Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

Wat te doen wanneer je het idee hebt dat een voogd geen rekening houd met de meervoudige beperkingen van een van je kinderen.

We zijn al 4 weken in onderhandeling over een belmoment van de jongste met zijn oma, tegen partij doet alles om het te saboteren vanwege een van zijn beperkingen welke in het autisme spectrum zit heeft hij veel duidelijkheid nodig en wij tijd om hem op zaken voor te bereiden.

Gisteren werden wij in eens om 7 uur gebeld door de betreffende oma of zij mijn zoon maar even kon spreken. In mijn veronderstelling was er nog geen definitieve afspraak! Echter bleek na thuiskomst gisteren avond dat de voogd kleine 2 uur voor het bel moment de afspraak definitief had bevestigd naar mij toe op e-mail! Alsof je overal en altijd je mail kan lezen? En 2 uur voor het moment kan ik niet echt voorbereiding tijd noemen, nogmaals naast dat ik de mail niet eens gezien had.

Fraaier in mijn ogen was ook geweest las hij gezien het korte tijdsbestek even gebeld had, om dit te vertellen. Nu heb ik het idee dat hun een situatie die al niet ideaal was verder hebben verslechterd.

Maar nogmaals mijn vraag wat doe je als een voogd niet of te weinig rekening houd met de beperkingen van een van je kinderen?
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Dwaze opa »

@Metje 1965;
''Maar nogmaals mijn vraag wat doe je als een voogd niet of te weinig rekening houd met de beperkingen van een van je kinderen?''
Advies;
De betreffende voogd dringend,maar duidelijk aan zijn of haar verstand brengen dat hij dat beter wèl kan doen,omdat dit in het belang van het kind is.
Maak ook duidelijk dat de tot nog toe gevolgde procedure problemen geeft en heeft gegeven en dat je graag ruim van te voren in dit specifieke geval, desnoods telefonisch,op de hoogte gesteld hoort te worden
Doe het...deze mededeling... per e-mail,dan heb jij jou verzoek in elk geval op papier en mogelijk het antwoord ook.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

Dat had k hem al gemaild, dat wanneer iemand je kwart voor 5 een mail stuurd. over afspraken welke je al weken probeerd te regelen. Om die dan de zelfde avond 7 uur te laten starten. Kan natuurlijk ook zo gepland zijn geweest door de zieke geest van mijn ex en haar moeder, om straks weer te kunnen roepen zie je wel hij houd zich nergens aan. Maar ja we wachten af met wat voor antwoord ze komen.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

He he na lang aandringen willen ze eindelijk wel een gesprek met zijn behandelaars en die van zijn broer welke door toedoen van een bepaald persoon de diagnose PTSS heeft. Kijken of het balletje nu eindelijk de goede kant op gaat rollen. Daarnaast hadden ze toch aankomende maand het gesprek moeten aangaan want de 3 maanden proef voor mijn zoon zit erop. En de evaluatie of die nu wel of niet bij mij op de juiste plek zit i.p.v. bij zijn moeder moet gebeuren. Want de RvdK zag wederom een UHP wel op zijn plek, maar wilde de reeds opgestarte hulpverlening van vader niet doorkruizen.

Terwijl zijn hulpverleners zeggen UHP is geen optie voor hem, en hij met zijn beperkingen zal er zeker niet beter op worden, eerder op achteruit gaan.

Maar ja was afgedwongen door exje.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

FF Update,

Mevrouw is niet op komen dagen bij JZ op het laatste gesprek begin januari.

Een van de voogden vraagt aan mij of er iemand is in onze voormalige kennissen c.q. familie kring die haar een halt kunnen toeroepen qua gedrag.

Daarnaast de vraag waarom ex niet uitgenodigd was bij geplande gesprek zorg instelling van mijn zoons, heb daar de instelling zelf op laten antwoorden. Deze heeft netjes aangegeven dat mevrouw ook niet op eerdere uitnodiging tot gesprekken is ingegaan, en ze dit nu in eerste instantie achterwege hebben gelaten. Maar dat ze nu vanwege de vraag van JZ haar toch een uitnodiging gaan sturen voor het aankomende gesprek.

We wachten af of ze nu wel verschijnt.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Dwaze opa »

Misschien gaat ze mee als je met de Gouden Koets komt voorrijden...
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

Denk het zelfs dan niet, ga het niet eens proberen, maar alleen de vraag van een voogd al, of er niemand is die haar een halt kan toeroepen in haar gedrag. Geeft toch vraagtekens.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Dwaze opa »

Mee eens...dat zegt nogal wat over de ''vriendelijkheid'' van je ex,maar op z'n minst iets over de naieviteit van de voogd....maar probeer ze dat maar eens aan hun verstand(voor zover aanwezig) te brengen..
Maar als ik je verhaal zo aanhoor is het een kwestie van tijd dat mevrouw van het voogdijtoneel verdwijnt.Zelfs voor de instanties maakt ze het waarschijnlijk te bont.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

Morgen het eindelijk het gesprek. De voogden met de hulpverleners en misschien . . . . . Wij zijn er klaar voor. Hopenlijk gaat er bij de voogden wat meer licht branden, en snappen ze dan een en ander hoe het zit en houden ze meer rekening met de jongens dan met . . . . . . . zoals nu gebeurd.

Helaas nog steeds geen datum van de evaluatie bekend, en vraag me af of die wel gaat komen. Ruime 3 maanden nu voorbij en er zou ge evalueert worden of de jongste welke nu al vanaf mei bij mij woont definitief mocht blijven, nadat de alwijze RvdK eigenlijk wel UHP gerechtigd zag. Maar niet de ingezette hulpverlening welke vader al had ingezet wilde doorkruizen.

Ondertussen is hij al van zijn extra retalin af, heeft geen slaaptabletten meer nodig. En top of the bill, gaat hij aankomend schooljaar van Cluster 4 naar gewoon regulier onderwijs weliswaar met rugzak, maar toch!

Ik zeg geëiste doel van de RvdK namelijk hem op het niveau Juli 2011 toen hij uit de behandelgroep voor Autisme kwam VOLDAAN, en zelfs verder want toen moest hij nog terug naar Cluster 4 onderwijs.
Vader van 2, jongens
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Dwaze opa »

Zo te zien doet het langdurige verblijf van je jongste zoon met beperking bij jou hem erg goed...en niet alleen hem,maar jou ook waarschijnlijk.Hij krijgt bij jou waarschijnlijk meer persoonlijke aandacht dan waar ook en meer dan hij ooit gehad heeft.
Een sterk punt om de huidige toestand van verblijf bij jou te bestendigen;alleen nu moet je die betweters daarvan nog overtuigen.
Maar de keiharde feiten spreken voor jou!
Het kan ook zijn...juist omdat het zo lang duurt met dat evaluatiegesprek..dat ze in wezen zelf ook al gezien hebben dat dit de beste oplossing is...maar dat toegeven is natuurlijk moeilijk voor ze,vandaar dat ze je nog maar even in onzekerheid laten bungelen.
Als er definitieve afspraken liggen,leggen ze zichzelf vast en nu denken ze nog invloed uit te kunnen uitoefenen.
Sterkte ermee in elk geval en doe je zoon de groeten van mij en complimenteer hem met zijn vooruitgang.

Dwaze opa.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

@dwaze opa
Dank u wel
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Voogd houd weinig of geen rekening met beperkingen zoon.

Bericht door Metje1965 »

Zo net thuis was weer jammer dat de school van de jongste 1 van de voogden en ex de kans lieten liggen.Om in gesprek met de instelling en ons te gaan. Andere voogd had wel goede vragen waar zowel de instelling als ik heel goed en terdege antwoord op konden geven. Hpenlijk houden ze nu meer rekening met de beperkingen van de jongste en de PTSS van de oudste. Nog even nagepraat met deze voogd bij de deur en doet toch wel verbazende uitspraken "ze heeft der kans gehad"! Jeetje zouden we nu dan eindelijk in goed en rustig vaarwater gaan komen met de jongens. Moet wel zeggen dat het sinds vrijdag ook heel rustig is. Of hebben we het over de stilte voor de storm. We wachten af.
Vader van 2, jongens
Plaats reactie