Uitspraak over 279 Sr

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Uitspraak over 279 Sr

Bericht door Casper »

Ziehier: http://jure.nl/bw0594

Komt er volgens mij (helaas) op neer dat aangifte op grond van artikel 279 Sr als moeder (of vader) de omgangsregeling niet naleeft ("onttrekking aan wettig gezag") niet zinvol is (in ieder geval in dit geval). Is een civielrechtelijke aangelegenheid dus moet ook civielrechtelijk worden aangepakt (dwangsom, lijfsdwang). De feiten zijn niet duidelijk en de samenvatting is erg warrig.
hugo1
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2012, 14:32

Re: Uitspraak over 279 Sr

Bericht door hugo1 »

Loos artikel bij omgangsregelingen, politie / justitie wenst er niet aan.
Zal stellig wel werken bij echte kinderontvoering.

We hebben veel striktere regels en normen op dit onderwerp nodig.
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: Uitspraak over 279 Sr

Bericht door MadPapa »

De politie doet niets. Ik heb geprobeerd mijn ex aan te pakken op dit artikel omdat zij de kinderen een bepaald aantal weken zonder goede reden bij zich heeft gehouden. Wend u zich maar tot een advocaat zeggen ze dan. Na vele meldingen waarbij zij op bepaalde tijden de kinderen onterecht bij zich hield hoorde ik: "Als u nou een uitspraak van de rechter op papier heeft..." En weer gebeurde er niets. Kort geding aangespannen, en ja hoor, de rechter stelde me in het gelijk. Daardoor dacht ik hier toch echt alsnog aangifte van te kunnen doen. Ik had namelijk die uitspraak van de rechter op papier. had er zelfs een afspraak voor op het buro. Toen was het weer van "Waarom komt u daar nu pas mee? Nu kunnen we weinig meer voor u doen!" En zo heeft de politie steeds weer een ander smoesje klaar. (waarbij ze overigens altijd eerst beginnen met :"Het is een civiele zaak, belt u maar een advocaat").
Of "Daar hebben we echt geen tijd voor mijnheer...", En als je dan aangeeft dat ze wel tijd hebben om veertig keer een aangifte op te nemen, dan komen ze wel weer met de volgende smoes... Daarom moet het ouderschapsplan onder het strafrecht vallen. Dan is het wel een zaak van de politie.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Uitspraak over 279 Sr

Bericht door The Driver »

Moet je eens kijken als BJZ een aangifte gaat doen wegens onttrekking aan het gezag ( zelfs telefonisch ) dan volgt onmiddellijk een O.A.T. ( Opsporing Aanhouding Transport ). Bij mij werden alle beschikbare auto's met elk 2 politie-mensen aan boord ( 4 stuks en 8 politie-agenten dus ) achter mij aangestuurd.

Zou dus niet gek zijn, als je aan de telefoon jezelf voor zou doen als een gezinsvoogd ( wel zonder nummerherkenning bellen natuurlijk )
Gesloten