informatie plicht

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
erikg
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007, 21:00
Locatie: assen

informatie plicht

Bericht door erikg »

hallo,

Ik ben op dit moment zo'n drie jaar gescheiden en heb twee kinderen die bij mijn ex wonen. Eén keer in de twee weken heb ik de jongens een weekend. De communicatie tussen mij en mijn ex verloopt over het algemeen alles behalve vlekkeloos. Het probleem waar ik echter continue tegen aan loop is dat ik geen informatie krijg over het wel en wee van de jongens Als ik er naar vraag is het standaard antwoord goed maar verder kom ik niet. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik graag meer informatie wil hebben bijvoorbeeld hoe het op school gaat maar ook daar het standaard antwoord goed. In het verleden heb ik gerobeerd contact te krijgen met school (op dit moment zitten ze weer op een andere school) maar toen werd mij dat zeker niet in dank afgenomen waardoor ik nu nogal huiverig ben om weer contact op te nemen.

Ik vind zelf dat ik recht heb om te weten hoe het met de jongens gaat maar loop iedere keer vast. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan doorbreken.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Het klinkt allemaal alsof je erg over je heen laat lopen als ik eerlijk ben, ook wegens je andere post. Je hebt altijd het recht om de school te informeren, die verplicht zijn jou antwoord te geven! Misschien willen ze ook wel zwijgen tegen je ex over het contact, maar je ex moet wel gaan begrijpen dat je recht hebt op deze informatie!! Waarschijnlijk moet je jou hele houding gaan veranderen om dit tot haar door te laten dringen, maar dit is wat mijn gevoel zegt als ik je berichten zo lees. Ik zit in hetzelfde schuitje dus schaam je niet als het zo is :wink:
ingrid1965
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007, 16:11

Bericht door ingrid1965 »

JA erikg je ex is inderdaad verplicht om hoe dan ook jou op de hoogte te stellen hoe het gaat met je kinderen op school en ook als je kinderen bv ziek zijn of een ziekenhuis opname in het vooruitzicht hebben.Ook dan heb jij de rechten om je kinderen te bezoeken.
De ex van mij man heeft zich ook altijd ontrokken aan deze verplichting omdat madame dacht dat zij de 100%ouderlijke macht had dacht madame ook dat zij aan de vermeldings plicht uit kon komen.Helaas is dit haar ook bijna 5 jaar gelukt,maar nu zal haar dit niet meer lukken omdat dit einde van de maand in de 2de zitting wordt opgeeist dat moeders de verplichtingen na gaat komen.
Dis ja erig jij moet voet bij stuk houden dat zij de wettelijke regels nakomt.
Astrid
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2006, 18:19

Re: informatie plicht

Bericht door Astrid »

erikg schreef:In het verleden heb ik gerobeerd contact te krijgen met school (op dit moment zitten ze weer op een andere school) maar toen werd mij dat zeker niet in dank afgenomen waardoor ik nu nogal huiverig ben om weer contact op te nemen.
Misschien een idee om een keer een afspraak te maken met die school om eens langs te komen ? Dus geen belletje maar face tot face? De situatie waarin je zul je veel beter kunnen uitleggen als je er heengaat. over de telefoon werkt zoiets lang niet zo goed.
Gesloten