Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Vader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2012, 10:06

Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

Bericht door Vader »

Allen,

Ik voldoe netjes aan mijn betaling veplichting door elke maand kinder alimentatie te betalen voor mijn dochter. Elke maand het door de rechter bepaalde bedrag + de jaarlijkse indexering verhoging.

Nu stelt mijn ex vrouw de vraag of ik ook wil mee gaan sparen voor de studie die later kan gaan komen.

In de papieren bepaalt door de rechter staat alleen het alimentatie bedrag waar ik verplicht aan ben, en hoe de vakanties geregeld moeten worden. Meer niet.

Wij betalen alimentatie, betalen zelfs nog meer want we (ik en mijn vrouw) doen en kopen veel voor mijn dochter als ze bij ons is (eens in de twee weken 5 dagen bij ons)

Mijn ex vrouw en haar partner (officieel wonen ze niet samen maar doen ze wel) hebben genoeg draagkracht. Beide werken, luxe vakanties etc. zal er niet over doorgaan.

In hoever kan ze mij verplichten, of ben ik verplicht mee te gaan sparen door extra geld naar een bankrekening te zetten?

Alvast bedankt.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

Bericht door The Driver »

Kort en bondig : je bent alleen verplicht de kinderalimentatie te betalen.

Al de rest doe je cadeau aan je ex
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

Bericht door Casper »

Ook mijn advies: doe het niet. Of beter: doe het wel, maar niet samen met je ex of op een rekening waar je ex bij kan. Voor je het weet graait ze het van de kindrekening voor zogenaamde "noodzakelijke uitgaven".
laffieter

Re: Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

Bericht door laffieter »

Geen commentaar
Laatst gewijzigd door laffieter op 30 okt 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
lindaja
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2011, 09:34

Re: Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

Bericht door lindaja »

Als het gewoon een vraag is of je mee wil sparen zou ik niet meteen nee zeggen alleen omdat er voor alimentatie een bedrag is bepaald.
Je moet gewoon naar je eigen situatie kijken en naar de reden van sparen.
Stel dat je kind wil gaan studeren je weet dat die kosten de pan uit gaan stijgen.
Om daar voor te sparen als je het kunt missen is altijd een goed idee.
Maar ik zou dan inderdaad gewoon zelf er voor gaan sparen op een spaar rekening waar alleen jij bij kan tot je kind gaat studeren.
Vader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2012, 10:06

Re: Alimentatie betalen en nu de vraag naar Spaargeld.

Bericht door Vader »

Bedankt allen voor jullie bijdragen, het helpt me om de juiste beslissing te maken.
Gesloten