Tweesprong ( Ga ik door / Geef ik het op )

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Tweesprong ( Ga ik door / Geef ik het op )

Bericht door sdwv »

MPHvandenBerg Geplaatst: 18 Feb 2006 01:08 pm Onderwerp: Tweesprong ( Ga ik door / Geef ik het op )

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,

Ik plaats dit bericht daar de omgangsregeling met mijn kinderen (3&5) volledig is gestagneerd.

Mijn ex heeft mij in het verleden beschuldigd van sexueel misbruik van mijn kinderen wat overigens niet waar is.

Gedurende en na dit gebeuren was er een omgangsregeling van ca. 1 uur per 4 weken onder begeleiding van Bureau Jeugdzorg. Waarschijnlijk een stuk voorzichtigheid in de Rechtspraak. Dit is een tijd lang goed gegaan.

Onlangs deed zich een situatie voor binnen de familie van mijn ex-vrouw waar zij een oom van haar beschuldigde van seksueel misbruik van mijn 3-jarige zoontje. Zij heeft daarbij aangegeven dat zij een korte rustperiode wilde inlassen voor de kinderen. hier heb ik toen mij ingestemd. Ne enige tijd vond ik samen met Bureau Jeugdzorg dat de omgangsregeling weer verder zou moeten gaan.

Dit weigert mijn ex pertinent. Nu heb ik mijn advocaat hier weer op gezet en er wordt weer een verzoek voor een nieuwe omgangsregeling gedaan naar de rechtbank.

Het idee wat ik krijg is dat ik eigenlijk zinloos bezig ben.
Ik betaal me helemaal scheel aan mijn advocaat terwijl mijn ex gebruik kan maken van rechtsbijstand daar zij een uitkering krijg.
Daarnaast krijg ik blijkbaar toch mijn kindreren niet te zien als mijn ex nee zegt.

In mijn visie is dit een allerlaatste poging om tot een omgangsregeling te komen. Hetgeen wat ik wel bereiken lukt niet en ik blijf zitten met torenhoge schulden.

Heeft iemand ervaring en/of suggesties hieomtrent. Reageer a.u.b.

Met vriendelijke groet,
Marco van den Berg.
( Opnieuw aanstaande vader bij mijn huidige aanstaande vrouw )


manfred egbers Geplaatst: 04 Mrt 2006 02:06 pm Onderwerp: reactie

--------------------------------------------------------------------------------
Dag marco,
Wat je zou kunnen doen is via de rechter een onderzoek laten verrichten naar de prakrijken van je ex.
In de huidige wetgeving is de vrouw verplicht mee te werken aan een gezonde omgang. Het is van wezelijk belang voor hun ontwikkeling dat de kinderen met een gezonde omgang met vader.

BOR/PBO heeft daar een goed traject voor.
Mochten de beschuldigingen blijven bestaan kun je altijd aangifte doen via jouw advocaat. Laster is strafbaar en daar is per slot van rekening niemand mee gemoeid. Zeker de kinderen niet.

In de toekomst zal jouw ex de bal hard in haar gezicht raken die zij nu opgegooid heeft en zullen de kinderen zich tegen haar wenden. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Hou je rustig en er zal een dag komen dat het tij zich keert.
ps, veel succes met de uitbreiding van jouw nieuwe gezinnetje.
groeten Manfred


Marco/Monique Geplaatst: 06 Mrt 2006 02:02 pm Onderwerp: Tweesprong

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn man heeft vorig jaar ook voor die keuze gestaan. Ga ik door met procederen, dwangsommen ed of stop ik ermee.

Hij heeft toen gekozen om een zg time-out in te lassen om zichzelf, de kinderen en zijn gezin de rust te gunnen die we allemaal zo broodnodig hadden.

Hij heeft besloten, met medeweten van zijn advocaat, om de kinderen 4 maanden niet te zien. Dat betekende konkreet dat de kinderen vorig jaar niet zijn meegeweest op grote vakantie en dat we ze vreselijk hebben gemist.

Na die 4 maanden wilde hij de omgang weer herstellen maar begon de ex wederom moeilijk te doen. Ze heeft de omgang nog een maand weten uit te stellen totdat de kinderen zelf in opstand kwamen. Ze wilde heel graag hun vader zien en hebben van hun moeder geeist om om de tafel te gaan zitten.

Dit is nu 5 maanden geleden en de kinderen komen, gelukkig, weer heel regelmatig en bloeien helemaal op sinds moeder met vader door een deur kan.

Lees ook ons verhaal op de site onder de titel "en zo kan het ook!"

Veel wijsheid toegewenst,
Monique
Gesloten