Mn ex heeft een erfenis gekregen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Edric
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2012, 21:42

Mn ex heeft een erfenis gekregen

Bericht door Edric »

Hallo Allemaal,

Allereerst even een voorstelrondje: Ik ben 2,5 jaar geleden uit elkaar gegaan. Mn zoon is nu 5, was toen 2,5. Mn ex werkt maar 2,5 dag, en ik fulltime met een redelijk salaris, 1800netto in de maand. Helaas bij het vaststellen van de alimentatie zat ik net 1000 euro beven een grens waardoor ik 375,- p/m moest betalen, ENKEL voor kinderalimentatie (thank god was ik niet getrouwd) , op een salaris van 1800 drukt 375 best wel. Na een jaar 'mocht' ik na aandringen van mijn kant, 275,- gaan betalen.

Mijn vraag is nu: De oma van mijn ex is een paar maanden geleden overleden, en mijn ex had het er soms over dat bij overlijden van haar oma zij een erfenis zou krijgen, net zoals de andere 3 overgebleven familieleden. Indien zij een erfenis krijgt van, pak 'em beet 20.000e, zou dat invloed kunnen hebben voor de kinder alimentatie?? wordt het gezien als 'draagkracht'?

Ik durf mijn ex niet echt op de man af te vragen of ze een erfenis heeft gehad omdat, tsjah, het gaat nu verder wel ok, maar ik ken mn ex, als ik zoiets vraag schiet ze in de verdediging, en geloof me, dan wordt ze vals... (ze zou zomaar weer 375 kunnen gaan eisen zoals de rechter heeft bepaald.).

Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

Met vriendelijke groet,
Edric
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Mn ex heeft een erfenis gekregen

Bericht door Paul1963 »

Een erfenis of algemener bij de ontvanger heeft over het algemeen geen invloed op de hoogte van KA.
Gesloten