Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
PvanViegen
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2012, 10:37

Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

Bericht door PvanViegen »

Graag breng ik onderstaande onder jullie aandacht. Heb je ervaringen met jeugdzorg of wil je iets op de politieke agenda zetten? Ik ga graag in gesprek! Stuur je bericht naar info@paulinevanviegen.nl.

http://www.paulinevanviegen.nl/wp-conte ... ot...1.png
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

Bericht door The Driver »

oke alles in orde nu
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

Bericht door EDA »

Wiens- of welke politieke agenda, Pauline?

Ervaring leert dat politici het wel best vinden zoals het is.
Het beeld dat Papa voor de centjes zorgt en Mama voor het kroost is nog wijdverbreid.
Papa's die graag zorgen voor hun kinderen is daarom een plaatje dat beleidsmakers ( en rechters ) niet op hun netvlies hebben.

Ik heb 10 verschillende instanties verzocht om hulp, waar ik die voor mijn kind van belang achtte/acht. Overal NUL op het rekest. Ik moest het maar via de rechter bevechten.
Nog niet ( in dit geval ) met BJZ of RvdK in aanraking geweest en dat zou ik graag zo houden ook.
Heb jij al het boek, "de Jungle van de Jeugdzorg" gelezen? Daar zou ik, als ik jou was, je kruistocht mee starten, om een beeld te krijgen van.

Ik heb zelf onlangs Madeleine van Toorenburg ( CDA ) nog gemaild met het verzoek aandacht te geven aan onderhavige materie. Geen reactie. TE druk met Paul en Witteman, denk ik.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

Bericht door The Driver »

Een weerwoord tegen Bureau Jeugdzorg of de RvdK, daar durft echt geen enkele politiek aan te beginnen. Veel te machtige instantie, zelfs de gerechterlijke macht durft het niet aan, die loopt echt als een schoothondje achter hun aan.
ookvader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012, 19:53

Re: Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

Bericht door ookvader »

als dat waar was had ik nu het gezag, rvdk en jeugdzorg adviseren en staan op dat ik mede het gezag krijg en rechter negeert ze volkomen.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Gezocht: M/V met ervaring met jeugdzorg!

Bericht door jotem »

Mijn ervaring met Jeugdzorg is te lezen in het onderwerp:

http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... f=9&t=1110

Ik heb geen enkel vertrouwen in deze instantie en denk ook niet dat er iets zal veranderen. Enerzijds zou je willen dat er op een "menselijker manier" met eventuele problemen wordt omgegaan (zie de klaagschriften van velen en b.v. mijn epistel), anderzijds leeft het idee dat alles heel erg strak moet zijn georganiseerd i.v.m. de enkele keer dat het goed mis gaat (en BJZ en RvdK een foute inschatting maken en het kind er het loodje bij legt).

Ik begrijp van mensen die veel meer ervaring met BJZ en RvdK hebben dan ik, dat het een 1e goede stap zou zijn als de vcerklaringen van BJZ en RvdK onder ede zouden worden afgelegd. Want er wordt wat onzin, halve en hele leugens in de dossiers opgenomen. Zelfs in de situatie van J. was de 1e reactie vd RvdK om alles (de moeder, haar sociale netwerk, ik als semi pleegouder) zo negatief mogelijk af te schilderen. Maar om nu te stellen dat het in het belang van een kind van 4 jaar is om hem tenminste 1 jaar bij zijn moeder weg te houden (1/2 uur per 2 weken is een gotspe!), wat BJZ en de RvdK met droge ogen beweren, en over allerlei "gevaren" te beginnen waar geen begin van bewijs uit het verleden voor is, Nee dat gaat mij veel te ver. Het lijkt er ernstig op dat de werknemers van BJZ en RvdK vooral gedreven worden door budgetten: hoe meer UHP en OTS, hoe meer centjes.
Gesloten