Heeft mijn ex-partner een psychisch probleem?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
plaat023
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 dec 2009, 20:24

Re: Heeft mijn ex-partner een psychisch probleem?

Bericht door plaat023 »

@Pinguin: waar woon je? misschien kan ik (of iemand anders) een oplossing voor je zoeken.
Het is heel herkenbaar. Ook ik moest het huis uit, ook ik moet de hypotheek betalen totdat mijn ex het huis uit gaat. Samen met mijn eigen woonlasten en de alimentatie hou ik netto € 110,00 per maand over om van te leven, dus eten, ed. Daarbij moet ik vertellen dat mijn inkomen behoorlijk hoog is. Ik ontvang nu via Maatschappelijk Werk een voedselpakket om mij in leven te houden. Ik betaal nu al ruim een jaar de hypotheek en zal dat naar alle waarschijnlijkheid nog een half jaar moeten doen. Daarna kan ik eindelijk in mijn eigen woning terugkeren en pas dan kom ik uit mijn financiële ellende en kan ik beginnen aan het terugbetalen van alle schulden bij familie en vrienden. Ik heb het voordeel dat ik een woning heb met voldoende slaapkamers voor mijn kinderen, zodat ik mijn kinderen tenminste weer kan zien (na een periode van 4,5 maand dat moeder dit heeft tegengehouden). Het is zaak dat je het zsm voor elkaar krijgt dat je op jezelf gaat wonen. Mijn advies: zorg dat je werkelijke woonlasten (vanwege twee woningen) zo snel mogelijk zichtbaar worden en neem dit mee in de uiteindelijke bepaling van de alimentatie. Als je de dubbele woonlasten niet kan betalen, vraag dan onmiddellijk een wijziging voorlopige voorzieningen aan. Dit helpt je uiteindelijk om een acceptabel leven te kunnen leiden. Je verhaal maakt wederom duidelijk dat binnen de rechtsspraak in NL er nog steeds sprake is van een vergaande ongelijkheid tussen vaders en moeders. Wanneer zullen rechters dit in gaan zien? De tegenwerkende moeder wordt in het zadel geholpen en de meewerkende vader wordt monddood gemaakt.

O en neem alsjeblieft een andere advocaat. Een die strijdbaarder is dan deze.

Succes
pinguin
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 jun 2010, 00:01

Re: Heeft mijn ex-partner een psychisch probleem?

Bericht door pinguin »

Ik woon in utrecht.
Ik heb reeds een andere advocaat genomen. Mijn eerste advocaat heeft zo goed als niets gezegd bij de VV. Sterker nog de tegenpartij bracht een stuk in. Ik heb dat stuk nooit gezien, maar mijn toenmalige advocaat wel en daarin stond de eis dat ik de hypotheek moest blijven betalen. Hij heeft toen geen pauze aangevraagd om dit met mij te bespreken en ook geen reactie gegeven. Dus is het toegewezen.
Gelukkig heb ik het huis nog in de verkoop kunnen zetten voor de VV.
Er is gelukkig een koper en wonder boven wonder werkt mevrouw mee aan de verkoop.
Intussen ben ik aan het kijken of ik in aanmerking kom voor een sloopwoning voor tijdelijke huisvesting. Vervelende is dat ik werkloos ben geraakt (mooi moment voor mevrouw om mij te dumpen) en daardoor geen hypotheek kan aangaan voor een flatje ofzo.
plaat023
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 dec 2009, 20:24

Re: Heeft mijn ex-partner een psychisch probleem?

Bericht door plaat023 »

@pinguin: mail even naar dwazevader@gmail.com. Dan hebben we contact buiten het forum om.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: Heeft mijn ex-partner een psychisch probleem?

Bericht door johannes »

Heeft mijn ex-partner een psychische stoornis en de omgeving een probleem?

Dat zou eigenlijk een betere titel zijn.

Ik heb hier een stuk geschreven over een gewonnen zaak tegen de RvdK dat hier veel raakvlakken mee heeft. Persoonlijkheidsstoornissen komen veel voor, naar schatting 10% of meer van de bevolking heeft er last van (of eigenlijk: de omgeving heeft er last van). Het is een glijdende schaal van persoonlijkheid (iedereen heeft wel wat eigenaardigheden) tot echte stoornis, als het zulke vormen heeft aangenomen dat het een last is voor de omgeving. Natuurlijk speelt dit een rol bij scheidingen en kinderopvoeding. Mensen met een zware stoornis creëren zelfs een sfeer om zich heen die de hele levensblijheid van hun omgeving teniet doet. En daar wordt dus door de reguliere hulpverlening totaal geen rekening mee gehouden, het komt in hun wijze van denken niet voor. Ik had geluk, ik had rapporten waarmee ik het kon aantonen. Niet bij de Raad voor de Kinderbescherming uiteraard, maar wel bij de rechtbank.
Gesloten