niet nakomen omgangsregeling

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
erikg
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007, 21:00
Locatie: assen

niet nakomen omgangsregeling

Bericht door erikg »

hallo mensen,

Ik ben nu 2 jaar gescheiden en heb gelukkig een redelijk goede omgangsregeling die helaas niet altijd wordt nagekomen kunnen jullie mij vertellen wat ik hieraan kan doen?
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Bel een aantal advocaten op, leg je probleem uit en diegene waar je het beste gevoel bij hebt neem je als men een zaak in je verhaal zien. Normaal kun je namelijk een kortgeding aanspannen. Zo snel mogelijk reageren is wel altijd aan te raden, ook om te laten zien naar je ex dat je niet over je heen laat lopen!

Suc6
ingrid1965
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:11

Bericht door ingrid1965 »

wij hebben zelf op papier een aantal dingen neergezet en dit laten onder tekenen door de ex van mijn man in 2 voud de ene helft is naar de advocaat gegaan en op papaier verwerkt en wederom naar de ex gestuurd dat zij de afspraken na moet komen.Denk er wel om dat je dit naar je advocaat stuurd om het rechtsgeldig te maken.
Bollie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2008, 17:58

Bericht door Bollie »

Het via de rechter spelen is het enige wat rest. Mijn vriend zit in een zelfde scenario. Er staat zelfs in de beschikking dat de kinderen om het weekend bij hem moeten zijn maar mevrouw houdt zich daar niet aan als het zo uitkomt.
Via een rechtszaak kun je proberen een dwangsom op te leggen voor elke keer dat de regeling niet nagekomen wordt.

Heel veel succes ermee (ik weet hoe frustrerend het kan zijn!)
Gesloten