Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarmaakt

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door Chris71 »

@The Driver:
Vreemd dat een BJZ dat doet. Hebben ze daar een rechtsgeldige reden voor? Zoniet, heb je dit dan zwart op wit van de school. Zorg er dan voor dat je dit krijgt dan kun je eventueel naar klachtencommissies. Een gezinsvoogd kan jou je rechten natuurlijk niet ontnemen.

Vwb de deurwaarder, staat er in de echtscheidingsconvenant dat jij dit voor jouw rekening neemt of iets dergelijks. Zoniet, laat hem dan maar komen. Hij kan je dan niets maken.
En als je dat wel bent overeengekomen, dan gewoon betalen... hoe lullig het ook is dat jij je kinderen niet ziet en geen info krijgt.

@Dwaze opa:
Laten we proberen om niet alleen maar alles negatief te benadrukken. Dat lees ik wel meer in jouw berichten terug. Begrijp het wel en denk er soms ook wel zo over, maar daar komt niemand verder mee.

Tot zover mijn mening over het een en ander.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door The Driver »

@ Chris

De gezinsvoogd wil dat alles eerst via hem verloopt, ik moet het aan hem vragen en dan krijg ik via hem informatie. Een spin in het web, hij bepaalt alles.
En nee niets zwart op wit, de school weigert zelfs op mailtjes antwoord te geven.
Ik heb zelfs de school, als vader met gezag verboden om met Bureau Jeugdzorg informatie uit te wisselen in het kader van de Wet Beschermingpersoongegevens, trekken ze zich gewoon niets van aan.
De school ROC West Brabant heeft waarschijnlijk zelf geen lesrichting Juridsche zaken, hahahahaha.

Er is zelfs geen echtscheidingsconvenant, de rechtbank heeft de kinderen gewoon aan moeder toegewezen en de echtscheiding is in het echtscheidingsregister van de gemeente ingeschreven. De gerechtsdeurwaarder stelt gewoon, wij dagvaarden gewoon vader en moeder en voor de rest trekken wij ons niets van aan. Die durven wel dus, de dagvaarding staat inmiddels voor 26-09-2012 op de rol.

KA en PA staat voor mij ook op nihil, vanwege huwelijkse schulden.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door Dwaze opa »

@Chris citaat;''@Dwaze opa:
Laten we proberen om niet alleen maar alles negatief te benadrukken. Dat lees ik wel meer in jouw berichten terug. Begrijp het wel en denk er soms ook wel zo over, maar daar komt niemand verder mee.t
Tot zover mijn mening over het een en ander''

Wat moet ik met zo'n beoordeling,waar ik trouwens niet om gevraagd heb.Ik reageer hier namens mezelf en niet namens ''we''...als ik daarbij grenzen voorbij ga,is er altijd nog de webmaster,die dat kan corrigeren.
Als je het niet met mij eens bent,ok...noem dat dan en onderbouw het zo mogelijk...aan beoordelingen in de trant van ''alles negatief benadrukken'',kan ik helemaal niets mee.
In de wereld gaat het niet om positivisme of negativisme,maar om realisme en da laatste kan soms verdomd negatief zijn en soms zo negatief dat menigeen dat niet aan kan en wil aanhoren en liever het kopje in het zand steekt.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door Chris71 »

@The Driver:
De gezinsvoogd kan veel willen, maar de wet (in dit geval Wbp) bepaalt hoe de informatieverstrekking tot stand komt, tenzij de kinderrechter nadrukkelijk anders heeft bepaald? Op basis van welke uitsluitingsgrond krijg jij geen informatie?
Reageert de school niet op mailtjes, stuur dan een aangetekende brief met jouw verzoek. Bij geen of afwijzende reactie ga je dan een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie. Zie bv: http://www.onderwijsgeschillen.nl/ voor uitspraken over dit onderwerp. Een klacht bij de Cbp is ook een mogelijkheid.

Wat probeer jij te verbieden? info verstrekking van jouw gegevens of van jouw kind? BJZ is een derde partij die onder de Wbp bepaalde gegevens mag worden verstrekt.

Vwb de ouderbijdrage van school, dat is van rechtswege een "vrijwillige" bijdrage. Als jij (en de moeder) die niet kunt betalen, dan zijn er vaak subsidiemogelijkheden van school. Aangezien jouw kind bij haar moeder woont, zal zij die moeten aanvragen.
Een vordering dient een rechtsgrond te hebben voordat deze geïnd kan worden. Dat is er nu niet omdat het om een vrijwillige bijdrage gaat. De vordering van de deurwaarder kan dus nooit toegewezen worden. De enige consequentie kan zijn dat jouw kind niet aan alle activiteiten mee mag doen van school die hiermee bekostigd worden. In voorkomend geval dient de school voor een vervangende les te zorgen...
Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... drage.html

Succes!!!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door EDA »

Sow, de school waar ik mee stoei heeft een onafhankelijke klachtencommissie. Mooi hè ? :-)

En ze hebben OOK een College van Bestuur, die, alvorens de klachten worden doorgestuurd naar die onafhankelijke klachtencommissie, deze afvangt ( als ze te moeilijk zijn, of bij voorbaat al vast staat dat ze nat gaan... ) Mooi hè ? hahahaaa.

Zo neemt de omvang van mijn klacht wel toe, natuurlijk.
Gelukkig heb ik de NAW gegevens van 1 van de onafhankelijke klachtencommissieleden.
Het adres van de klachtencommissie is het adres van school. Dat schiet niet op, natuurlijk. Handig van ze, niet?
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door Chris71 »

Nogal vreemde constructie EDA... Maar dat neemt niet weg dat je dit zou moeten winnen!
Hou ons op de hoogte.

Wordt jouw klacht ook nog ergens gepubliceerd, net als bv bij het LKC (http://www.onderwijsgeschillen.nl/)?

Zoja, zou je deze tzt willen linken?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door EDA »

Tsja, die "onafhankelijke" klachtencommissie bestaat uit juristen. Die weten wat art 1:377c BW inhoudt.
Dat snapt het College van Bestuur van de school ook wel. Dus vangen ze mijn klacht af, zodat deze niet onder de aandacht van de juristen komt. Hahaaa, handig van ze. Maar ze gaan nat. Ze pissen sowieso al in hun broek. :lol:
HenkJan
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2012, 13:09

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door HenkJan »

Volgens mij is het vaak onwetendheid bij met name lagere scholen. Ook ik heb die ervaring met een basisschool. Ze wilden uitsluitend via de moeder communiceren. Nou communiceert die niet met mij, dus dat gaat niet werken. Pas na een goed gesprek (met wetsartikelen in de hand) met de directrice, ging de school om en kreeg ik gelijke informatie als de moeder. Het bizarre was dat die school deel uitmaakte van een grotere organisatie met veeeeeel basisscholen en dat ik naar hun zeggen de eerste was die dit punt maakte... het heeft geleidt tot een herschreven protocol, de vorige dateerde uit 2001...

Ik heb me afgevraagd of dat waar is. Geven andere vaders het zo makkelijk op dan? Ik ben toch niet de enige die zijn recht wil hebben en dwars wordt gezeten door een boze ex?

Wat ook meetelt is dat scholen veel meer tussentijds contact hebben met de moeder, en onbewust sympathiseren. Ze horen en zien immers maar één kant van wat vaak een complex verhaal is. Ik heb de gewoonte om gewoon zelf ook op gesprek te gaan bij leerkrachten, om te horen hoe het met mijn kind gaat en tegelijk hen te laten zien dat ik gewoon een normale vent ben die zielsveel van zijn kind houdt en oprecht betrokken wil blijven. Werkt best goed.

En ik vind het wel zinnig om betrokken te zijn bij de school. Niet zozeer omdat ik mee wil sturen, maar vooral om aan mijn kind te laten zien dat ik met hem begaan ben, op de hoogte ben (ondanks dat moeder niks doorgeeft), me er in verdiep. En ik vind dat zelf ook een fijn gevoel eigenlijk.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door EDA »

EDA schreef:Tsja, die "onafhankelijke" klachtencommissie bestaat uit juristen. Die weten wat art 1:377c BW inhoudt.
Dat snapt het College van Bestuur van de school ook wel. Dus vangen ze mijn klacht af, zodat deze niet onder de aandacht van de juristen komt. Hahaaa, handig van ze. Maar ze gaan nat. Ze pissen sowieso al in hun broek. :lol:
IK verneem van één van de juristen waar de klachtencommissie uit bestaat, dat 'ze' er mee bezig zijn. En waarmee 'ze' bezig waren bleek uit een 2e aangetekend schrijven met een 2e frauduleuze handeling.
Dus de onafhankelijke jurist van de klachtencommissie werkt nu al samen met het College van Bestuur teneinde mijn klacht wegens het niet verstrekken van het enige wat ik nog van school wil, namelijk de naam van de huidige school, af te vangen alvorens die onafhankelijke jurist met zijn maatjes over mijn klacht zich gaat buigen...
Zo werkt dat hè :-)
Maar ik laat mij niet door fraude uit het veld slaan. Het gaat om mijn kind! en hun ' eer ' .... Mijn kind is vele malen belangrijker.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door Chris71 »

@HenkJan,
Goed te lezen dat ik niet de enige vader ben die dit soort successen boekt!
In mijn ervaring is het ontzettend verhelderend gebleken voor de scholen, wanneer je als vader gewoon met ze in gesprek gaat op een normale toon, voorzien van de nodige wetteksten en andere documentatie. Ze zien dan dat ik ook een "normale" vent ben die om zijn kinderen geeft en van ze houdt. Ik geef altijd aan dat ik zo min mogelijk over de problematiek wil praten en de school er buiten wil houden. Van hen verwacht ik de meest neutrale opstelling die mogelijk is... en dat is door dat onbewust sympathiseren echt soms wel moeilijk voor ze. Maar een drietal protocollen bij evenzoveel scholen is toch best succesvol te noemen dacht ik :)

Ik deel jouw gevoelens zoals je die beschrijft en ben er van overtuigd dat mijn kinderen (en jouw kind ook!) later zullen zien dat we er wel voor ze zijn geweest, maar dat onze schijnbare afwezigheid werd veroorzaakt door een ander. Ze komen met de tijd wel... Daar ben ik inmiddels van overtuigd!
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door Chris71 »

@EDA
Blijf doorgaan, je hebt recht op die informatie en je gaat het ook krijgen!
Daar ben ik van overtuigd. Je hebt gelukkig nog andere ingangen indien dat nodig mocht blijken.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Wederom een school die zijn neutrale positie niet waarma

Bericht door MeoAuxilio »

Ik las ergens de opmerking over informatie verstrekking. Ter verduidelijking

Als het AMK/BJz school om informatie verzoekt dan mag deze versterkt worden zonder voorafgaande toestemming van de ouders omdat van de school onafhankelijkheid wordt verwacht bij het verstrekken van de informatie

de vraag voor de commisie van beroep is niet of jij vindt of de school onafhankelijk is of niet en inderdaad soms is het verstandig je emoties niet te hoog te laten oplopen (hoewel soms begrijpelijk) je verliest er meestal mee en raakt nog gefrustreerder. In alle rust met de school overleggen is vaak het verstandigst.
Mocht je dat niet kunnen (misschien door emoties of minder goed in dat soort zaken) overweeg dan een mediator

Meo Auxilio
Gesloten