Valse beschuldigingen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Dwaze opa »

Reactie op @Chris 71
Chris schrijft;
''Ik lees ook weer diverse adviezen, waarvan de ene zegt doe dit wel of doe dat vooral niet.
Is dit handig? Ik weet het niet. Maar als iemand die strijd wilt voeren, laten we diegenen dan slechts bewust maken van de risico's, eventuele gevolgen en de feiten zoals die er zijn''

Daar kan ik het mee eens zijn...strijden brengt risico's met zich mee,die je niet altijd kunt overzien of kunt voorzien,maar om nu maar in een hoekje te blijven zitten en je volledig te laten afmaken door de andere partij lijkt mij ook geen optie.
Maar het is goed dat er op dit forums bij adviezen ook over de risico's van eventuele adviezen gepraat gaat worden..
Instanties als BJZ of RvK inschakelen is niet zonder risico's en de kans is zeker aanwezig dat zij de regie overnemen en de toestand alleen nog maar beroerder wordt,maar er het kan ook de goede kant uitgaan.
Veel gaat er mis bij BJZ,RvK en ook bij de rechter,maar niet alles.

Chris schrijft ook;
Kortom, maak een hele goede afweging en volg je hart.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel kracht en wijsheid toe!

Daar ben ik het voor minimaal 200% mee eens.
kids
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2012, 15:05

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door kids »

Bedankt voor alle reacties,

Om even wat duidelijkheid te geven wij hebben een rechtszaak gestart,
En verloren m.b.t omgang.

Dit omdat moeder beweerde zwaar te worden mishandeld kinderen die mishandeld werden etc.

Het vreemde was dat zij hier geen enkel bewijs van kon tonen.

Mijn man wilde destijds het drugs gebruik, de zelfmoordpogingen o.i.d niet tegen haar gaan gebruiken omdat dit voor de kinderen niet leuk zou zijn.

Echter als wij nu kijken naar alles wat zij ons en de kinderen aandoet, moet er bij haar toch ergens een steekje los zitten.

De kinderen met name de jongste mist zijn vader heel erg de oudste is heel erg bang gemaakt door moeder dat wij haar zouden ontvoeren.

Realistisch gezien als wij dit wilden, was het appeltje eitje, Maar dit is juist niet wat wij willen. Wij willen dat de kinderen hier op groeien een toekomst opbouwen.

Helaas hoor je erg vaak van Nederlandse meiden met een buitenlandse man ongegronde uitingen dat de kinderen ontvoerd gaan worden.

Ik besef mij dat sommige mannen dit doen, Maar om nu iedereen over 1 kam te scheren.

wij hebben een dochter,
ik neem aan dat kinderen ook omgang recht hebben met elkaar?

Begeleide omgang is wat wij zelf om te beginnen ook willen zodat de kinderen weer aan hun papa kunnen wennen.

Alles bij elkaar genomen, de valse beschuldigingen via internet o.i.d, haar eigen zelfmoordpogingen 3 of 4x haar drugs gebruik, de kinderen alleen thuis laten of bij vrijwel vreemde mensen achter laten, laats een arrestatie omdat ze een hennep kwekerij in huis had dat moet ons toch ook wel kunnen helpen? we hebben getuigen genoeg.

stel al zouden ze uit huis geplaatst worden dan zouden ze misschien nog beter af zijn dan bij hun moeder.
En geloof me ik ben daar normaal zwaar op tegen.

De reden dat we niks meer deden was omwille van de kinderen, Maar als wij stilzwijgend blijven toekijken hoe zij hun toekomst om zeep helpt zijn wij toch geen haar beter?

Ik wil wel even aangeven, dat wij alles goed voor elkaar hebben en er wat dat betreft geen reden kan zijn dat de kinderen niet naar ons toe zouden kunnen komen.

Wij zouden heel graag zien dat zij haar energie op haar kinderen zou richten ipv zich bezig te houden met zwartmakerij.

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: heksen sommige vrouwen :lol:
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Dwaze opa »

Heel voorzichtig en met vele voorbehouden zou ik jullie willen adviseren om het risico van een uithuisplaatsing maar te nemen;op de heel korte termijn doe je de kinderen er geen plezier mee,maar de situatie waar de kinderen nu moeten opgroeien is ook absoluut niet in het belang van de kinderen en soms heb je alleen maar de keuze tussen twee kwaden.
En het is niet zeker dat er een UHP volgt,mogelijk eerst een OTS.
Als deze moeder het ouderlijk gezag wordt ontnomen is de kans groot dat de kinderen in een crisis-opvanggezin terecht komen...jullie kontakt met de kinderen is nu al nihil;dus dat kan alleen maar beter worden;als ze in een goed opvanggezin terecht komen zullen die ouders waarschijnlijk contacten met de vader en jou familie stimuleren.
Veel beter is het natuurlijk dat ze rechtsstreeks naar jullie gaan.Echter dat zie ik op korte termijn niet zo maar gebeuren.
Als ik afga op jullie verhalen is het een onverantwoorde situatie waarin de kinderen bij deze moeder opgroeien en dat kun je''rustig'' melden,ook al betreft het je eigen kinderen...
Het is bijna onvoorstelbaar dat zoveel mensen,die toch min of meer ter zake kundig mag achten,zo achter deze moeder zijn gaan staan en de kennelijk ongekende hoeveelheid leugens voor zoete koek hebben geslikt.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door The Driver »

Ik zou toch alles op papier zetten, incl. alle beschuldigingen en zwartmakerijen.
Probeer het als feiten weg te zetten, zonder op de beschuldigingen te reageren, of te ontkennen.

zoiets van : 18-06-2011 Moeder zegt dat vader haar een blauw oog geslagen heeft.

Dan kan je in ieder geval later tegen de kinderen de ware toedracht laten zien.

Probeer het dagboek zo kort mogelijk te houden, liefst op 1 A4-tje, en dan gewoon bij de eerstvolgende rechtzaak bij je verweer/verslag toevoegen.
Geeft de Rechtbank in ieder geval de gemoedstoestand van je ex weer. Verder niet mondeling op reageren tijdens de zitting.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door Casper »

Samenvattend, na even een pauze: probeer opnieuw de omgang te starten. Het is veel te vroeg om over OTS of UHP te praten. Je kunt

a) moeder zelf verzoeken om aan omgang mee te werken, bijvoorbeeld door haar schriftelijk een voorstel te doen. Dit kan op vriendelijke toon - vergeet alle valse beschuldigingen: het gaat niet om wat moeder of vader zegt: het gaat om de kinderen die recht hebben op omgang met vader.

b) als dat niet lukt, een advocaat een brief te laten schrijven waarin hetzelfde voorstel staat, met een juridische babbel erbij dat moeder dit verplicht is, en dat jullie anders naar de rechter stappen. Dit is al iets confronterender.

Je kunt a en b in die volgorde doen, of als je a al geprobeerd hebt meteen bij b beginnen. De brief kun je (deels) zelf opstellen, dus de kosten blijven beperkt. Als moeder niet meewerkt, zul je inderdaad (opnieuw) naar de rechter moeten stappen, dus die mogelijkheid moet je voor jezelf wel vast accepteren (inclusief de kosten die daarmee gepaard zijn). Als rechter dan een onderzoek gelast, dan is dat dan maar zo, maar dat is van later zorg.
kids
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2012, 15:05

Re: Valse beschuldigingen

Bericht door kids »

Even een update,

Heb vandaag contact gehad met BJZ, situatie uitgelegd aangegeven dat het enige wat voor ons op dit moment belangrijk is dat de schade voor de kinderen beperkt blijft.
Maar dat wij ons ernstig zorgen maken om de huidige situatie en de "aanvallen" van moeder jegens ons maar wat indirect natuurlijk ook een aanval is op hun dochter.
En wij bang zijn dat dochter dit strax op 1 of andere manier onder ogen komt.

Zij gaan kijken of er al contact is met BJZ RVDK, Morgen bellen ze terug, hun advies op dit moment is een AMK melding.

Wij wachten morgen even af.
Wel ga ik een aangetekende brief naar moeder sturen met het verzoek hier mee op te houden.
en zo maar mijn eigen dossier aanmaken.
Brieven zijn al geregeld gestuurd zonder enige reactie.

Wij zijn gewoon zo bang dat dochter straks contact met vader wilt zijn naam googled en dan op zulke verhalen stuit.

UHP is niet onze eerste keus zeker omdat je niet weet waar ze terecht komen, maar misschien is dat een kortere weg de kinderen bij ons te krijgen dan via moeder.

Wij zijn gewoon bang voor de gevolgen...
Gesloten