Wie heeft hier ervaring met het schorsen van KA.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Wie heeft hier ervaring met het schorsen van KA.

Bericht door Pinda32 »

Hoi allen,

Wie heeft er hier ervaring met schorsen van het te betalen KA omdat er een hoger beroep komt.

Ik betaal namelijk maandelijks KA, nu het hoger beroep eraan komt zegt mijn advocaat dat het een schorsende werking heeft en ik dus niet hoeft te betalen. Want in de beschikking staat nergens uitvoerbaar bij voorraad :D Maar een bericht uiterraard van haar advocaat dat ik bla bla bla geen verweer had gevoerd. Nu gaan ze de Rb met spoed verzoeken om het het op dat punt Uitvaarbaar bij voorraad te laten verklaren.

Alle info is welkom!! Pb mag ook.

Bedankt alvast voor de reactie(s)
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Wie heeft hier ervaring met het schorsen van KA.

Bericht door Paul1963 »

Als de uitvoerbaar verklaring in eerste aanleg niet gevraagd is, dan heeft jouw advocaat gelijk. Dan hoef je pas te betalen als het vonnis definitief is, maar waarschijnlijk wel met terugwerkende kracht.

Hebben ze het wel gevraagd, dan komt er waarschijnlijk een herstelbeschiking. Is het niet gevraagd, en is er hoger beroep, dan zal de rechtbank zich daar waarschijnlijk niet over uitlaten. Dat moet dan aan het hof gevraagd worden.

Het al dan niet verweer voeren maakt niet uit. De beschikking is nog niet in kracht van gewijsde En heeft dus nog geen executoriale titel.

Als er een eerdere beschikking was, dan blijft de natuurlijk gelden.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Wie heeft hier ervaring met het schorsen van KA.

Bericht door Pinda32 »

Er staat duidelijk in de beschikking geen uitvoerbaar. Maar wel bij alle andere punten.
Met terugwerkende kracht vind ik geen probleem als het maar een redelijk bedrag gaat worden.
Ze willen het nu met spoed laten herzien en aanpassen. Maar er komt een hoger beroep aan.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Wie heeft hier ervaring met het schorsen van KA.

Bericht door Paul1963 »

Jij gaat in hoger beroep begrijp ik. Gewoon door laten gaan en verder niets doen.

De beschikking is nog niet geldig en de rechtbank kan in deze waarschijnlijk niet beslissen, tenzij ze een aanvulling of herstel verzoeken. Maar dan moet er wel sprake zijn van een kennelijke beslissing of een onderdeel waarop niet beslist is.

Je kan wel een uitvoerbaarheid laten schorsen, of dat andersom ook kan weet ik niet. Ik zie daarover niets in het wetboek van rechtsvordering. Misschien zit daar wel de stress bij de andere partij en proberen ze van alles.

Jouw advocaat kan goed vertellen waar je echt rekening mee moet houden.

Je zegt dat jouw ex zegt dat er geen verweer gevoerd is, klopt dat. Ben je ook niet geweest?
Laatst gewijzigd door Paul1963 op 25 sep 2012, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Wie heeft hier ervaring met het schorsen van KA.

Bericht door dwazevader »

Er is alleen maar verweer gevoerd. Wij denken indd dat er aan de andere kant nu stress is.
Ja ik was aanwezig bij de zitting
Gesloten