Co-Ouderschap op de helling !

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door PaNo »

Kundig advies van Paul,

Ik heb hieronder een standaard wob verzoek, waarmee je het volledige dossier in handen moet kunnen krijgen van jeugdzorg geplakt.

Ik ben op deze wijze d'r achter gekomen dat er een zorgmelding gedaan was door ene dame, wonend tegenover me, die het noodzakelijk vond om mij een hak te zetten. Jawel, zo'n zeug die ik in het verleden ooit afgewezen heb, volledig in de knoop en moeders zo dacht te helpen. Zelfs de interne memo's heb ik met dit verzoek weten te bemachtigen.

Dit verzoek is ook voor de RvK, maatschappelijk werk, etc. te gebruiken.

Heeft mij flink de ogen geopend waar bepaalde insinuaties vandaan kwamen, waar bedenkingen lagen, hoe alles zo gelopen is.......

groet.
PaNo

Aan: De Stichting: Bureau Jeugdzorg ***PLAATSNAAM***
t.a.v. de directie
**ADRESGEGEVENS**

Afz:
**AFZENDER**

Datum:**DATUM**

Kenmerk:Wob-bjz
Dossiernummer/Aanspraaknummers: ***DOSSIERNUMMER/AANSPRAAKNUMMER KIND**
Betreft: Wob verzoek


Geachte Meneer/Mevrouw,

Hierbij verzoek ik ingevolge artikel 3 en artikel 7 lid 1a en lid 2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur mij de complete dossiers van mij, **UW NAAM VOLLEDIG EN GEBOORTEDATUM** en mijn kind *NAAM VOLLEDIG/GEBOORTENAAM en DOSSIER/AANSPRAAKNUMMER toe te sturen.

Dit dossier dient tenminste te bevatten:
- Alle stukken betreffende van jeugdzorg naar mijn gezin.
- Documenten opgesteld ten behoeve van intern beraad zoals bedoelt in artikel 11 lid 1 en lid 2.
- De contactjournaals
- Alle indicatie- en overige besluiten
- etc.

Ik verzoek u het dossier te verstrekken op CD-rom indien de kopieerkosten de kosten van een CD-rom overschrijdt.
De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van 4 weken.


Inzake de Wet Openbaarheid van bestuur versus BJZ/WSG verwijs ik u graag naar de jurisprudentie zaaknummer: AWB 11/3767 .
Bij weigering op mijn verzoek zal ik in beroep gaan bij de rechtbank sector bestuursrecht.

Ik verzoek u vriendelijk ontvangstbevestiging aan mij te sturen.


Met vriendelijke Groet,


**NAAM EN ACHTERNAAM**
(vader)
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Hallo Paul, ea

Nee er zit een hele voorgeschiedenis aan vast hoor, we zijn 2 jaar geleden door jz naar Lindenhout gestuurd om idd de communicatie beter te krijgen, echter al die tijd is mijn ex bezig gebleven om te sturen naar een opheffing ervan, elke keer frustreerde ze de boel weer en bleef verwijten en schelden op me, hier moet je denken aan dat ik te veel met mijn dochter deed, te vaak weg ging met haar, in haar ogen haar te veel verwende enz, en continu onze dochter de schul blijven geven dat het niet goed ging tussen hen, dus dat ze niet luisterde en dwars was enz, dus zelfs zij moest een ggz krijgen omdat mijn ex vindt dat er wat mis is met haar, ik heb hier voor 1x in toegestemd, echter heeft de instelling na een aantal weken besloten om te stoppen omdat onze dochter precies 180 graden anders is bij mama dan bij papa, dus de formulieren waren precies tegenovergesteld ingevuld en zij wilden eerst rust in de zaak omdat ook zij niet wilden zeggen dat het aan onze dochter ligt, eerder aan de situatie zoals ik ook al zei.
Op een gegeven moment moest onze dochter naar de huisarts, ik heb altijd aangegeven dat ik bij bezoeken aanwezig wilde zijn gewoon omdat ik de gelegenheid heb en ik dan mijn vragen kwijt kan, ik mocht dus niet mee, erger nog ik heb heel erg veel moeten zeggen en mailen om uberhaupt de gegevens van de huisarts te krijgen, niet normaal, mijn ex zit om elke scheet bij een huisarts voor zichzelf en doet nu hetzelfde met onze dochter, ze wil op dit moment niet eens makkelijk meer naar de dokter als het echt nodig is.
Op een gegeven moment is zij met haar naar de avondpoli geweest omdat ze jeuk bij haar schaamstreek had, die heeft haar doorgestuurd naar de kinderarts waar ze het vermoeden dus uitsprak dat ik haar zou misbruiken, dit is gelijk afgekapt door die arts gelukkig want dan gooi ik mezelf nog liever voor een trein alsdat ik aan kinderen zou komen zeg, maar goed zij komt wel bij de plaspoli terecht, maar ook hier weer he, mag ik niet komen, en moet ik weer dreigen met blokkeren van de hulp voordat ik toestemming krijg om er naar toe te gaan, alleen met mijn dochter want zij durft/ziet het niet zitten samen ernaartoe te gaan.

Ik ben in die gesprekken bij Lindenhout ook al uitgemaakt voor pedo, zou het met de hond doenen weet ik veel allemaal, je wilt niet weten hoeveel woede er aan die kant zit.

In een laatste afsluitende gesprek bij lindenhout, zij wilde niet meer doorgaan, heeft ze in aanwezigheid van bjz e lindenhout gezegd dat onze dochter maar bij mij moest gaan wonen en dan zij eens in de veertien dagen dan bij haar moest zijn, wij vragen ok maar als ik dat dan ga regelen krabbel je dan niet terug, nee zeker niet, oke advo nieuw laten opstellen, wat denk je, nee heb ik niet gezegd enz, dus.... En nu is het zelfs zo dat bjz geen informatie krijgt van de huisarts omdat mijn ex dat verboden heeft, vreemd allemaal vinden jullie ook niet.

Mij lijkt het allemaal zo dat zij overal de controle nog over wil hebben maar dit totaal niet meer lukt
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door Paul1963 »

Dreamy, wat je allemaal schrijft is denk ik voor velen herkenbaar. Maar het is verleden,, dus probeer dat weg te zetten en je te richten op het nu en de toekomst. Daar kan je invloed op hebben.

Nu is de zorgmelding bij BJZ. Jij hebt recht op de inhoud van de melding. Ook moeten ze met jou in gesprek over deze specifieke melding. Een WOB kan werken, maar dan krijg je mogelijk de haren overeind bij BJZ. En dat werkt niet. Dus gewoon eerst netjes vragen, maar vergeet niet je hebt wel rechten. Een formeel verzoek of wob kan later nog als ze weigeren.

De toekomst is wat je wilt. Daar gaat de rechter een uitspraak over doen. Zorg dat je ook daar blijft richten op de toekomst en niet op het verleden. Ga niet in de verdediging. Je hoeft niet in de aanval, maar blijf zelf de regie houden, want die heb je nu verloren. Blijf netjes, eerlijk en oprecht en denk vooruit in oplossingen. Dan heb je toch de beste kansen.
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Aanstaande woensdag is het zover, de rechtszaak over onze dochter, triest hoor dat een moeder zo ver gaat om haar eigen zin door te drijven.
Ik hoop en bid echt dat we een rechter hebben die heel erg wijs naar de zaak kan kijken, het verweerschrift is klaar morgen, hele weekend na lopen lezen en aanvullingen en foutjes gegeven, het gaat voornamelijk over onze dochter, in tegenstelling tot de eis die mijn ex heeft ingediend, die lijkt wel doorspekt van eigenbelang en op een paar plekken gaat het dan nog over onze dochter, ook ik wordt neergemaaid als Bordeliner enz, er ligt een verslag van 2007 waarin een werkdiagnose is gesteld..... die test is genomen onder invloed van, 1. slaapmedicatie 2. spierverslappers, en antidepresiva, en ik zat nog eens zonder werk en in een huwelijks crisis... volgens mij niet heel erg betrouwbaar, en ondertussen heb ik begin dit jaar om van het gezeur af te wezen zelf stappen genomen, ik heb ADHD wat een verlichting trouwens om dat te horen, gaat een wereld voor je open maar goed dat terzijde.
Hoop echt dat het de doorslag geeft dat onze dochter hier haar hele leven al woont, is geboren en op de school hier 2 minuten vandaan zit ook al haar hele korte leventje, haar Turncluppie hier heeft en boven al heel erg veel sociale contacten !! dus ja, ik heb ook in het verweer laten zetten dat indien de rechter in zijn wijsheid beslist dat onze dochter dan toch bij mij moet komen wonen ik wel een hele brede omgangsregelig voor mama wil, ik wil echt dat ons kind alle ruimte heeft voor de contacten, iets wat mama echt niet wil, klein citaat uit haar aanklacht : wanneer de vrouw alsnog mag merken dat de ontwikkeling van haar dochter achterwege blijft alnog bedreigd wordt zou de vrouw passende maatregelen willen treffen " met andere woorden op het moment dat het toegewezen wordt zal zij er alles aan doen om mij bij mijn dochter weg te gaan houden, het bovenstaande is een vrijbrief voor haar in deze dus..... wat een waanzin.

Heren dank voor de info en opbeurende taal en ik kom terug met de, voor onze dochter, hopelijke goede uitslag.
dreamy317
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:53

Re: Co-Ouderschap op de helling !

Bericht door dreamy317 »

Heren, en eventueel dames :?

Vandaag was het heel erg kort in de rechtbank, eigenlijk richter de rechter zich direct op de medewerker van de Raad van Kinderbescherming, deze had de stukken doorgenomen en ging mee in ons beider verzoek een onderzoek in te stellen, nu is mijn vraag aan jullie wat moet ik hier van denken ? wat moet ik me voorstellen en heeft het zeg maar enige zin zo'n onderzoek of is het heel opevlakkig ?, er zou ook gekeken worden dan naar een dwangmaatregel onder toezicht of zo geloof ik ?

Waar moet ik aan gaan denken en wat kan ik hierin het beste doen ? naast gewoon goed meewerken natuurlijk.

Alvast weer dank jullie wel, al met al gaat het wel weer een 1/2 jaar langer duren en kan mijn prinsesje lekker op de school blijven zitten waar ze nu zit.
Gesloten