Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

In januari heeft ze me verteld dat ze op Borderline is getest.
Dat ontkent ze nu weer glashard. Het zou niet aan Borderline liggen maar aan de relatie...
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Dwaze opa »

Tuurlijk ontkend ze dat glashard...glashard liegen,daar zijn borderliners nou eenmaal bijzonder goed in.Ze weet trouwens ook dat ze het zich kan veroorloven glashard te liegen...ze komt er toch mee weg..met haar melo-dramatische spelletjes windt ze alles en iedereen om haar vingertjes...ken je het gezegde..''één vrouw is 1000 mannen te erg'',...maak er maar een miljoen van als je ook nog met een borderline-vrouwtje te doen hebt.
En de ''mannenwereld'' zich maar afvragen waarom er toch maar zo weinig vrouwen door het zg. ''glazen plafond'',waar het doordringen tot de topposities mee wordt bedoeld,breekt.
Waarom zouden ze...achter de schermen aan de touwtjes trekken is minstens zo lucratief en brengt minder risico's met zich mee.
Kijk maar eens naar de nu regelmatig uitgezonden afleveringen van ''Kinderen geen bezwaar'',hoe vrouwtjelief het mannetje aan het lijntje heeft...niet alleen humoristisch,maar nog leerzaam ook.
Wat je wel kunt doen is al die tegenstrijdigheden van haar op te slaan,om ze eventueel later te gebruiken.Dan kun je later tegen haar gebruiken als ze zich blijkt te hebben verslikt in haar eigen leugens en de ene leugen totaal tegenstrijdig is aan de andere leugen.
Om een voorbeeldje te noemen...de ex van mijn zoon beweert dat hij eigenlijk alleen maar in staat is om een boterham te smeren voor zijn kinderen en voor de rest totaal niet voor de kinderen kan zorgen en al helemaal niet tot opvoeden in staat is.
Terwijl dat in de praktijk totaal anders is en hij ondanks zijn full-time baan de verzorging en opvoeding bijna geheel voor zijn rekening heeft genomen...moeders was bijna altijd zwak,ziek en misselijk en druk doende met haar psychische problematiek,zodat er voor de kinderen zelf hoegenaamd geen tijd overbleef.
Maar diezelfde moeder,die zo'n uiterst lage dunk heeft van haar ex,vertrouwt haar kinderen wel veel meer toe aan haar ex-man dan ze volgens de omgangsregeling zou hoeven...dat doe je je kinderen normaliter toch niet aan; toevertrouwen aan zo'n onverlaat,die alleen maar in staat is om een boterham te smeren voor zijn kinderen...iets wat ze trouwens nu zelf ook wel kunnen.
Kijk...en zulke dingen zijn natuurlijk leuk om aan de rechter voor te leggen....zo van mevrouw beweert dit en doet dat edelachtbare,,,wat vindt u daar nu van.
Maar zulk kruit moet je natuurlijk wel even droog houden.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Ik heb 8 weken moeten wachten op die vovo betreffende omgang.
Na de zitting zou ik binnen een week de beschikking krijgen.

Net gebeld, kan volgende week worden. DaN WACHT IK DUS ALWEER 3,5 week op de beschikking.

Wat is dit toch voor een waanzin??

wachten wachten wachten.

ik word er doodziek van. vandaag weer de hele dag onrustig omdat die uitslag vandaag komt. Nu dus alweer wachten..

Kan dit allemaal zomaar?

Te treurig voor woorden.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

De leugens list en bedrog hebben gewerkt! Uitslag vovo is binnen..

ik mag zoon nu iedere woensdag zien en verder helemaal niets! Rechter zou nadenken over de weekeinden maar daar lees ik niets over terug. Verder financieel alles in mijn nadeel beslist.

Ik snap er werkelijk waar geen ene hout van!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Dwaze opa »

Hoi dwaze vader debeurs.

Dit is ook door geen enkel normaal denkend iemand te snappen;de onrechtvaardigheid druipt er hier van af.Dit voelt waarschijnlijk als een amputatie,als de band met je kind op zo'n abrupte manier door je ex wordt afgesneden.
In onze wereld zijn het grotendeels de moeders die grotendeels met de zorg en de opvoeding van de kinderen bezig zijn..de vader is nog altijd meestal (hoofd)kostwinner en heeft daarvoor minder tijd beschikbaar,terwijl veel Nederlandse moeders vaak part-time functies hebben.De band tussen moeder en kind is min of meer heilig verklaard,ook omdat zij het is,die het kind 9 maanden bij zich heeft gedragen..op zich is daar dan ook niks mis mee dat moeders als belangrijkste persoon voor het kind gezien wordt.
Zelfs als moeders psychisch zwak is,zal er niet gauw aan deze band getornd worden;dan is er nog altijd de hulpverlening,òf die ook werkelijk de benodigde hulp kunnen verlenen is weer een andere zaak.
Maar zoals op alle regels en gewoonten uitzonderingen bestaan,zijn er ook gevallen dat de vader in een gezin een veel bepalender rol speelt,vanwege het feit dat de moeder om wat voor reden daarvoor in gebreke blijft en vader voor een groot deel de moederrol overneemt.
Heeft een vader er in een normaal functionerend gezin weinig moeite mee,dat het hoofdverblijf van de kinderen bij de moeder komt en dat er daarbij sprake is van een fatsoenlijke omgangsregeling,...een oplossing met een minimum aan schade voor kinderen,maar ook voor de beeindigde relatie;in het andere geval waar de vader toch ook veel aan zorg en opvoeding heeft gedaan,komt de scheiding en de consequenties,zoals het feit dat de kinderen zondermeer bij moeders zijn, veel harder aan.
Verbijstering,verbazing,woede,verdriet is dan waar de vader mee geconfronteerd wordt...en als vader dan ook door de instanties die er allemaal bij betrokken zijn nauwelijks gehoor vindt is de dreun nauwelijks te verwerken.
Het punt is nl.dat de instanties als BJZ,RvK en rechter,gewend als ze zijn de voogdij aan moeders toe te kennen,er kennelijk blindelings van uit gaan,dat ieder geval een standdaard geval is en daar ook naar handelen.
Het moeilijkste punt is dus om deze vaak zeer conservatieve.. vaak ook ambtelijke instanties...te overtuigen,dat er ook uitzonderingen op de regels zijn .Dat vooroordeel moet je zien te doorbreken als dwaze vader...en helaas lukt dat maar zelden.
Deze clubs zijn zo hevig geprogrammeerd dat moeders altijd lief en aardig zijn en vaders horken,dat die programmering nauwelijks te doorbreken is.
Als ik alleen maar naar mijn eigen ervaringen op dit gebied kijk,met mijn zoon,die grotendeels de verzorging en opvoeding van twee kleine kinderen voor zijn rekening nam omdat moeders,zwelgend in haar eigen psychotische problematiek het bijna volledig liet afweten,hoe deze jongen...de goedheid zelve...als een ordinaire misdadiger werd afgeschilderd door zijn partner en volkomen onterrecht haar toevlucht zocht tot een blijf van mijn huis-tehuis,vraag ik mij af...hoe kan iemand een ander zoiets aandoen.
Minstens zo erg is,dat de instanties blindelings in het bedrog,fraude en leugens van moeders zijn getrapt en ze daar tot nog toe gewoon mee wegkomt.
Goed,dat was dus even mijn eigen verhaal,maar wat jou betreft..wees blij dat je je kind nog kan zien en ontmoeten...voor menig dwaze vader is zelfs dat niet weggelegd.
Wees ook blij dat je kind nog in leven is...zou je willen ruilen met een vader uit Syrie,die zijn gestorven kind onder het puin van een door het leger kapot geschoten woning weg haalt?
Mijn advies is..tel je zegeningen...ook al zijn het er maar weinig...hou het hoofd koel,luister naar je meer ervaren makkers op dit forum..en blijf in de weinige tijd die je hebt investeren in je kind....daar ga je dan op termijn de vruchten van plukken.
Sterkte ermee.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

@ dwaze opa

Zoals je omschrijft is het ook exact. maar je hebt te maken met teleurstelling na teleurstelling. En in de tussentijd zit je continu in de wachtmodus, feitelijk te wachten op de volgende teleurstelling. Morgen in ieder geval weer mijn zoontje, en die slaapt dan voor het eerst in 3,5 maand bij me!

Ik maak iedere week een fotoverslag van de dag dat ik mijn zoontje zie en schrijf in een schrift wat ik met hem meemaak.

voor een gezicht achter de ellende;
Laatst gewijzigd door debeurs op 15 jul 2014, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Wat in de beschikking vovo staat vind ik overigens heel erg apart;

''Vooropgesteld dient te worden dat een procedure als waar het hier om gaat zich niet leent voor nader feitelijk onderzoek''

Is dat niet maf dan? Ex kreeg 5 minuten de tijd om een verklaring vol leugens en vuilspuierij voor te lezen bij de vovo. Dit wordt allemaal wel ter kennisgeving meegenomen. En dan staat er dat dat niet feitelijk hoeft te worden onderzocht omdat het er niet om draait. Waarom heeft die rechter haar dan de gelegenheid gegeven tot een bepaalde beeldvorming? jE KAN EN MAG DUS ALLES ROEPEN ZONDER DAT JE HET FEITELIJK HOEFT TE ONDERBOUWEN. hET BEWUST CREEEREN VAN EEN CONFLICT (DAT ER NIET IS, IK BELIJF benadrukken alles constructioef op te willen lossen) is voldoende om voor elkaar te krijgen wat je wilt.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Wat grappig,
ik heb de rechter die uitspraak deed in mijn zaak ook gevonden op facebook. ik denk rover haar toe te voegen als vriend zodat ze kan zien welk menselijk leed er schuil gaat achter de beslissingen die zo een rechter neemt.

had al bijna een vriendschapsverzoek verzonden. Is dit verstandig om te doen? Of kan ik dit beter uit mijn hoofd laten? ik heb werkelijk waar niets te verbergen dus ... waarom niet. Wat heb ik te verliezen. ik gun mevrouw de rechter echt een inkijkje in mijn prive leven en ze mag best met eigen ogen aanschouwen dat ik een goede pappa ben.

Wie durft hier wat zinnigs over te zeggen?
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Kan de rechter ook ipv vriendenverzoek, en linkje naar mijn foto's sturen...
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Dwaze opa »

Het lijkt mij allesbehalve verstandig om die kennelijk vrouwelijke kinderrechter,waar je in je procesvoering mee te maken gehad hebt,op Facebook te benaderen over je zaak.
Waarschijnlijk,mocht je het wel doen,zal ze er niet op reageren..
...Daten...kan natuurlijk wel ...was ze de moeite waard?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Casper »

Debeurs: had al bijna een vriendschapsverzoek verzonden. Is dit verstandig om te doen? Of kan ik dit beter uit mijn hoofd laten? ik heb werkelijk waar niets te verbergen dus ... waarom niet. Wat heb ik te verliezen. ik gun mevrouw de rechter echt een inkijkje in mijn prive leven en ze mag best met eigen ogen aanschouwen dat ik een goede pappa ben.

Wie durft hier wat zinnigs over te zeggen?
Niet doen. Jouw zaak is voor die rechter een mapje met wat documenten, opo basis waarvan een beslissing genomen moet worden. Je hoeft geen enkele illusie te koesteren dat het ooit meer wordt dan dat. Het kost alleen jezelf emotionele pijn en moeite. Het is beter om het "spel" mee te spelen zoals de rechter dat ziet: naast de berg irrelevante feiten (zoals moeders modder) de juridisch relevante aspecten eruit pikken. Als je de rechter de argumenten zo presenteert dat ze in zijn/haar straatje passen (met weglating van alle emoties), dan schiet je daar veel meer mee op.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door dwazevader »

debeurs,

Jou beschikking lijkt bijna op die van mij :( Enige verschil is dat jou zoontje bij je heeft mogen slapen. Voor de rest is alles hetzelfde 1 dag in de week x aantal uurtjes, financieel ook in mijn nadeel. Resultaat daarvan nu is loonbeslag en op korte termijn inbeslagname van goederen. Maar volgens sommige vaders zijn daar trucjes voor :D dus valt daar nog winst te halen.
Voelt zo zuur allemaal,
debeurs schreef:jE KAN EN MAG DUS ALLES ROEPEN ZONDER DAT JE HET FEITELIJK HOEFT TE ONDERBOUWEN. hET BEWUST CREEEREN VAN EEN CONFLICT (DAT ER NIET IS, IK BELIJF benadrukken alles constructioef op te willen lossen) is voldoende om voor elkaar te krijgen wat je wilt.
ZO herkenbaar mijn ex had 2 a4tjes met alleenmaar leugens en bedrog nodig om mijn doelbewust slecht neer te zetten.
Heb je Fb gezien en ik zie wat ik ook bij mij zie veel vreugde en plezier bij je zoontje. Maar wat je vaak niet kan vastleggen wat bij mij het geval is. Als ik hem heb opgehaald en we zijn thuis eerste wat hij doet is zich aan mij vastklampen om te kroelen en kusjes geven dat voelt zo goed! Bij jou ook zo?
Ps wij wonen volgens FB niet ver van elkaar vandaan.
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door debeurs »

Zit nu in mediation, schiet allemaal niet op. In voorlopige voorziening is bepaald dat ik moet bijdragen aan kinder- en partneralimentatie. Dat is vooral gebaseerd op het gegeven dat ik nu nog GEEN eigen woning heb.

Zodra ik die straks wel heb is er naar mijn mening geen draagkracht meer om partner en kinderalimentatie te betalen, of die draagkracht is straks erg klein.

De rechter heeft de jusmethode gehanteerd. Kan me er allemaal wel redelijk in vinden. We hebben straks wel et volgende probleem. Zodra ik eigen woning heb en me uitschrijf zal de alimentatie naar beneden gaan. Maar kan ik zelf ergens berekenen naar welk bedrag dat gaat? Is van belang omdat we uit elkaar gaan na 31 juni. Mijn ex-partner heeft pas per 1 januari recht op alle alleenstaande ouderkortingen. Zonder die kortingn en zonder de alimentatie wordt het voor haar heel erg moelijk nog rond te komen.

Om te beginnen wil ik zelf berekenen wat ik aan kinder en partneralimentatie moet betalen, de gedachtes van de rechter volgende zodat ik na kan gaan wat we beiden over houden tot het einde van dit jaar om rond te komen. Fiscaal kan ik e.e.a. zelf doorrekenen, ik weet alleen niet welke alimentatieverplichting er komt te liggen..

Waar kan ik info vinden?

PS ik ben niet blij met de mediator, die laat ons conflict in stand en ons over en weer met modder gooien. Dit lijkt me niet de bedoeling, er moeten afspraken worden gemaakt...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Huisverbod ingetrokken door gemeente (onder voorwaarden)

Bericht door Casper »

Gesloten