vermindering te betalen partneralimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Joopje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2013, 15:55

vermindering te betalen partneralimentatie

Bericht door Joopje »

Ik zal mij even in het kort voorstellen.
Ben een man van 59 jaar oud en sinds december 2012 gescheiden.
34 jaar getrouwd geweest en drie kinderen die zelfstandig wonen.
Ik heb op 13 januari 2012 te kennen gegeven te willen scheiden na een slecht huwelijk van ongeveer 30 jaar.Het is een vechtscheiding geworden, waarbij de mediator ook nog op de hand van mijn ex was.
Het is vanwege de kinderen dat ik zo lang ben blijven zitten in deze relatie.
Ik heb met grote verbazing en boosheid moeten constateren dat ik mijn ex- vrouw bruto maandelijks € 862,- partneralimentatie dien te betalen.Zij is 54 jaar en gezond, dus zou ook makkelijk meer kunnen gaan werken dan de twee dagen die zij thans werkt.Toen wij nog gehuwd waren, heb ik dat ook al diverse malen voorgesteld maar riep daarmee alleen maar ontploffingsgevaar op bij haar.Nee, mevrouw wenst haar luxe leventje voort te zetten, teert op mijn zak en wil zeker het aantal dagen dat zij werkt niet uitbreiden.

Voor wat betreft de periode dat zij voor de kinderen heeft gezorgd, totdat deze zelfzorgend waren, zo rond hun 16e jaar, vind ik het zeer terecht daar een deel van mijn pensioen te moeten opofferen, maar niet de helft zoals nu mij door de strot is geramd.
Zodra ik weer wat in rustiger vaarwater ben aangeland wil ik met een goede advocaat de partneralimentatie gaan aanvechten.
Maar waar vind ik deze advocaat?
Heeft iemand van u goede ervaringen met een advocaat op het gebied van vermindering betaling partneralimentatie?
Dan hoor ik dat graag van u!

Mvrgr.Klaasjan
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: vermindering te betalen partneralimentatie

Bericht door MeoAuxilio »

Beste Joopje,

Het is misschien wel één van de meest frustrerende onderwerpen bij een scheiding "de alimentatie". Over het al dan niet recht hebben op etc zullen we nog wel jaren over kunnen discussieren en misschien weten we het antwoord dan nog niet.

Wel kan er misschien iets meer licht worden geschenen op je vraag.
Kan je de alimentatie aanvechten?
Dat kan onder bepaalde voorwaarden.
a) Er moet sprake zijn van belangrijke gewijzigde omstandigheden
(bijvb je gaat weer trouwen of je verliest onvrijwillig je inkomen)
b) Er was sprake van dwaling toen je tot het bedrag kwam
c) Het zou kunnen zijn dat de berekening op onjuiste gronden is vastgesteld

Met vr groet,

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/echtscheiding
Plaats reactie