Zelf alimentatie aanpassen.

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Paul1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2012, 08:53

Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door Paul1968 »

Ik ben nu al sinds Maart 2011 bezig om mijn kinderalimentatie omlaaggeschroefd zien te krijgen omdat ik naar berekening van mijn draagkracht 2x te veel betaal.
De zaak loopt al sinds die tijd bij de rechtbank maar ik krijg wanneer ik vraag naar de status steeds weer van die waardeloze antwoorden als " te druk, papieren kwijt"", enz. Soms vraag ik mezelf af welke koekebakkers daar werken !
De duur van deze zaak heeft er wel toe geleid dat ik maand op maand consequent geld tekort kom. Gaat ook aardig inwerken op mijn gezondheid !
Ik heb nu besloten om zelf maar het bedrag aan alimentatie te gaan betalen wat berekend is naar mijn echte draagkracht en wat ook is aangegeven in mijn hoger beroep, ik ga niet meer op die rechtbank wachten !
Ga ik hier wijs aan doen of ga ik een hoop gezeur tegemoet ?
En kan ik al het teveel betaald aan alimentatie met terugwerkende kracht terugeisen van mijn ex (zij leeft nu riant met haar vriendje) ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door The Driver »

Heel vaak zal inderdaad het hof in de nieuwe beschikking bepalen, dat de oude beschikking met de te hoge alimentatie nietig is. Hetgeen betekent dat je ex het teveel betaalde moet terug betalen. Uiteraard is dat een onhaalbare kaart, je ex zal dat nooit vrijwillig terugbetalen, dat zal je via een gerechtsdeurwaarder moeten laten vorderen, hetgeen je natuurlijk ook weer geld gaat kosten, als je dan überhaupt al wat gaat krijgen. De gerechtsdeurwaarder zal geen stap verzetten, zonder dat je een voorschot op zijn kosten hebt betaald.

En wat zegt je advocaat er van, de griffie moet op zijn vraag wanneer de zaak voorkomt bij het hof toch een inschatting kunnen maken ?
Het griffierecht á € 295.- is toch ook al betaald ? Vanaf maart is nu al bijna 6 maanden ? ik zou helemaal niets meer betalen en het geld gewoon apart houden. Voordat er bij jouw loonbeslag is gelegd ben je toch al snel 2 maanden verder.
Paul1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2012, 08:53

Re: Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door Paul1968 »

Mijn advocaat zegt mij geduldig te zijn maar dat houdt na 17 maanden ook wel een beetje op.
Ik loop mijn advocaat ook wel te pushen maar zij zegt dat dat alleen maar averechts zal werken en ze doet er dus ook niks aan.
De griffierechten zijn gelukkig al betaald maar dat was echter in Mei jl., eerder hadden ze er nog geen zaaknummer aan kunnen geven en kwamen ze ook nog niet met de rekening.

Wat betreft de kosten voor een evt. gerechtsdeurwaarder heb ik al een sponsor gevonden die deze kosten heel graag voor mij betaalt, ongeacht de prijs.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door The Driver »

Welk gerechtshof ?
Bij mij was de 1e beschikking van de rechtbank uitgesproken in december 2010, een advocaat heeft 3 maanden de tijd om beroep aan te tekenen, waarom ze daar dan zolang mee wachten geen idee, maar ze doen het wel.

Midden oktober 2011 was het Hoger Beroep in Den Bosch en 5 weken later de uiteindelijke beschikking, dus alles bij elkaar kan er zomaar bijna 1 jaar na de 1e beschikking overheen gaan.
Lang genoeg om dakloos te worden dus.
Laatst gewijzigd door The Driver op 08 aug 2012, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2012, 08:53

Re: Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door Paul1968 »

Mijn zaak loopt in Rotterdam.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door The Driver »

Oei, geen ervaring met het hof in Rotterdam.
Paul1968
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2012, 08:53

Re: Zelf alimentatie aanpassen.

Bericht door Paul1968 »

Het is allemaal puur oneerlijk.
Mijn ex heeft mij een jaar lang bedrogen en met dat vriendje (een huisarts) woont ze nu samen. Ze hebben een riant leven want ze wonen in een monumentaal pand en gaan 2x per jaar op vakantie.
Afgelopen jaar heeft ze mij nog een kunstje geflikt met een achtergehouden credit-card waarvan ik het bestaan niet meer wist, kostte mij € 2.600,- euro's !

Je snapt dat ik er na jouw berichtje op gebrand ben om alles wat ik teveel betaald tot op de laatste cent bij haar terug te halen.
Ik bloed nu al lang genoeg voor haar vreemdgaan.
Gesloten