nieuwe schoolkeuze en vader?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

nieuwe schoolkeuze en vader?

Bericht door JCC »

Beste allemaal,

ons kind zit in de laatste klas van de basisschool en er zal hoogst waarschijnlijk een school gekozen (?) moeten gaan worden waar ze volgend jaar naar toe gaat.

Is dit traject normaal gesproken achter de rug half mei, of zou dat keuze traject nog opgestart moeten worden?

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat nou van mij verlangt gaat worden maar gezien de werkwijze in het verleden is het waarschijnlijk het beste voor het kind als ik alleen mijn handtekening kom zetten als dat al nodig is (?).

We hebben gezamelijk gezag en ik ben, ter verduidelijking, alleen een pinautomaat waar je af en toe een trap tegen geeft waarna er wat extra euro's uit komen rollen en verder niets.
Paul1963
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 apr 2012, 22:43

Re: nieuwe schoolkeuze en vader?

Bericht door Paul1963 »

Aanmeldingsperiode is al geweest, toelating waarschijnlijk nog niet. Je hebt dus blijkbaar niet eens een handtekening gezet. Ik zou je bij de nieuwe school wel bekend maken als gezagsdragende ouder en vragen of ze info ook naar jou sturen.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: nieuwe schoolkeuze en vader?

Bericht door JCC »

Tja, ik kijk eerlijk gezegd helemaal nergens meer van op.

Ik ga eerst maar eens uit zien te vogelen op welke school de keus is gevallen, het is klaarblijkelijk ook niet in het belang van het kind dat je als vader ook maar ergens iets van weet laat staan mee kan/mag denken.

Ik had nog een klein hoopje op een belletje of een mailtje met wat informatie maar dat is wel weg nu.
Chris71
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2011, 23:00

Re: nieuwe schoolkeuze en vader?

Bericht door Chris71 »

Ga na of de school een protocol heeft voor gescheiden ouders!

Zie wat ik heb bereikt:
http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... f=10&t=878

Als de link niet werkt, kijk dan onder scholen op het forum.
Succes!
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: nieuwe schoolkeuze en vader?

Bericht door JCC »

Bedankt voor je tip Chris, ook deze school heeft gevoelsmatig partij gekozen voor moeder. Een leraar deelde me eens mee dat hij informatie alleen met de verzorgende ouder deelt. Sta je dan na jaren meelevend met het schoolgaan van je kinderen wat halen-brengen en informatieavonden betreft.

Ook deelde deze mij mee dat mijn dochter niet voor niets op school rondbazuint dat ik ze zou slaan...

Dat zijn momenten voor mij dat ik niet meer in staat ben om verder een gesprek te voeren, ze is ook eens met de kinderen op het politiebureau wezen rellen dat ik ze een keer lastig zou hebben gevallen 's avonds. Ik vroeg aan de agent welke datum dat is geweest en toen bleek dat ik die avond avond dienst had en dus aan het werk was....

Met zulke dingen in mijn achterhoofd, die ik vaak voor mezelf houd omdat ik niet met modder wil gooien, klap ik dicht, moet ik even nadenken en dit van me afpraten. Van alle kanten rammelt het en druipen de leugens er af, het enigste wat ik wil is waar ik recht op heb en dat is iets meer als pinautomaat zijn want daar komt het wel op neer.

Ik heb, toen ik (wederom na verzoek) geen informatie kreeg over bijv. de cito toets en rapporten een klacht ingediend bij het bestuur en die is nog steeds in behandeling.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: nieuwe schoolkeuze en vader?

Bericht door JCC »

Ik ben, na de klacht, keurig te woord gestaan over de gang van zaken, heerlijk om iets te horen

De schoolkeuze was inderdaad al gemaakt en, al hoewel het steeds beter gaat, ben ik af en toe gefrustreerd tot op het bot.

Echt ongelofelijk wat een zieke regelgeving hier in NL, als je bijv. als vader niet zonder meer toestemming ergens voor geeft, omdat je ook als vader iets over je kinderen wilt vernemen valt er binnen de kortste tijd een brief van duur pro deo papier op de mat die de rechtbank wel weer eens even voorhoud wat voor een monsterlijke vader je bent omdat je totaal geen oog hebt voor het belang van het kind en die het wel eens eventjes voor moeders in kannen en kruiken zal gieten.

Laat ik maar ophouden met schrijven, kan er ondertussen een boek over schrijven.

Scheiden betekend in het slechtste geval voor een vader: pinautomaat zonder rechten.
Gesloten