Dan toch maar liever geen omgang????

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Dan toch maar liever geen omgang????

Bericht door Dwaze opa »

Dan toch maar liever geen omgang?
Eerst een vraag ..''Zijn onze (klein) kinderen prinsjes en prinsesjes?''...of soms ook ''monsters''.
Mijn zoon heeft in het voogdijconflict van de rechter in kort geding 3 van de 4 weekends zijn kinderen toegewezen gekregen...
Tijdens de eerste weekends waren de kinderen blij en voor hun doen gezeglijk in de omgang met vader en de grootouders van vaders kant...
Maar dat is duidelijk aan het veranderen;het lijkt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is,dat ze van moeders(die ze totaal niet de baas kan en waarschijnlijk niet veel anders doet dan tieren,razen en tenslotte haar kinderen overal haar zin in geven,de ''mag-niet-moeder'',die tenslotte toch door de knieen gaat,)bevrijd worden en nu door vaders behandeld c.s. wensen te worden zoals ze dat bij moeders gewend lijken te zijn.
De vrijdag,dat ze gehaald worden is nu meestal een drama en zo ook de zondagavond als ze weer richting moeders gaan...daartussen gaat het (soms!) wel al naar gelang wat de maatstaven zijn.
De vader doet zijn uiterste best en soms niet altijd op de goede manier,maar ook is die''goede manier'' er niet altijd als kinderen zich gedragen als monsters en totale vernietiging uit zijn op alles wat op hun pad komt..
Soms zou je wensen dat er in een woning zich een isoleercel bevindt,om deze aan waanzin grenzende idioterie op te vangen.
Mijn indruk is dat vaders dit niet tot in lengte van dagen gaat volhouden en straks ongetwijfeld afknapt.
Soms ...en steeds meer betrap ik mij op de gedachte,dat vader de omgang maar moet inperken of desnoods uitstellen,dan kunnen moeders en de kinderen bij wijze van spreken elkaar afmaken...en als dan moeders het hoofd in de schoot gooit en van de kinderen af wil,kan er alsnog overwogen worden met de heropvoeding te beginnen...dan wordt tenminste niet dat wat door de vader wordt opgebouwd niet meer gesloopt worden door moeders.
Wel het gezag behouden,maar er in het belang van de kinderen en de vader zelf er geen gebruik van maken,kon wel eens de snelste weg zijn om het hoofdverblijf van de kinderen te verkrijgen.
Dit allemaal mede gebaseerd op de gedragingen van moeders t.o.v.omgangsregeling,die ze royaler dan royaal uitvoert,lijkt mij gelegen in het feit dat moeders als puntje bij paaltje komt moeders de kinderen liever kwijt dan rijk is,zodat ze wat meer aandacht kan besteden aan haar nieuwe vriendje...want de ene slaaf is ze nu kwijt,daar moet natuurlijk wel weer iemand anders voor in de plaats komen,die naar haar grillige pijpen danst en voor onderdak en inkomen zorgt.
En om nu maar zelf de gestelde vraag te beantwoorden...ja,soms zijn onze kinderen net als volwassenen ook monsters,maar dat gedrag komt dus niet zo maar uit de lucht vallen...
Gebruikersavatar
PaNo
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 feb 2012, 14:46

Re: Dan toch maar liever geen omgang????

Bericht door PaNo »

Petje af, wat een Opa :)
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Dan toch maar liever geen omgang????

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef:dat gedrag komt dus niet zo maar uit de lucht vallen...
Ik hoor wel eens zeggen: "Wat je uitzendt, dat trek je aan"....
Gesloten