Zoon woont samen/getrouwd

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
harry123
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012, 20:28

Zoon woont samen/getrouwd

Bericht door harry123 »

ik moet iedere maand 400 allimentatie betalen aan mijn zoon hij is nu getrouwd of woont samen met zijn vriendin van 17. Hij llopt stage bij een bedrijf en krijgt regelmatig sommen geld van de verzekering doordat hij een ongeval heeft gehad. Mijn Ex moet ook 75,00 betalen maar hier maakt hij geen aanspraak op. De ouders van zijn vriendin zijn ook gescheiden maar hier hoeft hij ook gen geld van alleen van mij en zelf heb ik iedere maand nog 10,00 om rond te komen. Heeft iemand tips of zelf een vergelijk bare situatie?
Aurora
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 nov 2012, 22:16

Re: Zoon woont samen/getrouwd

Bericht door Aurora »

Te weinig informatie, wil je hier van af dan moet je een wijzigingsverzoek indienen, dus advocaat inschakelen.....en dat kost heel veel geld tenzij je tegemoetkoming kunt krijgen.
Ik ga er even vanuit dat die 400 euro vAstgelegd is in een beschikking.
Misschien dat je een draagkrachtbsrekening kunt laten maken puur op basis van jouw gegevens? Ik ga er van uit dat een beetje advocaat daar een half uur voor rekent, en het uurtarief kun je navrGen. Reken op zo'n 150 euro, maar dan zie je vanzelf of die 400 euro buiten proportie is. Daarnaast, per 1 april 2013 wijzigen de regels, dus laat je een berekening maken, hou daar dan wel even rekening mee.
Is wel maar heel eenzijdig, want je kunt alleen rekenen met de gegevens die je hebt....
Gesloten