alimentatie en omgang

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
robotje77
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2013, 12:41

alimentatie en omgang

Bericht door robotje77 »

Goedemiddag,

Ben sinds 8 maanden uit elkaar en mijn aanstaande ex haalt alles uit de kast om mij dwars te zitten. Ik wilde vanaf het begin een mediator maar zij besloot om een advaocaat erop te zetten. Ik ben dus zelf ook maar naar een advocaat gestapt. Hebben samen 2 kinderen van 7 en bijna 9. Iedere vakantie krijg ik een brief van haar advocaat dat ik me niet aan de regels hou en niet communiceer en dat het voor de kinderen het beste is om niet bij mij te zijn.
Bel iedere week 2 keer en ga ook om het weekend de kids ophalen maar ze zijn nooit thuis. Ze reageert niet op de mails die ik stuur en ook neemt ze nooit de telefoon op.
Wij hebben een koophuis en zij werkt 2 dagen. Nu wil ze van mij geld zien per maand voor alimentatie. Ik heb de scheiding al aangevraagd en via een voorlopige voorziening wil ik mijn kinderen hebben.
Nu heeft mijn advocaat berekend dat ik € 870,-- voor mijn kinderen moet betalen en dat ik ook € 70,-- aan haar moet betalen. Zij verdient € 600netto per maand en ik ca € 2400.

Klopt het dat ik zo veel moet betalen of kan een rechter zeggen dat ik nog meer moet gaan betalen?

Wie kan mij helpen
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: alimentatie en omgang

Bericht door The Driver »

Dan hou je dus nog € 1.460.- netto per maand over.
Ik denk dat je dan nog goed weg komt.
Je koophuis, dat zal verkocht moeten worden als er nog een ruime hypotheek op zit.
Je ex met de kinderen in een sociale huurwoning, jij in een klein appartementje en eens in de 2 weken de kinderen het weekend bij jou, dat is de toekomst.
Helaas
robotje77
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2013, 12:41

Re: alimentatie en omgang

Bericht door robotje77 »

Hallo,

Maar kan zij meer eisen dan de draagkracht? Tegenpartij teld een zakelijke auto mee en ook een bonus. Deze bonus krijg ik niet meer aangezien het financieel slecht gaat.

Heb inmiddels een nieuwe vriendin en aangezien ik het huis niet inkan slaap ik vaak bij naar en heb een appertement bij mijn zus.
Je hebt het over € 1460,-- nette, maar als ik € 870 bruto en € 70,-- bruto moet betalen hou ik toch wel meer over ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: alimentatie en omgang

Bericht door The Driver »

Geen cent meer aan de hypotheek van je koophuis betalen, het moet toch verkocht worden. De restschuld wordt verdeeld onder jou en je ex. Als jij het vruchtgebruik niet hebt, waarom zou je dan nog iets betalen ?

€ 2400.- min € 940 = € 1.460.- over voor jou. En nooit eerder gaan betalen dan in de beschikking van de voorlopige voorzieningenrechter staat.
Voor die auto en bonus moet je advocaat goed regelen.
Niet vergeten een officieel huurcontract op te stellen bij je zus, dat is belangrijk bij het vaststellen van je vaste lasten en dus je draagkracht.
Laatst gewijzigd door The Driver op 19 jan 2013, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
robotje77
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2013, 12:41

Re: alimentatie en omgang

Bericht door robotje77 »

dat met mijn zus word een probleem want dan komt de belastingdienst achter haar aan. Dus daar kan ik niets mee.

Maar wettelijk hoef ik toch nooit meer te betalen dan de draagkracht. Tevens kunnen ze mijn vriendin er niet bij betrekken omdat ik niet officieel samenwoon.

Nu willen ze woensdag gaan praten voordat er een rechtzaak komt. Is dit verstandig ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: alimentatie en omgang

Bericht door The Driver »

Niet bang zijn voor de belastingdienst, kamer/appartementverhuur door particulieren wordt door de overheid gestimuleerd en is derhalve voor een heel groot gedeelte belastingvrij voor de verhuurder.

bespreking vooraf is alleen verstandig met je advocaat er bij, het zal weer wel op de aloude chantage uitdraaien, jij geen geld betalen, dan mag jij ook de kinderen niet zien.
robotje77
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2013, 12:41

Re: alimentatie en omgang

Bericht door robotje77 »

Beste Driver,

Sorry dat ik zoveel vragen stel allemaal maar ik word hier helemaal gek. Mijn zus heeft een bedrijf en die huurt dat pand. Ik woon in het pand ?
Dus als zij met mij een contract opmaakt zou zij het als bedrijfswinst moeten opgeven en dan krijgt zij wel de belastingdienst op haar dak.
Zou ik niet met mijn vriendin kunnen regelen dat ik de helft van de hypotheek van haar betaal?

Dan de vraag, mag een rechter de vrouw meer geld toezeggen dan dat mijn draagkracht is ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: alimentatie en omgang

Bericht door The Driver »

Dus eigenlijk heb je nu geen officieel woonadres, de gemeente zal een woonadresinschrijving niet accepteren bij een bedrijfspand. Je moet natuurlijk wel ergens in het GBA ingeschreven staan, anders kan je geen verlenging ID/paspoort of verlenging rijbewijs krijgen.
robotje77
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2013, 12:41

Re: alimentatie en omgang

Bericht door robotje77 »

ik sta nog steeds op het huis ingeschreven waar we voor de schieding woonde.

Slaap nu eigenlijk bij m'n nieuwe vriendin. Kan ik niet met haar iets op paier zetten ?
Plaats reactie