Tot hoe lang alimitatie betalen als je ex samenwoont ?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Eddy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006, 06:05
Locatie: niet belangrijk

Tot hoe lang alimitatie betalen als je ex samenwoont ?

Bericht door Eddy »

Hoi Papa's

....kleine indroductie.

Ik ben pas geleden gescheiden (Maart 2006).
Ik betaal 724 euro voor mijn 4 kinderen die bij mijn ex wonen.
Ik heb het geluk dat ik mijn kinderen gewoon elke 2 weken bij me heb, en zonder gezeur van ex.
Het bedrag wat ik betaal is behoorlijk vindt ik.
Ik heb daarbij ook mijn ex uitgekocht in onze gezamelijke woning, daar heeft zei 50 duizend euro aan overgehouden.
Financieel heeft zei volgens mij dan ook niets te klagen.
Ze werkt 4 dagen in de week en verdiendt daar ongeveer 800 euro mee.
Alles opgeteld komt ze er volgens mij best wel goed af ?

Maar nu mijn vraag :

Ze heeft sinds enkele weken een nieuwe vriend.
Nu wil ze bij hem intrekken (zijn woning).
Hoe lang moeten ze nu samen gaan wonen zodat mijn alimitatie plicht vervalt ?
Ik weet wel als ze gaan trouwen dat die dan vervalt, maar hoe zit dat nu bij samen wonen ?
Is er iemand die dat weet ?
Ik dacht zelf bij 6 maanden (dacht dat de advocaat ooit eens zei), maar weet dit niet zeker meer.

alvast bedankt voor antwoord.
Ach als je maar verder gezond bent.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Zoals ik je verhaal lees, betaal je alleen alimentatie voor de kinderen en die blijf je betalen tot ze 18 jaar zijn. Het zijn jou kinderen.
Alleen als je alimentatie voor haar betaald en ze gaat samen wonen hoef je minder/niets voor haar te betalen. Misschien ook wel minder alimentatie voor de kinderen aangezien zij zelf nu een groter deel kan betalen nu ze overhoud omdat ze haar kosten kan delen (mits ze officieel samenwonen).
WerVon
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2006, 06:46

Bericht door WerVon »

De alimentatie die je voor je kinderen betaald gaat gewoon door totdat de kinderen 18 zijn.
Maar als je ook partner alimentatie betaald, stopt dat zodra je ex gaat samen wonen.
Wel is het zo als jou ex ongeregistreerd gaat samen wonen, dat jij dan wel met bewijzen boven tafel moet komen, en dat kan lastig zijn.

Staat er trouwens niets beschreven in het echtscheidings convenant?

Bij mij was dat namelijk wel zo,zodra ik zou samen gaan wonen of trouwen stopte de partneralimentatie.
Ik heb toen ook netjes mijn ex geinformeerd dat hij kon stoppen met betalen.
Dwaze vader zijn, doet veel pijn!
ronsel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:14
Locatie: Amersfoort

Bericht door ronsel »

Volgens mij is het inderdaad zo dat als ze gaat samenwonen dat de alimentatie vervalt. Dat kan echter lastig te bewijzen zijn maar daar heb je dan ook weer mensen voor. Misschien moet je eens lezen en informeren op http://www.stopalimentatie.nl

Succes
ingrid1965
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:11

Bericht door ingrid1965 »

Betaal je ook alimenatie voor je ex vrouw?Zo ja dan vervlat deze als zij zal gaan samen wonen per direkt bij officieele inschrijven op dat adrss van haar nieuwe vriend of visa versa.Voor de kinderen blijf je tot hun 18 jaar betalen en als het tegen zit tot hun 21 als er bv gestuurd wordt en een kind een parttime baantje heeft.Hier kom je niet onderuit.Wel kan je een verzoek bij je advocaat indienen om herziening van de alimentatie aan te vragen.
Astrid
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2006, 18:19

Bericht door Astrid »

Kinderalimentatie staat los van het wel of niet gaan samenwonen van je exvrouw met een nieuwe partner.

Partneralimentatie daarentegen zal een ander verhaal zijn maar daar ben ik niet in thuis (gelukkig!).

Uit je verhaal is niet helemaal duidelijk op te maken of je het over kinderalimentatie hebt, maar volgens mij wel.
Gesloten