Ontevreden over mediator

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Ontevreden over mediator

Bericht door debeurs »

gooi dit even weg ivm eventuele onhandigheid vervolgtraject
Laatst gewijzigd door debeurs op 06 sep 2012, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Ontevreden over mediator

Bericht door jotem »

Tenenkrommend. De mediator is zeker jurist die iha van toeten noch blazen weet?

Sinds je toch toevoeging hebt:
- zeg vertrouwen op in mediator
- ga weer naar de rechter
- zoek zelf een advocaat die goed samenwerkt met jou (kortom, dat jij alle financiële en "simpele" juridische vragen eerst zelf probeert op te lossen). Gebruik de advocaat alleen voor procedurele zaken. Verbiedt hem om zonder jouw toestemming te reageren op brieven/telefoontjes van de advocaat vd tegenpartij. Leg dit alles vast in contract.

Ik ben er wel na 7 jaar strijd uiteindelijk met een mediator uitgekomen (dat was de 4e juridisch persoon waarvan ik de rekening mocht betalen), hoewel ik teveel water in de wijn heb gedaan. Maar ik wist dat ik bij de rechter waarschijnlijk nog meer had verloren (want rekenen kunnen ze niet op de rechtbank).
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Ontevreden over mediator

Bericht door Paul1963 »

Ik begrijp jouw frustratie, maar bekijk het ook eens van de andere kant.

Op zich is het niet onterrecht dat jouw ex zekerheid wilt hebben. De enige die dat kan geven is de inspecteur. Denk eens aan de ellende die je krijgt als de inspecteur de aftrek later weigert, betaal jij dan? En een rechter zegt dan doodleuk dat je dat maar zelfstandig had moeten onderzoeken.

Als het goed is mag de mediator geen mails lezen die alleen aan hem gestuurd zijn. Informatie uitwisseling vindt plaats in de gesprekken en die vinden plaats op basis van bereidwilligheid van beiden. Hij kan jouw ex niet dwingen.

Ik twijfel niet aan jouw kennis van zaken, maar jullie belangen kunnen tegenstrijdig zijn. Hoe graag e het ook wilt, je kunt nu geen adviseur van jouw ex zijn.

Heb je geen vertrouwen in jouw mediator, stop er dan mee. Er zijn inderdaad veel slechte mediators. Maar besef dat je mogelijk in een lastige strijd uitkomt, die niet tot een beter resultaat leidt. Bedenk ook dat jouw ex hier de boel misschien frustreert.

Het is moeilijk, geduld hebben of nu een andere weg bewandelen. Die keus moet je zelf maken en inschatten of dit nodig is. Het antwoord weet je pas aan het einde van de rit.

Succes en sterkte.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Ontevreden over mediator

Bericht door debeurs »

gooi dit even weg ivm eventuele onhandigheid vervolgtraject
Gesloten