Advies nodig ivm omgangs regeling

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door Casper »

Heftig. Sterkte. Voor de kinderen vast ook heel verwarrend.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door EDA »

Kalmte bewaren..... Als je dat lukt, dan boek je de grootste winst.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door The Driver »

Trek je financiële zaken naar jezelf toe.
Zorg dat ze geen cent meer van je (gezamelijk ? ) rekening kan halen. Laat je werkgever je salaris op een nieuwe eigen bankrekening storten, betaal geen cent huur meer ( het huurhuis wordt toch aan je ex toegewezen ).
Haal al het geld van spaarrekeningen en rekeningen van de kinderen af.
Huur zo snel mogelijk een eigen appartement op de particuliere markt, verhuis zo snel mogelijk alle mogelijke huisraad daar naar toe, want je raakt bij de voorlopige voorzieningen alles kwijt.

Denk vanaf nu alleen maar aan jezelf.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door dwazevader »

Nog een tip mocht het zover komen. Betaal geen CENT alimentatie totdat er een beschikking is, Alles wat je wel betaalt is GEEN alimentatie maar een vrijwillige bijdrage en is niet te verrekenen met het daadwerkelijk te betalen alimentatie.

Succes verder.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door TrotsePa »

Vaak is het wel zo dat de alimentatie van kracht gaat met ingang van de datum waarom het verzoek bij de rechtbank is binnen gekomen
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door The Driver »

Klopt, de rechter bepaalt in de beschikking wanneer de eerste betaling moet beginnen.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door dwazevader »

In mijn geval was het dat de datum van verzoek aan de rechtbank van vaststelling alimentatie. Vanaf die dag moest er alimentatie betaald worden. Ik betaalde al een x bedrag aan alimentatie voor het verzoek. Wat door de wederpartij (voorlopig)werd geeist. Maar bij verzoek van vaststelling werd er een hoger bedrag geeist.
Ik betaalde een x aantal maanden alimentatie voor het verzoek en dat word als vrijwille bijdrage gezien. Dus toen de uitspraak binnen was en het te betalen alimentatie bedrag was vastgesteld, mocht ik de betaalde maanden voor het verzoek niet verrekenen. En was ik dus flink getild. Dus vandaar niet betalen voordat de uitspraak binnen is!!! Waar je wel op moet letten is dat als verzoek is gedaan voor vaststelling alimentie ( Stel €250 per maand) leg dan per maand dat bedrag opzij. Mocht de rechter anders beslissen stel €200 dan heb je toch een x aantal stel 5 maanden €250 bespaart. Want het teveel betaalde alimentatie krijg je bijna nooit terug. Want de maanden vanaf het verzoek moet je dan met onmiddelijke ingang betalen.
Over de precieze datum van betaling ben ik een leek. The driver geeft aan dat de rechter bepaalt dus zal het wel zo zijn. Kan zowel voor en nadeel zijn.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Bijzonder...Wat niet waar is als waar moeten slikken

Bericht door PaNo »

Dachten we veel te kennen maar het tegendeel is waar. een derde partij welke onafhankelijk van BJZ en dergelijke zou functioneren blijkt een bekende van me via Jeugdzorg als 'drugs-addict' te bestempelen. Deze beste vriend zal zich, om verdere consequenties te voorkomen, zich moeten laten behandelen hiervoor. Goed plan, echter Jellinek waar hij zich aanmeld ziet geen reden tot behandelen omdat er geen sprake is van drugsgebruik. Terug bij af...Zonder behandeling, consequenties accepteren....

Gaan we even onderuit hangen ?

PaNo
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door PaNo »

Mijn excuus...op de een of andere wijze is mijn nieuwe topic in een oude terecht gekomen :)
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door MeoAuxilio »

De regel is dat op de dag dat het verzoek tot vaststelling van de alimentatie ter griffie van de rechtbank is ingediend er door de rechter besloten wordt dat er vanaf die datum betaald moet worden. In uitzonderingsgevallen kan de rechter daarvan afwijken maar dat is meer uitzondering dan regel.

Tip normaliter mag je maar een maximaal bedrag aan woonlasten hebben.
die is afhankelijk van de hoogte van je inkomen kom je daarboven dan krijg je strafkorting. Standaard wordt er ruim 200 euro in een alimentatieberekening van je huur afgehaald de zgn basisnorm. Zit je nu boven wat je zou mogen verhuren hdan kan je de rechter proberen te overtuigen dat het bedrag reëel is in het gebied waar de woning staat. Uiteraard is het huren van een villa in het Gooi geen optie.
Maar als jij kan aantonen dat je in de buurt van je werk of kinderen een woning huurt dan doe je er verstandig aan om bij 1 of liefst 2 makelaars een verklaring te krijgen dat de gemiddelde huur van een woning gelijk of hoger ligt. Hiermee kan je advocaat onderbouwen dat je huur reëel is. Sta je ingeschreven voor sociale woningbouw voeg dan je inschrijving toe (altijd verstandig om je in te schrijven en zo aan te tonen dat je opzoek bent naar goedkope woonruimte) voeg ook toe hoelang de wachttijd is zodat je kan aantonen dat je nog niet in aanmerking komt.
Blijf reëel met je huurbedrag geen rechter zal accepteren als je 1800 euro verdiend dat je voor 1200 euro gaat huren.

En bedenk ga nooit vrijwillig de woning uit waarvan je het woongenot hebt.

Met vr groet,

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/echtscheiding
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Advies nodig ivm omgangs regeling

Bericht door The Driver »

@ MeoAuxilio

" En bedenk ga nooit vrijwillig de woning uit waarvan je het woongenot hebt "


Bedenk wel, dat je toekomstige ex met behulp van de RvdK en BJZ ontzettend veel zware chantagemiddelen ter beschikking heeft om je daartoe toch te dwingen. Incl. het zogenaamd vluchten naar een blijf van mijn lijf huis onder valse voorwendselen en de beloofte, dat je daarna nooit je kinderen meer zal zien.
Plaats reactie