Derde ouder.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Derde ouder.

Bericht door Stiefmamma »

De politiek is stapelgek geworden, of ligt het aan mij? Een kind een derde juridische ouder geven? Wat vinden jullie ervan.

Vaders hebben al zo weinig rechten, wat moet er van het vaderschap komen als eventueel stiefvaders OOK gezag krijgen? Het gaat volgens het krantenbericht om verzorgende 'ouders'..
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Derde ouder.

Bericht door Dwaze opa »

http://nos.nl/artikel/432524-gl-meer-da ... .html..Dit is de berichtgeving van de NOS..
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... .html...en dit is van powned..het broertje van Geen Stijl inclusief reacties van reaguurders.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Derde ouder.

Bericht door JCC »

Ik snap niet wat mensen zich druk maken om gezag.

Gezag betekent helemaal niets in de praktijk voor een niet verzorgende ouder, althans dat is mijn ervaring.

Op scholen lijkt in theorie iedereen zijn uiterste best voor je te doen maar in de praktijk wordt je altijd per ongeluk vergeten

Als het om omgang gaat rest er niets ander dan juridische (leegloop) procedures te starten

Belangrijke beslissingen zoals schoolkeuze voortgezet onderwijs ed. worden alleen genomen, geen haan kraait naar geen handtekening van vader.

O ja, als het over extra kosten gaat dan kan er ineens wel gecommuniceerd worden want zo staat dat tenslotte beschreven in het ouderschapsplan. Dat betekend nou gezag in de praktijk in mijn geval.

Ik liet me weer verleiden om te reageren. Probeer verder te gaan met mijn leven zonder kinderen in mijn leven, lukt aardig maar soms zijn er zwakke momenten...
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Derde ouder.

Bericht door Paul1963 »

Weer een typisch voorbeeld van een lege luchtballon opgelaten door een dode politieke beweging. Niet de moeite om e druk over te maken.
koenver
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2009, 14:12

Re: Derde ouder.

Bericht door koenver »

Lijkt me niet echt nodig.... Mijn zoon woont bij mij en niet bij ex. Zowel bij jeugdzorg als bij de rechtbank heeft mijn huidige vrouw de status 'belanghebbende' gekregen..daar kunnen ze nu niet meer omheen.

Dit is wel zo als deze persoon jaren lang ook mede-verzorger van het kind is. We hebben er wel voor geknokt..wilden eerst wel alles van 'mede-verzorger' weten etc en schreven erover in rapportages en in rechtbank stukken.. Toen alle medewerking geweigerd onder het mom, als de persoon in kwestie (medeverzorger) geen rechten heeft, dan ook geen plichten...en zo geschiedde formele status...
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Derde ouder.

Bericht door PaNo »

Indrukwekkend plan, nadruk op indruk.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: Derde ouder.

Bericht door MadPapa »

Ik ben het helemaal eens met Stiefmamma.
Belachelijk dit plan! Als het goed gaat tussen de twee gescheiden ouders en de stiefouder heeft goede intenties, kan het wellicht werken....
Maar in het geval van een vechtscheiding is dit de hel voor je kinderen!
Mag op de nominatie voor "meest onzinnige politieke voorstel" ooit!
Gesloten