Verhuizing van mij EX

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
arbily
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2013, 13:00

Verhuizing van mij EX

Bericht door arbily »

Hallo
Vandaag hoor ik van mij ex dat zij wel gaan samen wonen met haar vriend en zij wel ook mijn kind van 9 meenemen ,en ik heb gezegt ik ben niet eens met haar beslising ,maar mij vraag is als zij gaat verhuizen en ik ben niet mee eens wat moet ik doen en hoe ,en mijn kind moet naar andere school en heeft de school tosteming nodig van biede ouders of alleen van haar en het inschrijven van andere gemeente hebben ook toesteming nodig of niet .

MVg
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door The Driver »

Zij heeft inderdaad jouw toestemming nodig om te verhuizen, als ze toch verhuisd zonder jouw toestemming, dan doet geen mens daar iets tegen.
De meeste scholen zullen gewoon de inschrijving, ook zonder jouw handtekening accepteren, idem dito de inschrijving in het GBA.

Tenzij jij vooraf een verhuisverbod vraagt bij de Rechtbank, met dwangsom uiteraard, maar als die dwangsom niet geind kan worden, dan ben je nog nergens.
Zou mooi zijn, als er behalve die dwangsom ook een vervangende taakstraf ge-eist kan worden.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door Casper »

Inderdaad, je kunt de verhuizing proberen tegen te houden als je samen met je ex gezamenlijk gezag hebt over je kind. Je moet dan een kort geding tegen haar aanspannen, de rechter zal de belangen dan tegen elkaar afwegen. Achteraf hou je een verhuizing waarschijnlijk niet tegen.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door RemcoW »

het lijkt me een zegen als mijn ex gaat verhuizen. ze woont drie straten verderop, en rijdt regelmatig langs. beetje provoceren, in de hoop misschien dat ik mijn geduld een keer verlies.
aan de andere kant, wil je graag dicht bij je kinderen wonen, das duidelijk.
arbily
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2013, 13:00

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door arbily »

bedankt voor jullie reactie
maar ik laat har eigen gang gaan omdat dat doe ik voor mij kind ,en zij gaat 11 km verder wonen maar dat is toch moelijk,en ik zal haar wat nieuw voorwaardes in strijd zeten dat zij moet als alleen doen ,en krijgt zij nooit toesteming van mij als wat nodig voor mij kind dus ik laat haar lekker genieten van nieuw partner en ik ben niet de eerste en niet laatste dus
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door RemcoW »

@arbily: probeer in godsnaam in het belang van je kinderen te blijven denken. ZIJ kunnen er niks aan doen dat ze 11 km verder gaan wonen. Maar als jij je ex gaat dwarsbomen en treiteren zullen ze je dat wel kwalijk nemen, ze snappen dat niet. Je ex zal je misschien wel zwart maken bij de kinderen. En die horen alleen haar kant van het verhaal, en dat is dan dus DE waarheid. niet HAAR waarheid, maar DE waarheid.
Geloof me, ik heb mijn kinderen al heeeeel lang niet gezien, mede doordat mijn ex een heel lelijk beeld heeft neergezet van mij. En dat beeld was voor mijn dochters DE waarheid. snap je?
laat je niet te veel kennen, hou je woede voor jezelf.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door EDA »

Laat je woede los, ...................... zou ik zeggen .........................
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Verhuizing van mij EX

Bericht door RemcoW »

@EDA: je hebt gelijk. laat het los is veel beter.
vergeef de ander, vergeef jezelf. zoek rust en harmonie.
Plaats reactie