Hoe stel je een bezoekregeling op?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Hoe stel je een bezoekregeling op?

Bericht door sdwv »

Auteur Bericht Selecteer
ronsel Geplaatst: 17 Jan 2006 04:51 pm Onderwerp: Hoe stel je een bezoekregeling op?

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo heren,

Ik heb zelf afgelopen november mijn relatie beeïndigd met mijn vriendin. We hebben samen een dochtertje van 5 en op zich gaat het nu nog heel goed. We praten samen nog normaal met elkaar en ik ga elke week een paar keer langs. So far so good, laten we maar zeggen. We hebben nu informeel een bezoekregeling afgesproken dat ik in ieder geval elke dinsdag avond blijf slapen en op woensdag ochtend haar naar school breng om ook daar in contact te blijven. Echter heb ik nu aangegeven dat ik ga kijken hoe we officieel een bezoekregeling vast kunnen leggen voor het geval dat één van ons in de toekomst zich niet aan onze "informele" afspraken houdt of dat we het emotioneel niet meer aankunnen. Zij staat daar ook voor open. Maar nu vraag ik mij af, hoe moet je dat doen. Ik ben al een tijdje internet aan het afstruinen maar ik kan nergens vinden hoe je een bezoekregeling vastlegd als er geen ruzie is. Kan dat eigenlijk ook zonder advocaat en/of zonder rechter. Kan je dat niet gewoon vast laten leggen bij een notaris? Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?

Ronsel


michiel Geplaatst: 18 Jan 2006 12:08 am Onderwerp: he hallo!

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben blij voor je dat het(tot nu toe) goed gaat met jullie! Tis vaak zat heel anders... Ik probeer al 'n paar dagen kontakt te krijgen met anderen, t wil maar niet lukken en 't forum is altijd gesloten. toch veel sukses met je(wijze)
besluit om nu al goede afspraken te maken. dat kan later alleen maar makkelijker zijn. Geluk!


Ingrid67 Geplaatst: 18 Jan 2006 04:31 pm Onderwerp: vastleggen omgang

--------------------------------------------------------------------------------
Ha Ronsel,
Fantatisch dat je beiden de zaken goeg geregeld wilt hebben.

Je kunt bij een notaris tegenwoordig een regeling vast laten leggen. Maar ook door de Rechtbank een beschikking af te laten geven. Hier hoef je niet zelf voor naar de Rechtbank en zul je alleen een advocaat nodig hebben de stukken op papier te krijgen en officieel te maken. Daar staat dan in wat jullie zijn overeengekomen. Dit is een rechtsmiddel dat wanneer het wel mis gaat je elkaar weer terug kunt fluiten met of zonder hulp van de rechtbank.

Suc6
Inky
Gesloten