alimentatie verhoging

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
lexuz
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2012, 12:57

alimentatie verhoging

Bericht door lexuz »

Ik had een vraag betreft alimentatie

Ik heb met mijn ex een geschil , betreft de omgangsregeling,etc
Mijn ex wil ipv de regeling die ik nu hebt met mn zoon 1x in de 14 dagen omlaten zetten naar 1 x per maand, mijn zoon is 12jr,

Ik snap dat mn zoon ook een eigen leven wil leiden, (met zn vriendjes spelen,etc) dus ga ik hier best wel accoord mee.

Maar nu hoor ik in de wandelgangen dat zij ook alimentatie vermeerdering wil aanvragen, heeft dit met elkaar te maken?

ps mijn ex heeft zelf al jarenlang geen werk en is afhankelijk van de ww


afz; LEXUZ
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: alimentatie verhoging

Bericht door Casper »

Lexuz, zij kan naar de rechter stappen om een alimentatieverhoging voor elkaar proberen te krijgen. Je hoeft daar uit jezelf niet mee akkoord te gaan.

In principe is het zo dat als zij meer dagen voor hem zorgt, dat ze ook recht heeft op een grotere hap alimentatie (leidend tot de perverse Nederlanse werkelijkheid dat hoe meer moeder het kind bij vader weghoudt, hoe meer ze daar voor beloond wordt).

Dus ga niet voetstoots akkoord met een verminderde omgangsregeling, zeker als je vermoedt dat een hoger alimentatie-bedrag de werkelijke reden is; je zou ook de regeling zo kunnen wijzigen dat je wat extra dagen in de vakantie met je zoon doorbrengt.
Plaats reactie