Gerechtsdeurwaarder

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Gerechtsdeurwaarder

Bericht door Pinda32 »

Vandaag brief van de gerechtsdeurwaarder binnen of ik binnen 48 een x bedrag moet betalen.
Hoe kan je in 48 uur een grote som geld ophoesten. Heb meerdere voorstellen gedaan richten me ex. Maar die is dus regelrecht naar deurwaarder gegaan!!
Iemand ervaring hiermee dus niet met het LBIO.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gerechtsdeurwaarder

Bericht door The Driver »

Maak je niet druk, er is niets aan de hand. Ook een gerechtsdeurwaarder is verplicht om elk voorstel voor een betalingsregeling te accepteren. Ook al betaal je maar € 50.- per maand, hij moet dat accepteren.

Is voor het schuldige bedrag al een gerechtelijke uitspraak ?
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Gerechtsdeurwaarder

Bericht door Pinda32 »

In de beschikking staat per 15 januari . Maar ik heb de voorgaande maanden netjes betaald en nu word gezegd dat die niet meetellen. Dus die kan ik niet als voorschotten rekenen. En krijgt me ex dus dubbel betaald!! Want dat zien ze als vrijwillige bijdrages?!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gerechtsdeurwaarder

Bericht door The Driver »

Ja, dat klopt, alles wat je betaald hebt voor de gerechterlijke beschikking wordt beschouwd als vrijwillige bijdragen.
Wat in de beschikking staat moet je betalen, wel moet de gerechtsdeurwaarder rekening houden met de beslagvrije voet. Anders moet je terug naar de rechtbank voor een herberekening van de alimentatie of voor een hoger beroep naar het hof.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: Gerechtsdeurwaarder

Bericht door Pinda32 »

Net de deurwaarder gesproken. En het was niet positief betalingsregeling alleen met toestemming van ex. Dus gelijk het hele bedrag betalen. En anders loon beslag of in beslag name goederen. Me ex krijgt dus dubbel betaald. Je doet je plicht betalen voor de beschikking. Maar als je niet betaald tot aan de beschikking word je uitgemaakt voor slechte vader. Omdat je niet voor je kind betaald. Ik of wij vaders worden driedubbel gepakt!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Gerechtsdeurwaarder

Bericht door The Driver »

Tsja, dat is dus een dure les voor je, nooit iets betalen bij een echtscheiding, als er nog geen gerechterlijke beschikking is.

Als de dames willen scheiden, dan moeten ze ook weten waar ze aan beginnen, zelf gaan werken bijvoorbeeld.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Gerechtsdeurwaarder

Bericht door Paul1963 »

Laat je hierbij adviseren door jouw advocaat, die kent de details. Ook deurwaarders schreeuwen wel eens harder dan reeel is.
Gesloten