Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door dwazevader »

Beste allemaal,

Zenuwen gieren weer door me lijf en heb nu al slapeloze nachten :S Het hoger beroep is er zeer binnenkort begin januari,
Nu zit ik met iets wat ik op het forum heb gelezen van een andere vader, hopelijk kan iemand mij duidelijkheid verschaffen.
Er ligt een beschikking van de rechtbank maar wat als het hoger beroep anders besluit? Is het dan zo dat de beschikking van de rechtbank de prullenbak in kan en en de beschikking van het hof dan gelijk van kracht is en gelijk ingaat?
En stel het hoger beroep valt in mijn voordeel dan kan mijn ex toch nog naar de hoge raad? Of moeten er dan zware fouten zijn gemaakt of niet. En als het niet in mijn voordeel is kan ik dan ook nog naar de hoge raad? Graag duidelijke antwoorden.
Word al weer helemaal knetter gek, terwijl ik afgelopen lekker in me vel zat.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door The Driver »

Over het algemeen neemt het hof wat meer tijd om een beslissing te nemen, ga maar uit van 4 weken na de zitting.

De beschikking kan alle richtingen uit, men kan de eerdere beschikking van de rechtbank bekrachtigen, dan blijft alles hetzelfde. Men kan ook de eerdere beschikking nietig verklaren, dan bestaat die gewoon niet meer zeg maar. De beschikking van het Hof kan ook : uit voorraad beschikbaar zijn. Dan gaat hij direct in.

Kan echt vele richtingen uit. Daarna naar de Hoge Raad in cassatie zal er echt niet inzitten.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door Dwaze opa »

hoi dwaze vader.

Als er een hoger beroep plaats vindt,komt de uitspraak van de rechtbank te vervallen en komt de uitspraak van het gerechtshof daarvoor in de plaats.. van een advocaat heb ik gehoord dat over het algemeen bij het gerechtshof wat zorgvuldiger te werk gaat...dan is er daarna ook nog zoiets als cassatie bij de Hoge Raad...bij mijn weten doen die geen inhoudelijke uitspraak,maar bij twijfels verwijzen ze de zaak terug naar weer een gerechtshof.
....maar pin me op die laatste informatie niet vast svp;100% zeker ben ik daar niet van.
Wellicht zijn er andere vaders met meer kennis van zaken.

En je laat je leven toch niet vergallen door die zenuwen...met of zonder zenuwen,die uitspraak wordt er toch geen sikkepit anders van...ik zou maar gauw weer in dat lekkere vel kruipen...lijkt me wel zo best....

Sterkte ermee en als je er niets van verwacht kan het alleen maar meevallen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door The Driver »

Jazeker, gaat het Hof wat zorgvuldiger te werk. Ze hebben het dossier natuurlijk vooraf ook gelezen, iets wat ik bij de plaatselijke rechtbank al eens betwijfel.
Het zijn niet voor niets 3 stuks rechters met veel ervaring, die verkoop je geen knollen voor citroenen, die prikken meestal door de meeste leugens heen.
Grootste voordeel is natuurlijk ook, dat er geen rechtstreekse banden zijn met bijvoorbeeld een RvdK en de plaatselijke Bureau Jeugdzorg, als dat al van toepassing is.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door dwazevader »

The driver en dwazeopa,

Bedankt voor de info.
Dus als ik het goed begrijp gaat het dan als volgt.
- Hoger beroep overruled de beschikking van de rechtbank of is het ermee eens.
- Beschikking van het hof is dan gelijk van kracht en gaat gelijk in.
- Als het in mijn voordeel valt kan ze dus wel naar de hoge raad. EN andersom dus ook. Maar dat is voor beide partijen dus eigenlijk zinloos. Omdat de Rb en het hof al zijn geweest. En als zij of ik naar de hoge raad gaan moeten er fouten zijn gemaakt.

The driver en dwaze opa ik hoop dat jullie beide gelijk hebben. Want de rechter die ik had bij de Rb . Die kon je indd knollen voor citroenen verkopen. Meneer de rechter was namelijk 28 jaar faillissementrechter geweest en was redelijk nieuw in het familie recht. Dwazeopa jij heb op een ander interfora gezien wat de vele reacties waren over mijn zitting en beschikking.
Mij is ook verteld dat het hof nauwkeuriger kijkt dan de Rb. The driver na de eerste zitting heb ik 6 weken moeten wachten op de uitspraak dus ik hoop dat het nu wel na 4 weken is vind het overigens altijd veel te lang duren. Als je kijkt naar tv zie je bij straf zaken de rechtbank doet over 2 weken uitspraak.
Dwaze opa ik ga nu weer lekker terug in me lekkere vel ;-)
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door dwazevader »

Nog 1 week te gaan voor het HB.
Graag zie ik nog duidelijk geformuleerde antwoorden op me vraag. Want net als in me eerste beschikking staat het er ook zo lekker duidelijk in. "Niet dus"
Zal mij gaan benieuwen hoe ze gaat doen. Weer theatraal liegen en modder gooien of juist tegenovergestelde.

En oja nog een gelukkig nieuwjaar iedereen. Dat alle vader hier erop vooruit gaan in 2013.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door EDA »

Je wordt knettergek omdat je voortdurend denkt en denkt om een antwoord te vinden op iets wat nog komen gaat en waar je weinig tot geen invloed op hebt.

DAT je voortdurend denkt is jouw probleem.

En daar kun je zelf ( hoe moeilijk het ook is ) wat aan doen.

Wellicht niet het antwoord wat je wilt, maar wel een oplossing voor je probleem.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door Dwaze opa »

Ben het helemaal met EDA eens...Misschien is dit http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1316906 iets voor je?
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door dwazevader »

Dan sluit ik me bij jullie aan. En neem ik afstand en verlaat het dwazevader forum. En wil ik bij deze de vaders bedanken die mij +- 16 maanden lang van info en antwoorden hebben voorzien. Succes bij het behalen van jullie doelen en wens jullie verder allemaal het allerbeste. Enige wat ik nog ga doen is de uitspraak van het Hb mededelen. Dag dwazevaders.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door Dwaze opa »

Niks..dag dwaze vaders...
Van mij krijg je geen toestemming ons te verlaten;gewoon doorgaan met je bijdragen...daar leren wij van en ook jijzelf...dus na de uitslag van het hoger beroep knijp je er niet tussen uit.
Eens een dwaze vader,altijd een dwaze vader...en draag die geuzennaam met ere..!
Gesnapt?...Gesnopen?...Ja?...Mooi zo!
PS...heb je de klucht ''Au me rug'' nog bekeken...?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door TrotsePa »

Hallo Dwaze Opa,

De beste wensen voor 2013. Dat het maar een goed jaar mag worden!
Ik ben erg benieuwd naar de uitspraak (en of de omgangsregeling inmiddels al wel goed loopt?)
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door Casper »

Niks..dag dwaze vaders...
Van mij krijg je geen toestemming ons te verlaten;gewoon doorgaan met je bijdragen...daar leren wij van en ook jijzelf...dus na de uitslag van het hoger beroep knijp je er niet tussen uit.
Zo is dat maar net! 8)
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door Dwaze opa »

Bedankt voor je steun Casper om deze beetje ondeugende Dwaze Vader binnenboord te houden....maar zelf ook m'n felicitatie voor je 500-ste bijdrage op dit forum.. met stip:de VIP aller VIPS!
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door dwazevader »

Als ik normaal advies vraag verwacht ik ook een normaal en respectvol antwoord. We zijn hier om elkaar te helpen waar het kan. Ik ga voor de rest geen negatieve dingen roepen. Als ik iets niet goed begrijp en om goed geformuleerde antwoorden vraag. Zit ik niet te wachten op : Dat het mijn probleem is omdat ik zo denk.
Ik heb ook zo mijn gedachtes over eda maar ik laat je (hem) in ze waarde. We hebben het allemaal al zwaar genoeg. Het zal goed bedoeld zijn, maar het komt bij mij anders over.
Daarom wil ik afstand nemen van het forum. Heb geen negatieve vibe nodig.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Binnenkort Hoger beroep!! heb antwoorden nodig!!!

Bericht door EDA »

EDA schreef: Wellicht niet het antwoord wat je wilt, maar wel een oplossing voor je probleem.
Plaats reactie