over de zeik dat ze hoorden via het pleeggezin(erg fijn ook dat je die ook niet meer kan vertrouwen) dat we met ze alle besloten hadden op advies van ons advocate om me stiefdochtertje naar de kinderrechts winkel te sturen om daar eenbrief aan de kinder rechter te schrijven met har wens.Tja dat is nou net wat bjz tegen de schenen schopt he want dan komt de vuiligheid van bjz boven water.
Gebruikersavatar
versl166
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:42
Locatie: Geleen

STIEFVADER KAN NOOIT JE PAPA WORDEN,

Bericht door versl166 »

Sorry hoor

Ik als biovader maar ook stiefvader zijnde, ben het niet met deze stelling eens.
Mijn stieffkind vroeg ook aan mij of ik zij mij papa mocht noeme,
Ik weet dat ze een goede band met haar vader heeft, en ook als dat niet zo was , ik ben gewoon willie voor jou zei ik.
Maar je bent ook een beetje pap[a zei ze , ja perecies antwoorde ik maar ik kan nooit je vader worden ,wel deze rol vervullen, maar je echte papa blijft papa.
En dit mag best duidelijk zijn bij de kinderen,ik maak zelf het tegenovergestelde met mijn kinderen mee, en geloof mij dat snijdt diep aLKS IK INEENS WILLIE HEET EN DE ANDERE VADERE PAPA WORDT GENOEMD.
Ben vader van twee kinderen Maar waar ik 7 jaar voor voor gestreden hebt , OTS +uithuisplaatsing uitgesproken ,bjz handelt te langzaam echter nu draai ik de rollen om en vraag wijziging hoofdverblijfplaats voor mijn dochter.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Precies, je kunt de vaderrol wel vervullen (of de moeder), maar ik ben en blijf van mening dat het niet goed is om je papa of mama te laten noemen als je dit niet in de boilogische vorm bent! Misschien wil een kind het wel, maar uiteindelijk is het niet beter voor het kind, het wordt alleen maar verwarrender voor het kind!
ingrid1965
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:11

Bericht door ingrid1965 »

Sjaak schreef:Precies, je kunt de vaderrol wel vervullen (of de moeder), maar ik ben en blijf van mening dat het niet goed is om je papa of mama te laten noemen als je dit niet in de boilogische vorm bent! Misschien wil een kind het wel, maar uiteindelijk is het niet beter voor het kind, het wordt alleen maar verwarrender voor het kind!
Met het met de laatste regels van je niet helemaal eens.Maar goed kijk iedereen kijkt hier natuurlijk anders tegen aan.Me stiefdochtertje is van de week door een psygologe gehoord en die zei toen van verwarrend he C dat je 2 mama's heb en tegen deze mevrouwen mama zegt mama.
Hoorden wij {zittend in de gang naast de kamer zeggen}haar heel boos en hard zeggen:Nee hoor dat is het niet,mijn echte mama heeft me altijd geslagen en is nooit lief voor me en luisterd nooit en dat is dus voor mij geen mama en ook iemand waar ik geen mama tegen wil zeggen want ze verdient dit helemaal niet.Me 2de mama kan ik heel goed mee praten ja tuurlijk is ze ook niet altijd leuke en lief tegen me maar ze slaat me nooit we praten altijd alles rustig uit samen en dat is voor mij een echte mama.
Ja tuurlijk zat ik te janken in de gang toen we dit hoorden.Maar ja wat ik al eerder zetten de een vindt het wel de ander vindt het niet gepast daar kunnen we lang over discusseren.Als alles achter de rug is en ze hopleijk hier definitief komt wonen dan zien we wel wat er verder gezegt wordt.
Gesloten