Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Ja, één zitting en geen raad van de kinderbescherming gezien. Die waren niet betrokken. Misschien als de rechter bedenkingen zou hebben gehad bij het belang van het kind met twee ouders met gezag.
Ik vroeg in een procedure om mede ouderlijk gezag waar ex nooit vrijwillig aan wilde meewerken en vroeg om een omgangsregeling waar ex ook niet aan wilde meewerken. En dit gemotiveerd.
Destijds was net de nieuwe wet bevordering voortgezet en zorgvuldige scheiding ingevoerd. Wellicht heeft dat veel geholpen naast dat ex zichzelf goed heeft laten kennen in de rechtszaal.
Ik had veel meer moeite kunnen hebben als ex een sluwere of slimmere bordie is. Maar zij is veel te opzichtig en snel te triggeren en dus is het beter om me gedeisd te houden en volledig bij mezelf te blijven met wat ik antwoord in de rechtszaal.

Ex probeerde tijdens de zitting aan te geven dat ik lastig en dominant was maar haar optreden gaf juist aan dat zij dominant en op zijn zachts apart en extreem was.
Ik zou lastig doen met schoolkeuzes maar ik gaf aan dat ik de site met orderwijsinspectierapporten heb bekeken voor scholen van mijn zoontje in de buurt bij ex en op basis daarvan een voorkeur had en deze in goed overleg met moeder heb besproken.
Ik heb geen strijd laten zien en heel zakelijk en zonder emotie gereageerd. Maar moeder toonde wel strijd en deed dat op een niet al te slimme manier.
Ook de pro-deo advocaat van ex was niet al te doortastend en zeer slecht voorbereid. Advocate zei dat ik een psycholoog ben maar dat klopt niet, dat ik dominant, seksverslaafd en agressief ben etc en ook dat heb ik ontkend.
En als klap op de vuurpijl zei de advocate van ex dat ze niet blij is met de nieuwe wetgeving 'wet bevordering voortgezet en zorgvuldige scheiding'. Dit werd met gelach ontvangen door de rechter en griffier. Wat u van wetgeving vindt doet niet ter zaken. Wetgeving moeten we ons aan houden was ongeveer de reactie van de rechter (een vrouw).
Borderline heb ik nooit genoemd in de rechtbank. Ik heb alleen het zeer sterke vermoeden dat ze dat heeft en was ook door sos-papa gewaarschuwd het nooit te noemen aangezien ik geen psychotherapeut ben of psychiater.
Familie van ex denkt overigens ook dat ze gestoord is.
Er is zo enorm veel gebeurd, ik heb zo enorm veel meegemaakt met haar dat ik wel weet wat wel en wat niet te doen bij haar in de buurt. Ze is gevaarlijk explosief gek. Ook haar cultuur (Latijns-Amerikaans) heeft invloed. Temperament is sowieso aanwezig.
Maar cultuur en temperament houdt een keer op en kan echt wel gesproken worden over psychiatrische problematiek.
Ik weet wel aan de hand van mijn vele ervaringen met haar, boeken, omstanders cursussen voor mensen met borderliners in omgeving (bij GGZ gevolgd) en vele gesprekken dat ik te maken heb met een redelijk ernstige borderliner.
Heb de term borderline wel laten vallen (weer als vermoeden) bij GGD Vangnet Jeugd en school, en zij vermoeden ook psychische/psychiatrische problematiek.

En dank MeoAuxilio voor je reactie.Ik ga het dossier zeker opvragen. Ben al bezig met een brief.

Groet,
Macamba
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door MeoAuxilio »

Beste,

Zonder hoop leeft niemand maar toch wil ik u waarschuwen om zelf conclusies te verbinden aangaande reacties van de rechter. Dit is trouwens een algemeen advies.

De rechterlijke uitspraken klinken soms bizar in de oren (laten we de echte dwaling buiten beschouwing laten) doch veelal is de afweging van wet, ingebracht bewijs en tegenbewijs in combinatie met belang duidelijk te vinden in de uitspraak.
Veelal nemen advocaten een verkeerde strategie en kiezen er voor in een mondeling pleidooi de zaak toe te lichten, ook krijgen de beider partijen vaak spreektijd op persoonlijke titel. Concluderend na bestudering van tal van uitspraken kan worden gesteld dat deze nauwelijks meespelen in de uiteindelijke uitspraak.
Een advocaat kan zich beter richten op de jurisprudentie en met name hoe deze tot stand is gekomen. Oftewel met welke argumentatie/bewijsvoering komt een rechter tot een conclusie.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door NogEenPap »

Beste MeoAuxilio,

Ik ben het met je eens dat jurisprudentie mee speelt, behalve dan dat die allereerste uitspraken toch ooit tot stand zijn gekomen na beargumenteringen van advocaten etc.

Wat als er in een beschikking aantoonbare leugens staan en daar een hoofdverblijf van een kind op wordt gebaseerd?

Bijkomend, als de RvdK zelf naar stukken verwijst (dus expliciet deze benoemt, als in zie bijlage etc.' maar deze achterwege laat.

Gaarne je mening hierover als advocaat, ben echt benieuwd naar je reactie, ik heb een tweetal goede advocaten maar een second opinion kan nooit kwaad.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door MeoAuxilio »

Beste Nog een pap

Ik ben geen advocaat, zoals u op mijn site kunt zien ben ik psycho-sociaal counselor/mediator.

helaas ontbreekt het mij aan tijd om in elke case in te gaan, belangrijk voor u is dat de wisselwerking tussen u en de advocaten goed is waarbij u gerust kritisch het plan van aanpak bekijkt. Hou in het achterhoofd dat je het ingebrachte feit door de andere partij overtuigend moet kunnen weerleggen. Mocht een officiële instantie zich niet aan hun eigen richtlijnen houden dan kan je dit via de beroep commissie aankaarten. Mocht de rechtbank zich niet aan de regels houden dan kan uw advocaat u wijzen op wat te doen, denk er ook eens aan als de zaak voor de zelfde rechter zou komen u de rechter zou kunnen wraken.
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door Macamba »

Goedenavond,

Per vandaag is de nieuwe omgangsregeling rechtsgeldig.
Ik zal de vaststellingsovereenkomst z.s.m. opsturen naar mijn rechtsbijstand verzekeraar want ik wil dat zij deze in een beschikking laten vastleggen bij de rechtbank.

Nieuwe regeling is idd om de vingers bij af te likken zoals Dwaze opa al zei.
1. Zoontje is alle weekenden bij vader. Vader haalt zoontje om 17 uur bij moeder thuis op en brengt hem maandagochtend naar school
2. Zoontje is op woensdag middag bij vader. Vader haalt zoontje op woensdag uit school en brengt hem donderdagochtend naar school.

- Over de vakanties:
3. zoontje is in de schoolvakanties bij vader.
4. De feestdagen spreken ouders in onderling overleg af.

Echt niet normaal dat moeder dit zelf zo wenst. Momster wenst dus geen enkele quality time met ons zoontje te hebben.
Voor ons zoontje is het hopelijk zijn redding. Veel wegzijn bij deze emotioneel instabiele, chaotische, soms psychotische en schadelijke momster.
Ik ben dus erg blij en heb met een grote grijns op mijn kop getekend voor deze omgangsregeling.

Jeugdzorg
Inmiddels heeft weken geleden een gezinsmanager van BJ contact met mij opgenomen.
Toen deze mevrouw belde en een gezamenlijk gesprek voorstelde met ex, zoontje en mij in mijn huis of het huis van bordie momster zakte mijn broek wel even af.

Heb na het telefoongesprek haar e-mailadres achterhaald en heb maar gelijk per mail gezegd dat ik niets zie in een gezamenlijk gesprek en al helemaal niet bij mij of ex thuis en dat ik me afvraag of ze wel een dossier overdracht heeft gehad van GGD want er is nogal wat gebeurd de laatste maanden. Behoorlijk extreme en heftige zaken waaruit blijkt dat momster bepaald niet stabiel is en agressief gedrag heeft vertoond in het bijzijn van ons zoontje.
Ze mailde terug (met cc aan haar teammanager) dat ze alle onprettige omstandigheden goed begrijpt maar dat BJAA bezig is met een nieuwe manier van werken genaamd Generiek Gezinsgericht Werken.
Een nieuwe werkwijze die de focus terugbrengt bij het kind en de ouders verantwoordelijk maakt in hun rol als ouder/opvoeder ongeacht hun gehuwde of ongehuwde status. Ze begon in haar e-mail uit te leggen hoe schadelijk een echtscheiding is en dat beide ouders bij het gesprek moeten zijn zodat duidelijk wordt wat de gevolgen zijn van de vechtscheiding (dit schreef die mevrouw) voor onze zoon.
Het gesprek moet aangegaan worden met u beiden tegelijk zegt deze mevrouw zodat er toegewerkt wordt naar een gezamenlijke oplossing op maat voor het veilig opgroeien van uw zoon.

Ik heb hier met een nog langere e-mail op gereageerd (incl cc aan haar teammanager). Hierbij heb ik alle heftige en schadelijke feiten van de afgelopen maanden die momster aantoonbaar heeft uitgevoerd benoemd (incl. de schoolovergang) en die ook in de zorgmelding staan die GGD heeft gedaan bij BJ. Die zorgmelding staat overigens bol van de bedenkingen/zorgen over de psychische en emotionele toestand van momster uit 4 verschillende bronnen.
Tevens benoemt hoe school en GGD hier totaal niet adequaat in hebben gehandeld en dat er door alle betrokkenen (met momster uiteraard in de hoofdrol, maar ik geheel niet betrokken) totaal niet in het belang van zoontje is gehandeld.
Tevens vele heftige uitspraken benoemt waarmee ons zoontje zich bij mij, mijn vriendin en mijn familie beklaagt over moeder en zodoende aangetoond dat de vechtscheiding speelt bij instabiele momster, waar hun zorgverlening dus op gericht dient te zijn. Ik ben zeer neutraal richting momster ondanks alle agressie tegen mij in bijzijn van zoontje.
Heb hen succes gewenst bij het contact leggen met momster en met constructief spreken met momster.

Hier heeft de gezinsmanager niet meer per e-mail gereageerd maar na nog een e-mail van mij belde ze me op. Ze is niet dol op mailen en kan niet met alle clienten mailen blablabla. Ik wel want ik bouw gelijk dossier op. Dus ik blijf mailen.
Mijn mail was zeer duidelijk zei ze en ze kreeg momster niet te pakken. Die reageert niet op haar voicemails. Of ik suggesties had opdat zij in contact kan komen met momster (moet niet veel gekker worden dacht ik nog).
Ik zei: wat denk je van een brief sturen of een huisbezoek afleggen?

Gezinsmanager heb ik verteld van de nieuwe omgangsregeling (geheel voorgesteld door momster) en gezegd dat ik en mijn zoontje wel genoeg hebben meegemaakt en dat ik enorm veel tijd ben kwijt geweest op mijn werk door al het gedonder (incl. telefonsiche stalking). Ook gezegd dat het relatief rustig is sinds de schoolovergang.
Toch wil zij een keer met me spreken. Ik heb gezegd dit goed te vinden maar dan lekker met zijn tweeën want ik wil mijn zoontje niet extra belasten. Deze afspraak om te spreken zullen we dus wel maken.

Wordt dus nog vervolgd maar veel tijd wil ik niet meer kwijt zijn met alle chaos die momster creëert in het leven van mijn zoontje en dus van mij. Ik hoef mijn gedrag niet te veranderen. Ik heb focus bij mijn kind en neem mijn verantwoordelijkheid als ouder.
Richt je dus maar op de instabiele momster is mijn boodschap en succes daarmee.
Ook duidelijk gemaakt dat zoontje ondersteuning nodig heeft (b.v. volgen Piep ze de muis programma) maar dat dit alleen zin heeft als er hulp is voor instabiele momster want anders is het water naar de zee dragen. Bron moet aangepakt worden. Duidelijker kan ik het niet schrijven en heb dit zeer feitelijk en zonder moddergooien beschreven.
Zelfs benoemd dat ik in al mijn gesprekken (school, GGD en politie) heb aangegeven dat ik er van overtuigd ben datMomster zielsveel van zoontje houdt en het beste met hem voorheeft. Momster doet haar best maar het moge duidelijk zijn dat zij en daardoor dus ook zoontje wel flink wat ondersteuning kan gebruiken.

Ik wil eindelijk intens genieten van mijn zoontje en hem een ander leven geven van regelmaat, liefde, geen emotionele zaken waar hij niets mee kan en hoort te kunnen. Lekker kind zijn, sporten, spelen met buurtvriendjes, helpen met school etc. Zoals het hoort en niet de chaos die momster creëert.

Kinderen die opgroeien bij een bordie momster (er is geen diagnose maar ik ben 100% overtuigd) hebben een goed voorbeeld (enlightened witness) nodig om op te groeien tot een stabiele jonge man (of vrouw) die in de maatschappij kan functioneren.
Iemand die hem zijn emoties laat benoemen. Valideren van gevoelens zonder een waardeoordeel over zijn momster te hebben. Dat is waar ik advies over heb ingewonnen bij GGZ (Jeugd- & Jongerenpsychiatrie, Polikliniek jeugd) en zelf heb ik omstanders cursus omgaan met borderline jaren gelden gevolgd en veel boeken gelezen over de invloed van bordie momster op kinderen.

Daarom ben ik zo blij dat ik mijn zoontje vanaf heden meer dagen heb dan momster want dat kan de redding voor hem worden.

Jeugdzorgverhaal wordt dus nog wel vervolgd. Hou mijn hart vast. Tot nu toe heb ik alleen maar gepruts van instanties gezien. Niet doortastend. En mijn eerste kennismaking gezinsmanager) met BJ is tot nu toe ook niet echt bemoedigend te noemen.

Macamba is grote blij. En zoontje is ook erg blij. Die was door momster al zo besproken dat hij vanaf nu elke woensdag en elke weekeinde en alle vakanties bij mij zal zijn. Dus blijkbaar iedereen blij.

Groet,
Blije macamba
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Ondermijnen ouderlijk (inschrijven op andere school)

Bericht door DarthVader »

Als het inschrijven op een andere school is gebeurd zonder jou daarin te betrekken als mede gezaghebbende dan kun je dat aanvechten met een kort geding.

Er wordt dan naar niets bijkomends gekeken behalve de vraag: Waarom negeert moeders jouw gezag ?

Kost je ongeveer €10.000,-, maar moeders krijgt de tik op d'r vingers die ze verdient en doorgaans is er ook sprake van een dwangsom die je kunt inzetten (al is het maar om mee te dreigen) bij de ongetwijfeld nog volgende schendingen van je ouderlijk gezag.

Ik denk dat het te vroeg is om eenhoofdig gezag aan te vragen.

Met een gewonnen kort geding in handen zou je eens met jeugdzorg kunnen overleggen, en bovendien laat je moeders zien dat je tanden hebt die kunnen bijten.
Gesloten