BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Hier het verhaal van een stel zeer assertieve ouders,die zich niet neerlegden bij de wanprestaties van beide instellingen en bij het leven geknokt hebben vóór hun kinderen en tegen de instanties en alles wat er omheen hangt.
Uiteindelijk via de klachtencommissie bij de ombudsman terecht gekomen,die beide instanties een forse uitbrander bezorgd.
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/ ... mment-form.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door EDA »

Dat is een ENORME prestatie.
Wat een energie en hoofdbrekens zal dat gekost hebben.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Zeg Eda...ongetwijfeld heeft dit allemaal erg veel energie en tijd en gebroken hoofden gekost...wat wil je ook anders..David moest ook heeeeel hard en precies gooien om die steen precies in Goliath's oog te mikken....maar zie ik het verkeerd,of ben jij een beetje lui aan het worden en denk je op je lauweren te kunnen gaan rusten?....
Zo zijn we niet getrouwd Eda...hupsakee...de handen uit de mouwen en aan de slag!

PS...of het structureel allemaal ook maar iets zal helpen,daar heb ik ook zo mijn hele grote twijfels over....meer dan een piepklein steentje in de ''hulpverleningsvijver'' is het niet.
Als je nagaat dat de politiek, in de vorm van Opstelten en van Veldhuizen die het ronduit verdommen om ook maar enigerlei vorm van excuus aan te bieden aan de slachtoffers van seksueeel kindermisbruik in de staatsjeugdinrichtingen en de pleeggezinnen onder toezicht en gesubsidieerd door en onder de verantwoordelijkheid van diezelfde staat,is dat niet zo verwonderlijk.

Wat dit kindermisbruik betreft,gedragen deze lieden van de staat...(dus geen staatslieden!) zich nog een paar graadjes onbeschofter dan de RK-kerk,dat met datzelfde seksuele kindermisbruik geconfronteerd werd,maar wel iets van excuus hebben aangeboden.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door EDA »

Ik kan voorlopig op mijn lauweren rusten. Hoe je er bij komt weet ik niet, maar het klopt wel.
Mijn rechtszaken zijn achter me. Nu is het wachten op de uitspraak.
Het is volgens mij voor mij goed verlopen. Verbazend om te zien dat haar advocaat zo weinig had in te brengen. Er IS van de andere kant ook geen echt argument tegen contact. Alleen angst. En angst is een illusie. Dat heb ik wel aangegeven. Maar hoe er beslist gaat worden zal altijd wel een verrassing zijn.
Ik kan en hoef daar nu niks aan te doen. Alleen rusten rusten rusten. En die behoefte heb ik zeker.
Door me uit de strijd terug te trekken en dat ook te LEREN DOEN heb ik veel pijn gehad en veel geleerd. Dat is in wezen DE strijd die ik leverde. Dat gedoe voor de rechter is bij lange na niet zo belangrijk. Het is bijzaak. De ECHTE strijd woedt in ons. En is iets zeer persoonlijks, kwam ik achter.
We kunnen hoog of laag springen.... 86 rechtszaken voeren. Het helpt niks.
Ik sprak onlangs iemand die in een echtscheidingszaak de financiën voor de rechter uitvecht. Die heeft daar 3 uur gestaan om de boel de rechter duidelijk te krijgen. Gaat om veel geld.
Mijn zaak voor de rechter, WAAR HET OM HET LEVEN VAN MIJN KIND GAAT, duurde ter zitting nog geen uur.
WAAR GAAT DIT OVER??

Materie --> 3 uur, .... een KIND --> nog geen uurtje..

Joh, schei uit....

Wat heb je aan een rechter??
Uitspraken/beslissingen worden gewoon genegeerd. Niet gesanctioneerd. Middelen om er voor mijn kind te kunnen zijn heb ik niet en werden me ook niet gegeven..

Ben benieuwd of de laatste rechter wel buiten haar doos kan beslissen. Afwachten dus maar.
En trachten te overleven. Of eigenlijk het overleven weer om te zetten in leven. Ik heb lang genoeg geleden. Om over mijn dochter maar niet te spreken..

Grappig was wel dat ik de rechter mijn visie op het Raadsrapport had doen toekomen in de vorm van een halfje A4. En het hele Raadsrapport eigenlijk niet ter sprake kwam ter zitting. Dat zou wel de bedoeling zijn. Wellicht heb ik met een halfje A4 al voldoende beargumenteerd waarom dat 'rapport' ter zijde geschoven dient te worden.... Stelletje malloten daar bij die RvdK. Die zijn echt van lotje getikt. Misdadigers zijn het. Maar ja, dat aan de kaak stellen kost me veel te veel energie. Dus dat kan ik niet doen.
En het zou ook te lang duren.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door NogEenPap »

@EDA, ik werd al bang dat je het echt had opgegeven. Maar gezien je uitlatingen over de misdadigers van de RvdK blijkt het tegendeel.

1. Je hebt gelijk
2. Maar wel volhouden GVD
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door EDA »

Het ZIJN Misdadigers. Alleen beseffen ze het niet.
Dat is het erge.

Maar ja, HOE kunnen ze bij de RvdK in sHemelsnaam in een gesprekje van 2 uur de GEHELE situatie ten diepste doorgronden.

Mensen......... ???

DAT KAN TOCH HELEMAAL NIET.

ONmogelijk dat een grietje van in de 20 dan ten diepste doorziet en begrijpt wat er in de kern speelt in zaken waar wij mee te maken hebben.

Dat rechters aan de PERSOONLIJKE meningen en veronderstellingen van die grietjes van de RvdK dan nog waarde hecht is echt van de GEKKE.

Er wordt gewoon naar een uit de lucht gegrepen conclusie toe geredeneerd. Zo komt en " rapport ' vlot tot stand en kan het volgende kind van de nieuwe casus weer het leven zuur worden gemaakt.

Nee mensen, blijft er weg, blijf er weg. Zowel BJZ als RvdK.


Ze hebben geen zin, geen tijd en geen inzicht om jhe zaak ECHT te doorzien. Het ontbreekt ze ten ene male aan middelen en wijsheid.
Mocht je echt denken dat ze jou en jouw casus zullen doorgronden en ECHT een goede beslissing zullen nemen, dan zeg ik je nu dat ze dat nooit kunnen. NOOIT.
Een berg niet te volgen gebrabbel in de ruimte, dat wel, met aan het einde een op niets slaande conclusie, die al voor het "onderzoek" vaststond, ja... Maar daar heb je natuurlijk niks aan. Ze slaan altijd de plank volkomen mis.
KAN gewoon niet anders.
Je hebt er geen ene sodemieter aan. Wordt alleen maar erger door de inmenging van die boevenbende.
Maar ze weten niet dat ze een boevenbende zijn. En als ik het ze zeg, of jij, dan zijn wij de gebeten hond, zij niet.

Maar nogmaals, ze weten niet beter, kunnen niet beter weten.
Ze KUNNEN domweg niet juist beslissen, want ze zijn ten ene male NIET in staat om zaken werkelijk te zien en te begrijpen. Kan niet.

Dus wees niet boos op die malloten. Ze weten echt niet beter.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

@Eda
Mijn complimenten voor je mooie en goed doordachte reactie...en dan denk ik dat je nog gelijk hebt ook...soms voel ik m soms zelf een klein beetje Jezus aan het kruis en zou dan t.a.v. van deze instanties ook zijn woorden willen gebruiken....''Heer,vergeef hen,zij weten niet wat zij doen''....maar wat mij betreft mogen zij ,als hun tijd is gekomen,een best pak op hun donder krijgen op wat zij de kinderen hebben aangedaan,ook al deden ze dat dan in onwetendheid.
Het is echter niet alleen onwetendheid,maar ook voor een deel lafheid uit angst...en dan zijn we weer bij@ Eda beland.
Ook onze kleinkinderen zitten klem en lijden onder een psychotische moeder en instanties,die niet zien,niet kunnen zien of niet willen zien,maar zou het niet ook voor deze jonge kinderen een vooraf bepaalde weg zijn,die ieder mens heeft te gaan en waar nauwelijks invloed op uit te oefenen is,ook al ben je van nog zo'n goede wil.
Dan komt het stadium accepteren en berusten in het gegeven dat je mogelijkheden maar heel beperkt zijn en ik moet zeggen,dat op zich geeft wel rust,ook al heb je het idee dat je je naasten in de steek laat.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door EDA »

Je begint het goed in de smiezen te krijgen Dwaze Opa.
Laatst was er op TV een uitzending die handelde over de invloed van ons onderbewuste. Ook daar, en ze benaderden de boel nog steeds via de wetenschappelijke weg,,...., konden ze niet om de grote invloed van het onderbewuste heen.

Dan hebben we het nog steeds niet over het collectief bewustzijn.

Dat is een intelligentie die vele malen hoger is dan wij dat zijn, met ons denkvermogen.
We kunnen hoog springen, laag springen.... Het maakt nauwelijks IETS uit. Alles wordt gestuurd, geregeld. Er is geen houden aan.

En uiteindelijk gaat het om bewustwording.

Nou, daar hebben ze bij de RvdK en BJZ nog helemaaaal geen kaas van gegeten hoor.

Ik sprak overigens een beleidsmedewerkster van een omgangshuis.
Vroeg haar naar de visie van waaruit ze gescheiden ouders bijstaan. Heb geen antwoord kunnen krijgen. Ze hebben geen visie.
Kreeg wel de vraag gesteld of ik een therapeut was en of ik misschien ook gescheiden ouders bijsta.
De beste vrouw wist wel wat van meditatie, maar die kennis kon ze zelf niet ten dienste stellen van de hulp die er in dat omgangshuis gegeven wordt. Tsa,,.... DAT zou nou juist wel helpen.
Maar zo ver IS de maatschappij nog helemaal niet.
En in zo'n omgangshuis zou ik dan van een 'hulp'verlener voorbeeldgedrag voorgeschoteld moeten krijgen. Laat me niet lachen zeg. Wat een bullshit.

WIJ, die Zo onder druk staan, die ZO klem zitten, die ZO voorgelogen, zo belazerd worden. WIJ wij hebben de kans en de gelegenheid om echt een verschil te maken. Die lui die comfortabel werken op grof gesubsidieerde plekken als b.v. RvdK en BJZ, die hoeven helemaal niet wat te leren, De noodzaak daartoe ontbreekt. WIJ, wij MOETEN wel leren, WIJ moeten wel het naadje van de kous leren zien en ontdekken. Andes worden we knettergek.

Eén van de zaken die dan te leren zijn, is dat alles voor je wordt geregeld. JE moet alleen leren er op te vertrouwen. En DAT is me een portie moeilijk. Want DAT houdt in het loslaten van conditionering. En het gaan volgen van EIGEN regels en wegen. En DAN sta je er volomen alleen voor. Dat deed je al, maar nu ZIE en VOEL je het ook.
Het wordt nijpend waar.
Nou, zoek dan maar eens het juiste pad weer en volg dat.
DAT is wat wij te doen hebben.

Al dat gekut is bijzaak. Peanuts eigenlijk. Die hele RvdK stelt geen ene moet voor, daar GAAT het ook helemaal niet om. Die bepalen ons leven helemaal niet. Totaaaal niet.

Maar om DAT nou te gaan doorzien........... DAT is de moeilijkheid. EN de les.

Uiteindelijk leer je dat daar waar ANGST is, Liefde niet kan zijn.... EN omgekeerd !!! :-)
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Eda

Ik vind dat je ook deze keer weer een pracht van een reactie hebt neergepend,waarvoor mijn dank...ik wil er graag op reageren,maar heb daar nog wat tijd en bezinning voor nodig..zo iemand als jij kan daar vast wel het geduld voor opbrengen.'
Deze opmerking van jou vind ik wel heel erg mooi en treffend, ééntje om in te lijsten
,,Uiteindelijk leer je dat daar waar ANGST is, Liefde niet kan zijn.... EN omgekeerd''
Een levenswijsheid en waarheid als een koe!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Eda
T.a.v. je bovenstaande reactie,zie ik achteraf toch geen kans om daar zinvol op te reageren of iets toe te voegen..Je reactie spreekt zo voor zichzelf,dat er eigenlijk niets te reageren valt...Nogmaals..... een hoogstandje
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Toch wel heel erg machtig,wat mogelijk kan blijken uit het onderstaande..
In de NRC van afgelopen vrijdag kwam ik o.a. de mening tegen van Erik Gerritsen(de baas van BJZ A'dam),die gevraagd werd om zijn mening over de toekomstig minister van sociale zaken Lodewijk Ascher..
Al met al moeten de heren elkaar kennen,want Gerritsen,kreeg met Ascher te maken,toen nog wethouder in A'dam,op het moment dat Ascher met de nodige tam tam aankondigde;'' dat hij het monster van Frankenstein,zoals de kluwen van Jeugdzorg in A-dam noemt,eindelijk zou gaan tackelen...
Gerritsen;''Maar gaandeweg leek hij te beseffen dat hij het dossier had onderschat en dus lange tijd hoorden we er weinig over...,hoewel er op zijn laatst nog sprake was van een soort eindsprint''..''alsof hij nog maar weinig tijd had''.
Dus lukt het ook iemand als Ascher,die in A'dam toch wel een zekere reputatie had,niet om dit monster naar zijn hand te zetten...de rasmanipuleerders van BJZ hebben kennelijk ook Ascher een poepie laten ruiken...volgens mij zitten er in de hogere organen van die instellingen een flink zootje psychopaten.

In onze eigen case een verassende ontwikkeling...de raadsmedewerker,die tot nog toe de zaak behandeld heeft en volgens ons een kundig, communicatief vaardig en sympathiek medewerker,die ook nog een luisterend oor had,is om privé-redenen van de zaak gehaald...
Privé-redenen?...dat betekent vaak gedonder in de tent....was hij misschien tè kundig? Hij had meerdere malen laten doorschemeren dat er in het ''team'' over bepaalde zaken duidelijk verschillend gedacht werd,als verklaring voor de trage afwikkeling van de zaak.

Al met al gaat dit waarschijnlijk uitstel,vertraging en oponthoud betekenen...gaat dit een wedstrijdje worden van wie de langste adem heeft?....en dat dus allemaal in het belang van de kinderen....uiteraard...toch?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Oh...en voor degenen,die wel iets meer van die meneer Gerritsen zouden willen weten...Deze superbobo,verkleefd aan zijn BJZ-bolwerk,moet maar eens op Dark Horse gaan zoeken...daar hebben ze het al met hem aan de stok gehad.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: BJZ en RvK almachtig?..of toch niet altijd

Bericht door Dwaze opa »

Gaan er dan toch barstjes komen in het bolwerk Jeugdzorg?
Advocaat Richard Korver stelt Jeugdzorg,voogden en staat aansprakelijk voor wanprestaties.
http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/ ... chive.html
...in europa worden nergens zoveel kinderen in instellingen geplaatst dan in Nederland
...jaarlijks 20.000 kinderen.
...uitgangangspunt;deze kinderen zijn allemaal nog maakbaar en wij'' deskundigen ''fiksen dit wel even.....maar een I.Q. kunnen ze nog niet eens meten.
Gesloten