Dwaze Vaders iets bekender in de publiciteit

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Eagle11
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011, 14:32

Dwaze Vaders iets bekender in de publiciteit

Bericht door Eagle11 »

Volgens de statistieken scheiden 40% van de huwelijken.
Gevolg: omgangsregelingen, lastige boedelverdeling en op de koop toe alimentaties.

In de Nederlandse pers en roddelbladen wordt overal over geroddelt en gesproken, er is geen taboe, maar als het over het scheiden gaat en vooral het gevolg ervan houdt het op. Te ingewikkeld en te persoonlijk.

Geen mooi thema voor de vrouwenbladen om de andere kant te bekijken.
Mannenbladen hebben het alleen maar over mooie dingen maar zeker niet over de ellende van scheiden. ( 40%)

Er zijn vrouwenbladen genoeg Margriet, Viva, LIbelle, Linda etc, in elk blad vind je wel een pagina over de mannen die een probleem veroorzaken.

Als je naar de spot kijkt over huiselijk geweld is er een vrouw die opbelt om hulp te vragen.

In films is het altijd de vrouw de zwakkere, de man de held of de misdadiger.

In die mooie bladen als Libelle etc, staat de man daar als een persoon die alleen maar graag overspel pleegt.
Hoe vreemd; met wie dan?

Maar dat is niet mijn punt . De beeldvorming in de maatschappij is dat de man niet diegene is die hij had moeten zijn.

Hij had meer voor de kinderen moeten zorgen. Daarvoor heeft hij zich in zijn carriere gestort.
Hij is teveel met zijn carriere bezig.
Hij is te vaak moe.
Of hij snapt me niet terwijl ik dat zo duidelijk aangeef.
Ik heb het zo moeilijk ( psygisch) toen ontbrak de link naar elkaar. Dus ontstond een emotionele breuk.

Lang verhaal.

Ik zag onlangs gelukkig een oproep van een journaliste op de site van Dwaze Vaders die oproept om ervaringen te melden aan haar.
Fantastisch en eindelijk.

Nog mooier zou zijn dat vanuit de dwaze vaders een groepje mensen gingen samenwerken om de problematiek omtrent scheiden, meer bij het publiek kenbaar te maken.
Ik weet zeker dat er vaders zijn met marketing of journalistiek als achtergrond.

Mijn gedachte is gewoon regelmatig journalisten achtergrondinformatie geven omtrent scheiden. En alle banaliteiteiten omtrent dit onderwerp.

Gezien het feit dat er een nieuwe wet in de maak is PA en KA ( het is wel erg stil daaromtrent) is het een inkopper om met dat onderwerp te beginnen.

Mijn ( noem het maar stelling) de pers moet meer direct benaderd worden die vervolgens artikelen schrijft over de gevolgen van scheiden.

Is dit een goed idee of juist niet?
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Dwaze Vaders iets bekender in de publiciteit

Bericht door jotem »

Hoe meer er over scheidingen en alle aspecten daarvan in de media wordt bericht, des te beter.

Er wordt inderdaad gesleuteld aan een nieuwe wet, waarbij de vraag is of er eindelijk vanuit de politiek (en niet vanuit de rechterlijke macht: TREMA) rekenregels worden opgesteld om in de praktijk invulling te geven aan "eerlijk delen" na een scheiding.

Maar ik begrijp uit andere discussies, dat er al erg veel is veranderd en moet veranderen in de rekenregels voor PA en KA wegens het verschuiven van allerlei fiscale trucs, waar we in NL zo goed in zijn. Hoe het uitwerkt voor "oude gevallen": waarschijnlijk niks.

Het verbaast me wel dat er zo weinig harde gegevens over de inkomens voor en na de scheiding bekend zijn. Het CBS schijnt ooit gezegd te hebben dat alleenstaande moeders met kinderen er meer op achteruitgaan dan de man, maar hoe dat is gemeten is mij een raadsel (waarschijnlijk geen rekening gehouden met allerlei toeslagen, belastingtechnische foefjes, etc.).

Maar het zou sowieso goed zijn als deze website wat meer bekendheid krijgt, zodat anderen ook toegang hebben tot meer informatie over scheiden en het daarbij behorende lijden.
Gesloten